Wie zijn de dochteren van Jeruzalem in het Hooglied?

Adorote

Bericht door Adorote »

Het boek Hooglied je kan het vergeestelijken ,maar dat is niet de bedoeling, in het Hooglied wordt de sex en liefde beschreven tussen man en vrouw, twee prachtige geschenken die we als mens gekregen hebben .

O ja voor dat men weer in een kramp schiet---------met sex en liefde is niets mis totaal niet!!!
vreedzaam

Bericht door vreedzaam »

Misschien moet we scheiding maken tussen sex en liefde.
Liefde is van in het paradijs en sex van na het paradijs...
jacob

Bericht door jacob »

vreedzaam schreef:Misschien moet we scheiding maken tussen sex en liefde.
Liefde is van in het paradijs en sex van na het paradijs...
Hoe kom je daarbij?
vreedzaam

Bericht door vreedzaam »

Omdat van sex de wereld vol is van echte liefde niet
jacob

Bericht door jacob »

vreedzaam schreef:Omdat van sex de wereld vol is van echte liefde niet
Misschien is het een definitie kwestie. Toch denk ik dat sexualiteit op een gezonde en christelijke manier kan worden beleefd.
vreedzaam

Bericht door vreedzaam »

Maar in het wezen van de zaak nooit meer zo als de Heere het bedoeld heeft.
Ze noemen het toch een bloem uit het paradijs maar...
rekcor

Bericht door rekcor »

vreedzaam schreef:Omdat van sex de wereld vol is van echte liefde niet
Volgens mij is dit geen steekhoudende redenering.

De seksualiteit van de wereld is inderdaad een slap aftreksel van de seksualiteit uit het paradijs. Maar dit geldt eveneens voor de liefde van de wereld...
vreedzaam

Bericht door vreedzaam »

Waarom zal deze redenering geen stand houden, je ben toch met me eens dat geen bloem zo beschadigd is als de bloem van het gemeenschapsleven tussen man en vroum zowel sexualiteit als de liefde tussen die twee.
memento

Bericht door memento »

vreedzaam schreef:Waarom zal deze redenering geen stand houden, je ben toch met me eens dat geen bloem zo beschadigd is als de bloem van het gemeenschapsleven tussen man en vroum zowel sexualiteit als de liefde tussen die twee.
Het foute gebruik (vrije sex) neemt de schoonheid van het juiste gebruik van sex niet weg....
wim

Bericht door wim »

vreedzaam schreef:[...] geen bloem zo beschadigd is als de bloem van het gemeenschapsleven tussen man en vroum [...]
Uit welke bijbel komt dat?
vreedzaam

Bericht door vreedzaam »

Kijk maar eens in je eigen hart en oordeel dan eens. Ik bedoel te zeggen dat ik denk dat het ten diepste nooit meer een rechte beleving kan zijn maar misschien zit ik mis.
memento

Bericht door memento »

vreedzaam schreef:Kijk maar eens in je eigen hart en oordeel dan eens. Ik bedoel te zeggen dat ik denk dat het ten diepste nooit meer een rechte beleving kan zijn maar misschien zit ik mis.
Leg jij mij dan maar eens uit wat 'een rechte beleving' van sex zou moeten zijn, en wat dat verchilt van de sex binnen het huwelijk van 2 mensen die echt van elkaar houden...
rekcor

Bericht door rekcor »

memento schreef:
vreedzaam schreef:Kijk maar eens in je eigen hart en oordeel dan eens. Ik bedoel te zeggen dat ik denk dat het ten diepste nooit meer een rechte beleving kan zijn maar misschien zit ik mis.
Leg jij mij dan maar eens uit wat 'een rechte beleving' van sex zou moeten zijn, en wat dat verchilt van de sex binnen het huwelijk van 2 mensen die echt van elkaar houden...
M.i.: zondeloos: geen overspelige gedachten, 100% gericht op (het genot) van de ander en met een 100% dankend hart naar de Schepper.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

rekcor schreef:Ja juist de bijbel. God is de Schepper van de (lichamelijke) liefde tussen man en vrouw, en die was zeer goed. Juist mooi dat de bijbel ons een inkijkje geeft in hoe het ooit bedoeld was...
Mooie dingen hierover gehoord, gisteren, in een preek n.a.v. Ruth 3. Luister maar eens op http://audioserver.nl/mp3/recorder.php?id=226 de dienst van 27/08/2006 16:45 uur. De preek begint op 25".
wim

Bericht door wim »

Maar is sexualiteit dan het meest beschadigd, zoals je beweert?
Plaats reactie