Zelf wonen wij circa 9 km van de kerk af, dus gaan we met de auto. Ik zie me nog écht niet lopend of met de fiets gaan. Voordat ik 300 meter vér ben, kunnen ze 1.1.2. gaan bellen voor me..............Petrus schreef:in onze (zware) gg-gemeente, komt men dus écht wel met auto, bromfiets en fiets naar de kerk.mayflower schreef: Maar al die wetten van niet mogen wandelen, niet mogen fietsen of de auto niet gebruiken om naar de kerk dienst te gaan heeft voor mij totaal geen schriftuurlijke basis. Mischien dat iemand hier eens op kan reageren, ben benieuwd!
of het feit dat de kerk ietwat "in the middle of nowhere" staat daar aan meewerkt zal haast wel
Kinderen binnen op zondag?
- Christiaan
XX
Laatst gewijzigd door Christiaan op 18 sep 2006, 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Tja, wij hebben geen kinderen thuiswonend. Dus vullen wij de zondag zélf in naar eigen geweten, zónder dat we rekening hoeven houden met kids.
Maar als we die wél thuis zouden hebben, dan zou het 'toch wél een dag zijn die specifiek in het teken van de Heere staat.
"Gij geheel ánders" zal dan zéker op de zondag opgeldt doen, méér dan de overige dagen die ook wel in het teken staan van de Heere, maar dan als leesbare brief van Christus in de wereld.
Maar als we die wél thuis zouden hebben, dan zou het 'toch wél een dag zijn die specifiek in het teken van de Heere staat.
"Gij geheel ánders" zal dan zéker op de zondag opgeldt doen, méér dan de overige dagen die ook wel in het teken staan van de Heere, maar dan als leesbare brief van Christus in de wereld.
Efeze 4 : 20 (NBG51): Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen.Hendrikus schreef:Uit een ander topic:Petrus schreef:"Gij geheel ánders" zal dan zéker op de zondag opgeldt doen
Miscanthus schreef:Lu 22:26 Doch gij niet alzo; maar de meeste onder u, die zij gelijk de minste, en die voorganger is, als een die dient.Gian schreef:''Gij geheel anders''
Nergens te vinden...
Tja, als de rechterflank van de ger.gezindte hier de boventoon voert, kun je dit soort visies ruimschoots tegenkomen.............niks mis mee toch.......jouw visie komt toch óók aan bod ook al zijn er mensen die het niet met je eens zijn........................??plebe schreef:Kernachtig opgemerkt. Deze manier van denken lijkt kenmerkend te zijn voor dit forum.....Jullie lijken helemaal te denken in termen van 'wat mag wel, wat mag niet'. Dat heeft toch weinig te maken met de christelijke vrijheid?
Ik denk dat het niet zo zinvol is om als het ware een lijst op te stellen met allemaal dingen die wel of niet zouden mogen. "Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde." Vanuit die gedachte leven lijkt me zinniger.plebe schreef:Kernachtig opgemerkt. Deze manier van denken lijkt kenmerkend te zijn voor dit forum.....Jullie lijken helemaal te denken in termen van 'wat mag wel, wat mag niet'. Dat heeft toch weinig te maken met de christelijke vrijheid?
Toch denk ik, plebe en rekcor, dat het meer een kwestie is van "niet doen" dan "niet mogen".
Wij gebruiken bijvoorbeeld zelden op zondag de auto, omdat we relatief dicht bij de kerk wonen. Toch heb ik er geen bezwaar tegen om auto te rijden.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor fietsen en wandelen. Normaal heb ik niet zo'n behoefte om 's zondags een wandeling te houden. Maar als we in een mooie omgeving zijn, heb ik geen enkel bezwaar tegen een stevige wandeling.
Wij gebruiken bijvoorbeeld zelden op zondag de auto, omdat we relatief dicht bij de kerk wonen. Toch heb ik er geen bezwaar tegen om auto te rijden.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor fietsen en wandelen. Normaal heb ik niet zo'n behoefte om 's zondags een wandeling te houden. Maar als we in een mooie omgeving zijn, heb ik geen enkel bezwaar tegen een stevige wandeling.
Beste Petrus,Petrus schreef:@ Hendrikus..............
Hiermee wil aangemerkt zijn dat je als Christen de Dag des Heeren, geheel ánders dan de wereld, in het teken van de Heere zet. Dus wél Gij, geheel ánders (dan de wereld).............
Ik geloof ook dat we de zondag moeten heiligen, maar ik vraag me af wat nu het probleem is en wat er bijvoorbeeld werelds aan is, als men op de zondag een wandeling gaat maken, en is het dan vromer dat de kinderen dan bevoorbeeld in huis moeten blijven. Ik vraag dit niet vanuit een veroordeling, maar ik begrijp gewoon niet goed wat voor een probleem het is om op de zondag een wandeling te maken. Men kan mischien inderdaad beweren dat als men thuis blijft men geheel anders is, maar wat voor een geestelijke meerwaarde heeft dat dan ?
Als je naar de kerk loopt, heb je natuurlijk al een wandeling te pakken. Ik vind dat heerlijk op zondag.Tiberius schreef:Toch denk ik, plebe en rekcor, dat het meer een kwestie is van "niet doen" dan "niet mogen".
Ik herken wel wat in dat "niet doen" ipv "niet mogen". Een aantal dingen kan ik echt niet uitleggen waarom ik ze niet doe op zondag. Wij wandelen, maar fietsen niet. Waarom? Geen idee. Ik weet wél waarom ik niet naar het voetballen ga op zondag. Als we wandelen op de hei of zandverstuiving gaan er ook geen scheppen en ballen mee, doordeweeks wel. De kids pikken dat ook (nog). Voor ons is het gewoon een gevoelskwestie. Ik mocht gisteren van mijn vrouw ook geen trainingsjack aan bij het wandelen. Tja...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)