Ok duidelijk. Jij bent voor het scheiden van geloof en werk. Ik niet. Ik dat je ook binnen een gebedesgroep conflicten kan oplossen. Niet zo bang, joh. Professioneel vind ik hier niet van toepassing. Een gebedsgroep is gewoon een soort pauze en je mag ook bidden voor werk etc. En stel dat je onderling problemen hebt, dan is het een goed moment om daar voor te bidden!Vincent schreef:Nee, dat is niet vreemd. Je begrijpt mij ook niet, want ik zeg niet dat niemand mag weten dat ik christen ben.Miscanthus schreef:wta vreemd is dit.Vincent schreef:schaap schreef:Sorry hoor, maar dit is toch uitermate positief! Had ik dat maar.
Totdat je bijv. met een van de mensen uit je bidgroepje een zakelijk conflict krijgt. Dan is het opeens niet meer zakelijk, maar gaat ook het persoonlijke er doorheen spelen. "Zie je wel die christenen" en "ben jij nou (ook) christen". Nee, dan kan je beter nuchter blijven en jezelf professioneel opstellen t.o. iedere collega en geen uitzonderingen maken.
Laat maar niet zien dat je christen bent, want dat kan tegen je gebruikt worden.... :roll:
Iederéén mag weten dat ik christen ben. Alleen tegelijkertijd mogen ze weten dat ik bij mijn dageljkse bezigheden professioneel ben, niet meer en niet minder. En een 'bidgroepje' met een selectief aantal werknemers, past daar wat mij betreft écht niet bij.
Dus vincent, bidden met die hap.