Klopt. Maar het is wel lastig als mensen niet reageren op tegenargumenten, maar wel na verloop van tijd weer met hun verhaal, en dan op een andere topic, op de proppen komen. Wat moet je dan?refo schreef:a) er geldt hier geen reactieplicht
Dat mag. Maar het is wel prettig wanneer je ingaat op wat anderen vinden. Dan krijg je een gesprek, zie je.b) ik heb gezegd wat ik vond.
Ga je naar de oorspronkelijke topic.c) dit topic gaat alleen over de toekomstverwachting van het OT
Je laat je wel heel snel overtuigen. Alsof hier niet al veel meer over is nagedacht.In het OT kent men blijkbaar niet het leven na de dood. Bij bv Abraham gaat het steeds om een land en om een zoon.
Heel vaak wordt God aangeroepen om wraak te oefenen over onrecht, de gelovige aangedaan. Ook een kenmerk van het denken dat dit leven alles is.
Zelfs de wijze Salomo geeft aan dat de mens wat dat betreft niets heeft boven de beesten. Alleen de adem van de mens gaat terug naar God, die van de beesten naar de aarde.
Denk eens aan wat ik zei over Hebreeën 11.
Zie ook Matth. 22:23-32. Zou hierover niets bekend geweest zijn bij de OT-gelovigen?
Maar zie ook in het OT: 1 Sam. 2:6: "De HEERE doodt en maakt levend; Hij doet ter helle (in het dodenrijk) nederdalen en Hij doet weder opkomen. Zo zijn er meer teksten te noemen.
Maar inderdaad betreft het hier een van de punten waarin het OT roept om de 'vervulling' van het NT (volgens de oudtestamenticus Th. C. Vriezen).