Ervaringen met goede DVD's ?
ff lekker off-topic:jakobmarin schreef:De Schuilplaats, Corrie ten Boom
Het huis bestaat nog steeds, en er is ook nog steeds een horlogier in gevestigd, aan de kop van de Barteljorisstraat te Haarlem.
(ben dus heel wat keren langs dat huis gelopen als Haarlemmer van geboorte tot voor een anderhalf jaar)
Braveheart is ook een erg mooie film. Dit gaat over Schotland ik meen in de 15e eeuw. Er komen geen vloeken in voor.
Ook The Sound of Music is leuk. The Little Princess is ook een schattige film over een meisje ten tijde van de tweede wereldoorlog.
Ik vind ook Shrek en Ice Age geweldig. Je moet dan alleen niet letten op de miljoenen jaren die ze vermelden als het om het bestaan van de aarde gaat.
Ook The Sound of Music is leuk. The Little Princess is ook een schattige film over een meisje ten tijde van de tweede wereldoorlog.
Ik vind ook Shrek en Ice Age geweldig. Je moet dan alleen niet letten op de miljoenen jaren die ze vermelden als het om het bestaan van de aarde gaat.
http://www.moviemeter.nl/film/8285
Op moviemeter scoort hij gemmiddeld. Alles met >3 sterren is het kijken waard.
Op moviemeter scoort hij gemmiddeld. Alles met >3 sterren is het kijken waard.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Pas heb ik "Shouf Shouf Habibie" gezien. Een film over Marokkanen tussen eigen identieit handhaven en integreren. Helaas is het taalgebruik niet altijd verantwoord, maar wie deze bevolkingsgroep een beetje wil leren kennen en begrijpen, kan ik deze film aanraden.
Het grappige is dat alle vooroordelen t.o.v. Marokkanen bevestigd worden, maar op zo'n manier dat je erom moet lachen.
Het grappige is dat alle vooroordelen t.o.v. Marokkanen bevestigd worden, maar op zo'n manier dat je erom moet lachen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
daarmee zijn natuurlijk niet alle morele vragen beantwoordDianne schreef:Braveheart is ook een erg mooie film. Dit gaat over Schotland ik meen in de 15e eeuw. Er komen geen vloeken in voor.

Maar Kislev toch! in die film komt Darwin voor!!!! maar op zich is het wel een mooie film, al heb ik hem te lang geleden gezien om hem nog goed voor de geest te halen. Ik vroeg me alleen destijds wel af wat nou de bedoeling van de film was, wat de regisseur er nu mee wilde zeggen.Kislev schreef:Master and Commander vind ik zelf ook wel verantwoord. Dat blijkt al wel uit het feit dat het grote publiek (cq de jeugd) de film niks aan vond, te weinig actie, geen sex e.d.
Indrukwekkend. Enorm goed geacteerd!parsifal schreef: Sophie Scholl
http://www.decentfilms.com/sections/rev ... choll.html
de laatste moet je alleen kijken als je daarna een tijdje hebt om bij te komen en te verwerken.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik houd de stelling dat drama, speelfilmen, van zich zelf slecht zijn, doet er niet toe wat er gespeeld word.
1. Wij mogen nooit met zonde spelen, dus ook niet als acteur nadoen.
2. Wij mogen niet het gebed van een gelovige in een film naspelen als acteur.
En nog veel andere redenen
Onderbouw
http://www.prca.org/pamphlets/pamphlet_92.htm
Onderbouw
Lees meer hier:"Drama is evil." Who would ever dare to say that today? Who would dare to say that when drama is so widely accepted and enjoyed by many Christians?
The drama of radio, television, movie, video, and film is widely welcomed and enjoyed by many Christians who have failed to examine critically what they are actually doing. Today, we have become so accustomed to drama that it has become an acceptable part of our daily life. Many children have grown up with it in the home and continue entertaining themselves as they have learned. Keeping in step with those homes, many Christian school boards have integrated drama into the curriculum as a tool to instruct their elementary and secondary school students in Bible classes or Church History classes, for example. Many churches promote drama for Sunday school programs, Christmas programs, or even for "special" services. The result of having accepted the form of drama is that the people of God have opened the gates, and allowed this sinful practice of the world to invade and firmly to occupy their Homes.
Against this evil practice, which is well-rooted in many Christian homes today, the Reformed believer must take up the sword of the Word of God to examine himself, reform himself, and to protect himself from the fascinating and riveting allurements of drama.
Make no mistake, the root issue that the believer faces is not the evil of the sinful content of drama, but the form of drama itself. In opposition to that evil the believer must look to the Word of God for direction and protection. By evaluating the form of drama in the light of Scripture and the Three Forms of Unity the believer discovers that drama is an evil which must be forsaken.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Welke gevolgen heeft dit voor fictie in boeken? En in muziek? Mogen wij bijvoorbeeld wel zonde beschrijven in vorm van fictie?
Bert Mulder schreef:Ik houd de stelling dat drama, speelfilmen, van zich zelf slecht zijn, doet er niet toe wat er gespeeld word.
Onderbouw
Lees meer hier:"Drama is evil." Who would ever dare to say that today? Who would dare to say that when drama is so widely accepted and enjoyed by many Christians?
The drama of radio, television, movie, video, and film is widely welcomed and enjoyed by many Christians who have failed to examine critically what they are actually doing. Today, we have become so accustomed to drama that it has become an acceptable part of our daily life. Many children have grown up with it in the home and continue entertaining themselves as they have learned. Keeping in step with those homes, many Christian school boards have integrated drama into the curriculum as a tool to instruct their elementary and secondary school students in Bible classes or Church History classes, for example. Many churches promote drama for Sunday school programs, Christmas programs, or even for "special" services. The result of having accepted the form of drama is that the people of God have opened the gates, and allowed this sinful practice of the world to invade and firmly to occupy their Homes.
Against this evil practice, which is well-rooted in many Christian homes today, the Reformed believer must take up the sword of the Word of God to examine himself, reform himself, and to protect himself from the fascinating and riveting allurements of drama.
Make no mistake, the root issue that the believer faces is not the evil of the sinful content of drama, but the form of drama itself. In opposition to that evil the believer must look to the Word of God for direction and protection. By evaluating the form of drama in the light of Scripture and the Three Forms of Unity the believer discovers that drama is an evil which must be forsaken.
-
[quote="parsifal"]Welke gevolgen heeft dit voor fictie in boeken? En in muziek? Mogen wij bijvoorbeeld wel zonde beschrijven in vorm van fictie?
[quote="Bert Mulder"]
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat iedereen hier van vind.
Ik schrijf zelf en laat mijn hoofpersonage dingen doen die niet door de beugel kunnen. Mag dat wel/mag dat niet?
Hoe zit het dan in films?
[quote="Bert Mulder"]
Ik schrijf zelf en laat mijn hoofpersonage dingen doen die niet door de beugel kunnen. Mag dat wel/mag dat niet?
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Het beschrijven van dingen die in de real world gebeuren is stompzinnige realiteit, ook al ben je het er totaal niet mee eens dát het gebeurd.uitgeworpen schreef:parsifal schreef:Welke gevolgen heeft dit voor fictie in boeken? En in muziek? Mogen wij bijvoorbeeld wel zonde beschrijven in vorm van fictie?
Bert Mulder schreef:
En het is hypocriet en struisvogelpolitiek om te doen in je eigen boeken/films etc of het allemaal NIET gebeurd, en net te doen ofdat álles tot Gods eer gebeurd in de wereld.
Of je het leuk vindt of niet, it's happening man, je kunt evenwel in boeken en films etc trachten een duwtje in de goede richting te geven, dingen te schrijven/laten zien dat het ook ánders kan.
Maar om het nu maar te vermijden om zélf te beschrijven/laten zien/horen.............ik vind het alleen maar rozengeur en manenschijnromatiek om het ánders voor te stellen.
- jakobmarin
Een verfilming van het bijbelboek Esther (op basis van een roman van de auteur Tommy Tenney).

Zie de trailer.

Zie de trailer.
Dan kun je ook heel wat boeken van de lijst schrappen, waar personages zondige gedachten hebben en zich overgeven aan zondige daden, of waar personages een gebed uitspreken.Bert Mulder schreef:Ik houd de stelling dat drama, speelfilmen, van zich zelf slecht zijn, doet er niet toe wat er gespeeld word.
In dat hele stuk heb ik geen enkel argument gelezen waarom je je als christen verre zou moeten houden van toneel of film.En nog veel andere redenen