Geert Wilders & zijn partij

Corydoras

Bericht door Corydoras »

plebe schreef:Bij de SGP lijkt humor soms verboden!
Nog nooit de 'Haagse propjes' gelezen?
Afbeelding
plebe

Bericht door plebe »

Corydoras schreef:
plebe schreef:Bij de SGP lijkt humor soms verboden!
Nog nooit de 'Haagse propjes' gelezen?
Jazeker
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik sta er nog steeds versteld van dat die Haagsse Propjes al zo lang bestaan.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Unionist schreef:Ik sta er nog steeds versteld van dat die Haagsse Propjes al zo lang bestaan.
Tja, de CU heeft het regelmatig ook zwaar te verduren hè :wink:
Afbeelding
geledu

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 08 sep 2010, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Unionist

Bericht door Unionist »

Corydoras schreef:
Unionist schreef:Ik sta er nog steeds versteld van dat die Haagsse Propjes al zo lang bestaan.
Tja, de CU heeft het regelmatig ook zwaar te verduren hè :wink:
Ja, die Menno. Om politieke broeders en zusters zo te bezoedelen...
Unionist

Bericht door Unionist »

BJD schreef: Een niet nadenkend christen stemt uit gewoonte of plichtgetrouwheid SGP. Valt me altijd juist op dat veel SGP-ers door het vuur gaan voor hun partij maar inhoudelijk nu echt niet weten waar ze precies voor staan.
zo iemand dus
plebe

Bericht door plebe »

Unionist schreef:
BJD schreef: Een niet nadenkend christen stemt uit gewoonte of plichtgetrouwheid SGP. Valt me altijd juist op dat veel SGP-ers door het vuur gaan voor hun partij maar inhoudelijk nu echt niet weten waar ze precies voor staan.
zo iemand dus
Staat model voor 3/4 van de SGP stemmers :mrgreen:
Gelooft het evangelie en bekeert u !
limosa

Bericht door limosa »

ik ben altijd SGP-er geweest maar dat wil niet zeggen dat ik een stem op BJS mij niet zou kunnen voorstellen, zeker wel

het kon nog wel eens zo worden (ik zeg niet dat het nu zo is maar het zou wel zo kunnen worden) dat het christelijke geluid in de politiek beter door christenen in seculiere partijen kan worden verkondigt dat door christenen die in hun eigen partijen veelal aan het navelstaren niet weten te ontsnappen

de tijd zal leren of BJS gewoon een veel verder vooruitziende visie heeft dan de gemiddelde refo en dat we uiteindelijk volgen, ik acht dat niet onmogelijk, BJS verdient respect voor de keuzes die hij durft te maken
Unionist

Bericht door Unionist »

Als we als...dan moeten gaan redeneren, kan ik me eenstem op Jan Marijnissen ook nog wel voorstellen.

Pas sprak ik iemand die in Doesburg woonde, daar kun je kiezen uit "C"DA , Pvd"A", SP, VV"D" en localo's. Wat stem je dan? In het CDA herkenden zij zich plaatselijk absoluut niet, dus dan ga je naar de programma's kijken. Uiteindelijk werd het een locale partij omdat die voor gratis parkeren in de binnenstad was. Je moet toch wat?
Jongere

Bericht door Jongere »

plebe schreef:
geledu schreef:ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag !!

Dat een nadenkend christen alleen op de SGP zou stemmen heb ik niet gezegd. :?

Er zijn er ook die iets minder, maar nog wel goed nadenken en die stemmmen dan CU :wink:
Met dit gevoel voor humor pas je best bij de CU. Bij de SGP lijkt humor soms verboden!
Voorbeeld ajb. En niet van een eenling die bij elke partij aanwezig is.
refo

Bericht door refo »

Unionist schreef:Als we als...dan moeten gaan redeneren, kan ik me eenstem op Jan Marijnissen ook nog wel voorstellen.

Pas sprak ik iemand die in Doesburg woonde, daar kun je kiezen uit "C"DA , Pvd"A", SP, VV"D" en localo's. Wat stem je dan? In het CDA herkenden zij zich plaatselijk absoluut niet, dus dan ga je naar de programma's kijken. Uiteindelijk werd het een locale partij omdat die voor gratis parkeren in de binnenstad was. Je moet toch wat?
Dit geeft aan dat democratie volgens nederlands model een wassen neus is.
Pas als je over alles mag stemmen zoals in Zwitserland het geval is kun je spreken over een democratie.
Unionist

Bericht door Unionist »

Jongere schreef:
plebe schreef:

Er zijn er ook die iets minder, maar nog wel goed nadenken en die stemmmen dan CU :wink:
Met dit gevoel voor humor pas je best bij de CU. Bij de SGP lijkt humor soms verboden!
Voorbeeld van verboden humor?

Voorbeeld 1:
Ds. Abma hieldjarenlang redevoeringen op het jaarlijkse SGP-congres. Een aantal jaren gaf hij die titels mee met woordspelingen op de letters S.G.P.: "Stelt Geen Perken", "Schrift Gebonden Politiek" enz.

Toen kwamen er kritische vragen op het congres of dat gespeel met die letters niet eens afgelopen kon zijn. Commentaar van M. Dankers (Den Helder, toen voorlichter SGP): "Dat gespeel met die heilige letters, zou ik haast zeggen.

Voorbeeld 2:
In 1993 nam de SGP het besluit vrouwen niet toe te laten als lid van de partij. Journalist Evert van Vlastuin, nu RD, toen nog voor het blad Koers, kreeg er lucht van dat er plannen waren om de verkiezingen van 1994 in te gaan met de slogan "De SGP staat haar mannetje". Hij schreef daar een prikkelend artikel over in Koers. De geschokte reacties stroomden binnen bij de SGP, waar men zich uitputte in verklaringen dat dit een verzinsel van Koers was.
Evert heeft mij toen verklaard dat het verhaal absoluut op waarheid berustte. En op een leugen heb ik hem nog nooit betrapt.
David J

Bericht door David J »

refo schreef:
Unionist schreef:Als we als...dan moeten gaan redeneren, kan ik me eenstem op Jan Marijnissen ook nog wel voorstellen.

Dit geeft aan dat democratie volgens nederlands model een wassen neus is.
Pas als je over alles mag stemmen zoals in Zwitserland het geval is kun je spreken over een democratie.
Je redenatie is me volkomen onduidelijk. Maar afgezien daarvan: ben if effe blij met die Nederlandse wassen neus! Referenda geven in het beste geval het gevoel van het volk weer, maar in geen geval de wil ervan.
wladek

Bericht door wladek »

Unionist schreef:
Jongere schreef:
plebe schreef:

Voorbeeld van verboden humor?

Voorbeeld 1:
Ds. Abma hieldjarenlang redevoeringen op het jaarlijkse SGP-congres. Een aantal jaren gaf hij die titels mee met woordspelingen op de letters S.G.P.: "Stelt Geen Perken", "Schrift Gebonden Politiek" enz.

Toen kwamen er kritische vragen op het congres of dat gespeel met die letters niet eens afgelopen kon zijn. Commentaar van M. Dankers (Den Helder, toen voorlichter SGP): "Dat gespeel met die heilige letters, zou ik haast zeggen.

Voorbeeld 2:
In 1993 nam de SGP het besluit vrouwen niet toe te laten als lid van de partij. Journalist Evert van Vlastuin, nu RD, toen nog voor het blad Koers, kreeg er lucht van dat er plannen waren om de verkiezingen van 1994 in te gaan met de slogan "De SGP staat haar mannetje". Hij schreef daar een prikkelend artikel over in Koers. De geschokte reacties stroomden binnen bij de SGP, waar men zich uitputte in verklaringen dat dit een verzinsel van Koers was.
Evert heeft mij toen verklaard dat het verhaal absoluut op waarheid berustte. En op een leugen heb ik hem nog nooit betrapt.
dit wil niks zeggen over de partij, maar meer over het feit dat er mensen zijn die graag zeuren.
Plaats reactie