WE ZIJN RIJK!!! dat zéggen ze althans

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Klavier schreef:Wat ik bedoel te zeggen: Waarom zo pro-contra in dit soort diskussies. De intentie om vooral de armen te helpen moet sterker zijn dan om de armen maar te wijzen op hun rijkdom.
Ok. mee eens.
geledu

Bericht door geledu »

Het heeft weinig nut om de hele riedel weer van voorafaan te doen !!

Het ging mij om het principe : wat is arm ???

Als ik mijn eigen situatie vergelijk met een Bill Gates,Warren Buffett of iets dichter bij huis, de gebr Baan dan ben ik ook een armoed zaaier !!

Ik kan niet twee keer !!??(Miscanthus !! :wink:) per jaar op vakantie, ik kan geen helikopter kopen, ik kan geen zwembad onder mijn huis laten bouwen, ik kan niet zomaar een abonnement nemen op 4 kranten, ik kan niet wekelijks buiten de deur eten, ik kan niet ... etc,etc.

Ben ik arm ?? nee gelukkig niet !! want ik heb alle primaire levensbehoeften in overvloed !!

Zijn er mensen die het minder hebben als dat ik het heb ??
Daar ben ik van overtuigd !!, ik zou ook echt niet met ze willen ruilen, ik heb respect hoe ze altijd weer rond moeten kunnen komen,
maar zijn ze daar mee arm ????

Dat is de vraag die ik dus met NEE beantwoord !!

Echte armoede komt (gelukkig) in Nederland niet meer voor.
Petrus

Bericht door Petrus »

Miscanthus schreef:Misschien wil geledu jullie krantabonnement wel kado doen, dan wordt hij niet meer moe van jullie geklaag..... :D
géén geklaag, moge dat duidelijk zijn.

wél een kale constatering van feiten. dat is van een geheel ándere orde.
geledu

Bericht door geledu »

Ik speel in deze discussie absoluut niet op de man !!!!
Laat dat duidelijk zijn.

Het gaat hier over het algehele beeld !!
refo

Bericht door refo »

Volgens mij moet je je toetsenbord eens na laten kijken, geledu. In plaats van met een punt eindigen al je zinnen met twee of meer uitroeptekens.
geledu

Bericht door geledu »

refo schreef:Volgens mij moet je je toetsenbord eens na laten kijken, geledu. In plaats van met een punt eindigen al je zinnen met twee of meer uitroeptekens.
Bedankt voor de tip! :lol:
Klavier

Bericht door Klavier »

geledu schreef:maar zijn ze daar mee arm ????
Dat is de vraag die ik dus met NEE beantwoord !!
En dat moet je nou net niet doen. Dit is gewoon zelf de maat voor een ander bepalen. Dat mag je voor jezelf doen, alle respect daarvoor. Maar stel het niet voor een ander.
Elkaar kritisch bevragen over de mate van overvloed, rijkdom etc. is geen enkel probleem, zolang je de beantwoording van de vragen maar overlaat aan een ieders eigen geweten!
Miepie

Bericht door Miepie »

Petrus schreef:50 euri's per week met z'n tweeën plus hond, waar dus óók de kleding etc van bijeengeschraapt moet worden.............
Als je nu de hond eens wegdeed?

Heb je geen kosten meer voor:
- het voer
- elektriciteit (met een huisdier moet je geloof ik aardig veel stofzuigen)
- hondenbelasting
- eventuele kosten voor de dierenarts etc. :wink:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Miepie schreef:
Petrus schreef:50 euri's per week met z'n tweeën plus hond, waar dus óók de kleding etc van bijeengeschraapt moet worden.............

- het voer
- hondenbelasting
En als je zoals Petrus nu eens helemaal verslingerd bent aan een huisdier???
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Miepie schreef:

- het voer
- hondenbelasting
Miepie, ik weet niet of je weet hoeveel een huisdier voor je kan betekenen. Petrus heeft dit beestje al vanaf dat ie 8 weken was en nu is het dier zes en een half jaar oud. Voor Petrus is het als een kind, die doe je toch ook niet weg omdat er teveel kosten aan komen? Trouwens zoveel kost het voer niet en stofzuigen hoeven we ook niet elke dag we hebben nl. zeil in huis dus met een zachte bezem veeg je alles zo weg dus je stofzuigt net zoveel als ieder ander doet.
Ik vind het een opmerking die nergens op slaat en zoals ik al zei, onze hond betekent alles voor ons.
Maar ja, waarschijnlijk is een hond voor jou maar gewoon een beest die je kunt afdanken zoals het je belieft.
(Trouwens voor 1 hond hóef je geen hondenbelasting te betalen in de plaats waar wij wonen)
Miepie

Bericht door Miepie »

Tamarinde schreef:
Miepie schreef:

- het voer
- hondenbelasting
Miepie, ik weet niet of je weet hoeveel een huisdier voor je kan betekenen. Petrus heeft dit beestje al vanaf dat ie 8 weken was en nu is het dier zes en een half jaar oud. Voor Petrus is het als een kind, die doe je toch ook niet weg omdat er teveel kosten aan komen? Trouwens zoveel kost het voer niet en stofzuigen hoeven we ook niet elke dag we hebben nl. zeil in huis dus met een zachte bezem veeg je alles zo weg dus je stofzuigt net zoveel als ieder ander doet.
Ik vind het een opmerking die nergens op slaat en zoals ik al zei, onze hond betekent alles voor ons.
Maar ja, waarschijnlijk is een hond voor jou maar gewoon een beest die je kunt afdanken zoals het je belieft.
(Trouwens voor 1 hond hóef je geen hondenbelasting te betalen in de plaats waar wij wonen)
Sorry hoor, ik gaf maar een idee. :roll: Het neemt inderdaad niet weg dat je veel liefde van zo'n beestje krijgt, maar het is voor mij inderdaad 'maar een beest' en de vergelijking met een kind die je zomaar weg doet vind ik niet reëel.
(Betaal je voor twee honden wel hondenbelasting? :mrgreen: )
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

je moet nooit bezuinigen op intimi...... :D
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Miscanthus schreef:je moet nooit bezuinigen op intimi...... :D
Doen we ook lekker niet! We bezuinigen al op zoveel maar wat ons lief is BLIJFT.
Petrus

Bericht door Petrus »

Miepie schreef: de vergelijking met een kind die je zomaar weg doet vind ik niet reëel.
Als je een kleine wolbaal van 8 weken oud in je armen houdt, en je ziet al die onhandigheidjes, dat gewaggel van zo'n wurm........en je ziet het opgroeien tot wat het uiteindelijk geworden is..............het is een kind-des-huizes gelijk!!

Als ik m'n hond weg zou moeten doen, zou m'n wereld instorten........en dat is géén onzin, hoe je er tegenaan wilt kijken.

Wat doe je met zo'n wolbaal die jankend vam blijdschap op je af komt stormen als je een paar uur bent weggeweest?? Juist ja..........omhelzen en knuffelen tot ze weer wat gekalmeerd is na zo'n uitbarsting van blijdschap.

Een dier kan niet veinzen dat ie van je houdt................

Dus óók déze grobbebol niet:

Afbeelding
geledu

Bericht door geledu »

ik ben toch blij dat mijn kinderen er anders uit zien !! :wink: :mrgreen:
Plaats reactie