Popmuziek is dood

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Popmuziek is dood

Bericht door Marnix »

Christiaan schreef:
wim schreef:'Popmuziek is dood'
DPA-ANP

HAMBURG - ,,We zijn aan het einde van de popmuziek en de rockmuziek ligt op sterven.'' Dat zegt de popzanger Sting (54) in het Duitse magazine Stern. De hedendaagse populaire muziek beweegt zich volgens de voormalige zanger van The Police in creatief opzicht in een eindeloze lus van hetzelfde.
,,Als je in de auto popradio hoort, die kinderlijke poëzie, dan val je in slaap'', aldus Sting. ,,We hebben ons veel te lang voorgehouden dat rock 'n' roll revolutionair was. Dat kunnen we vergeten, rock is reactionair. Als je in de auto popradio hoort, die kinderlijke poëzie, dan val je in slaap'', aldus Sting.

De redding voor de muziek ligt in het verleden, vindt Sting, die dit najaar een album uitbracht met liedjes van de Engelse renaissancecomponist John Dowland (1563-1626). ,,Dergelijke muziek is groter dan wat er nu wordt gemaakt.''

-----------

Het begin van een nieuwe beweging in de muziek?
Eindelijk iemand die het met mij eens is. :D
Ik denk niet dat dit klopt... maar dat de wens hier de vader van de gedachte was. Veel muziek van tegenwoordig is simplistisch, inhoudsloos en heeft niks meer met kunst te maken. Wat dat betreft kan ik me dit soort opmerkingen voorstellen... maar als ik zie wat momenteel goed verkoopt en populair is en volle zalen trekt zijn we nog lang niet aan het eind gekomen van het tijdperk van simpele deuntjes.

Dat het meer eigen mening is wordt ook wel duidelijk uit het stuk. De zanger concludeert dat wat populair is een eindeloze lus van hetzelfde is... en dat de redding in het verleden ligt (ten dele mee eens maar het is maar 1 kant, er is ook moderne muziek die niet simplistisch, voorspelbaar etc is, ook inde modernere muziekgenres)... en hij ziet reddingsmogelijkheden.... maar niet dat mensen daarnaar grijpen
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
schaap

Bericht door schaap »

Ik moet zeggen dat ik de muziek van sting erg bijzonder vindt. Het heet pop geloof ik...

Heel speciaal.
Plaats reactie