Kruispredikanten

jacob

Bericht door jacob »

maar wie zal capabel zijn om dat te beoordelen?
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

jacob schreef:maar wie zal capabel zijn om dat te beoordelen?
Neem en lees!
jacob

Bericht door jacob »

Oude Paden schreef:
jacob schreef:maar wie zal capabel zijn om dat te beoordelen?
Neem en lees!
Wie meent capabel te zijn bedient zich van kwaliteiten die hij niet kan bezitten.

Zie de gelijkenis van het onkruid in het koren.
Duuk

Bericht door Duuk »

Afgewezen schreef:
Duuk schreef:
Afgewezen schreef:
Duuk schreef:Even wellicht een persoonlijk vraagje: Hoe kan je zo enthousiast zijn over het aanbod, terwijl je zelf te kennen geeft er geen gebruik van te maken? Of heb je er wel gebruik van gemaakt en ben je zo bescheiden er niet voor uit te komen?
Dit soort vragen lijkt me even niet relevant.
Volgens mij draait het daar om bij het evangelie, of we het aannemen of niet. Dus om nu te zeggen dat het niet relevant is.....

Ik zou het eerder off-topic willen noemen :wink:
Wát je vraagt, is wel relevant. Het is echter niet relevant om tijdens een discussie deze vraag zomaar aan een forumer voor te leggen. Het heeft al gauw iets van: "Zo, en vertel maar eens wat je er zelf van kent. Ken je er niets van? O, maar dan moet je je mond houden."
Zo gaan we dus niet met elkaar om.
Als je meent dat ik het zo bedoeld heb, dan vergis je je. Alhoewel ik me er wel eens over verbaas hoe sommige mensen precies weten te vertellen hoe het in elkaar steekt, terwijl ze er het alleen uit boekjes gelezen hebben. De praktijk is vaak toch wat anders.

Je kunt bijvoorbeeld veel vertellen over de liefde tussen een man en een vrouw, maar als je zelf nooit een relatie hebt gehad, is het alleen wat theoretisch gepraat.

En daarbij verbaast het me enorm dat we weten dat het niet aannemen enorme gevolgen heeft, voor het leven en daarna. Je mist ook ontzettend veel. En er dan met droge ogen vertellen. Daar kan ik niet bij.
Plaats reactie