Wie zijn de dochteren van Jeruzalem in het Hooglied?
Het boek Hooglied je kan het vergeestelijken ,maar dat is niet de bedoeling, in het Hooglied wordt de sex en liefde beschreven tussen man en vrouw, twee prachtige geschenken die we als mens gekregen hebben .
O ja voor dat men weer in een kramp schiet---------met sex en liefde is niets mis totaal niet!!!
O ja voor dat men weer in een kramp schiet---------met sex en liefde is niets mis totaal niet!!!
Het foute gebruik (vrije sex) neemt de schoonheid van het juiste gebruik van sex niet weg....vreedzaam schreef:Waarom zal deze redenering geen stand houden, je ben toch met me eens dat geen bloem zo beschadigd is als de bloem van het gemeenschapsleven tussen man en vroum zowel sexualiteit als de liefde tussen die twee.
Leg jij mij dan maar eens uit wat 'een rechte beleving' van sex zou moeten zijn, en wat dat verchilt van de sex binnen het huwelijk van 2 mensen die echt van elkaar houden...vreedzaam schreef:Kijk maar eens in je eigen hart en oordeel dan eens. Ik bedoel te zeggen dat ik denk dat het ten diepste nooit meer een rechte beleving kan zijn maar misschien zit ik mis.
M.i.: zondeloos: geen overspelige gedachten, 100% gericht op (het genot) van de ander en met een 100% dankend hart naar de Schepper.memento schreef:Leg jij mij dan maar eens uit wat 'een rechte beleving' van sex zou moeten zijn, en wat dat verchilt van de sex binnen het huwelijk van 2 mensen die echt van elkaar houden...vreedzaam schreef:Kijk maar eens in je eigen hart en oordeel dan eens. Ik bedoel te zeggen dat ik denk dat het ten diepste nooit meer een rechte beleving kan zijn maar misschien zit ik mis.
Mooie dingen hierover gehoord, gisteren, in een preek n.a.v. Ruth 3. Luister maar eens op http://audioserver.nl/mp3/recorder.php?id=226 de dienst van 27/08/2006 16:45 uur. De preek begint op 25".rekcor schreef:Ja juist de bijbel. God is de Schepper van de (lichamelijke) liefde tussen man en vrouw, en die was zeer goed. Juist mooi dat de bijbel ons een inkijkje geeft in hoe het ooit bedoeld was...