Au! Als ik het zie gebeuren in die gemeente lijd ik erg mee. Beslist geen borrelpraat!Miscanthus schreef:sorry Kislev, maar dit is weinig meer dan borrelpraat.Kislev schreef:In mijn verkeringstijd heb ik met enige regelmaat in een ander kerkverband gekerkt. Die ds. behoort tot onze refo-richting en is daarin ook actief. Hij zou bij de GerGem echter niet door het curatorium zijn gekomen. Worstelingen van kinderen Gods begrijpt hij niet, 'je hebt toch een krachtdadige bekering gehad, wat tob je nog'. Voorheen dacht ik altijd 'als er aanbod is mag je niet klagen'. Daar was genoeg aanbod maar Gods kinderen verhongeren er. Bij de gergem kijkt men toch wat meer naar geestelijk inzicht.
Wees eens concreet. Wat voor honger, wat voor geestelijk inzicht?
Curatorium GG
Ds. H. JonkerHendrikus schreef:wie volgt?
En ik ben de naam vergeten van een predikant uit de PKN die ook is afgewezen. Ik denk dat er een hele lijst te maken valt. Óf deze predikanten voldeden niet aan de criteria van het curatorium óf het waren foutjes van het curatorium (omdat ze niet onfeilbaar zijn), maar dan maakt het curatorium wel erg veel foutjes.
Je beoordeelt de predikanten waarschijnlijk zoals ze nu zijn, hun huidige opvattingen, hun huidige manier van preken. Maar wanneer ze hun opleiding hadden gekregen op de school in Rotterdam en wanneer ze predikant waren geworden binnen de Ger. Gem. zouden ze waarschijnlijk wel bij de Ger. Gem. passen.Kislev schreef:Ja, met alle respect maar van een heel stel heb ik zoiets van 'die passen ook niet echt in de gergem'.
Het meest wrange vind ik nog dat er ieder jaar hard gebeden wordt 'of de Heere nog arbeiders wil uitstoten in de wijngaard' en vervolgens worden er zoveel arbeiders weggestuurd....
Kon wel eens zo zijn dat als ze alles maar aannamen dat je over een paar jaar zeer hard zit te zuchten. Ik zucht liever om een predikant dan over een predikant.Albert schreef:Je beoordeelt de predikanten waarschijnlijk zoals ze nu zijn, hun huidige opvattingen, hun huidige manier van preken. Maar wanneer ze hun opleiding hadden gekregen op de school in Rotterdam en wanneer ze predikant waren geworden binnen de Ger. Gem. zouden ze waarschijnlijk wel bij de Ger. Gem. passen.Kislev schreef:Ja, met alle respect maar van een heel stel heb ik zoiets van 'die passen ook niet echt in de gergem'.
Het meest wrange vind ik nog dat er ieder jaar hard gebeden wordt 'of de Heere nog arbeiders wil uitstoten in de wijngaard' en vervolgens worden er zoveel arbeiders weggestuurd....