Student Geuze
Student Geuze
Zijn er toevallig al forrumers die gehoort hebben over het preken van student Geuze van de GGiN.
Ben wel benieuwd!
En eer dat hij Gouda aandoet.......................zijn we wel enkele maanden verder
Ben wel benieuwd!
En eer dat hij Gouda aandoet.......................zijn we wel enkele maanden verder
Re: Student Geuze
O, staat de route al vast?Oude Paden schreef: En eer dat hij Gouda aandoet.......................zijn we wel enkele maanden verder
Geuze: een Zeeuw zeker?
Re: Student Geuze
Daar woont hij dan niet meer,Hendrikus schreef:O, staat de route al vast?Oude Paden schreef: En eer dat hij Gouda aandoet.......................zijn we wel enkele maanden verder
Geuze: een Zeeuw zeker?
Toevallig weet ik dat hij in Uddel woont!
Een aanwinst dus voor de GGiN? Fijn om te horen!wierhols schreef:ik heb hem een keertje gehoord. Hij klonk wel goed heldere stem en geen ouderwets taalgebruik-inhoudelijk schriftuurlijk-bevindelijk
Heb weleens vernomen van Uddelaars dat hij als ouderling ook zeer aangenaam was.
Ga hem binnenkort ook maar eens beluisteren dan.
Een dominee beluister je niet. Een preek wel.
Zoals je er zo over praat lijkt het net of je een handtekeningenverzamelaar bent. "Is dat wat?". "Ja, ik heb gehoord dat hij goed is". "Ok, dan ga ik op hem af".
En hier moet ik dan ook aan denken: 21 (Die van Athene nu allen, en de vreemdelingen, die zich daar onthielden, besteedden hun tijd tot niets anders dan om wat nieuws te zeggen en te horen.)
Zoals je er zo over praat lijkt het net of je een handtekeningenverzamelaar bent. "Is dat wat?". "Ja, ik heb gehoord dat hij goed is". "Ok, dan ga ik op hem af".
En hier moet ik dan ook aan denken: 21 (Die van Athene nu allen, en de vreemdelingen, die zich daar onthielden, besteedden hun tijd tot niets anders dan om wat nieuws te zeggen en te horen.)
Weer zo'n eigengemaakte toepassing.refo schreef:Een dominee beluister je niet. Een preek wel.
Mag je niet meer oprecht benieuwd zijn naar de prediking van een aankomend predikant?
dat doet me denken aan het lezen van sommige ouderlingen: de één staat de hele tekst op te dreunen in stacato-stijl zonder énige intonatie, de ander weer met een ongelofelijke nasale stem, waarbij je denkt: de eerstvolgende keer dat die of die de tekst moet lezen rén ik de kerk uit......brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrefo schreef:Een dominee beluister je niet. Een preek wel.
Je beluisterd wel degelijk de mán, én de tekst of preek.
Het stemgeluid doet er evenzeer toe als hetgeen er gepredikt wordt!! Somtijds zijn zélfs de maniertjes van een dominee dusdanig irritant dat een deel van de prediking aan je voorbij gaat.
Dit laatste ben ik wel met je eens Petrus,Petrus schreef:dat doet me denken aan het lezen van sommige ouderlingen: de één staat de hele tekst op te dreunen in stacato-stijl zonder énige intonatie, de ander weer met een ongelofelijke nasale stem, waarbij je denkt: de eerstvolgende keer dat die of die de tekst moet lezen rén ik de kerk uit......brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrefo schreef:Een dominee beluister je niet. Een preek wel.
Het stemgeluid doet er evenzeer toe als hetgeen er gepredikt wordt!! Somtijds zijn zélfs de maniertjes van een dominee dusdanig irritant dat een deel van de prediking aan je voorbij gaat.
Er jammer is dat soms. In mijn eigen kerverband zie ik dat bij bijv Ds. van Voorden. Persoonlijk vindt ik z'n preken kwa inhoud en diepgang een van de meest aansprekende predikanten. Z'n voordracht is echter zo monotoon dat er heel veel deze predikant mijden en zijn boodschap aan hun voorbij gaat.
Erg jammer!
Je brengt mij op een idee! Zal ik z'n handtekening inscannen en hier plaatsen?refo schreef:Een dominee beluister je niet. Een preek wel.

Ik bedoelde meer van dan is het in ieder geval de moeite waard om even een eindje te rijden om hem te horen spreken. Of mag dat ook al niet?
En dan te bedenken dat hij schoolmeester was!Oude Paden schreef:Dit laatste ben ik wel met je eens Petrus,Petrus schreef:dat doet me denken aan het lezen van sommige ouderlingen: de één staat de hele tekst op te dreunen in stacato-stijl zonder énige intonatie, de ander weer met een ongelofelijke nasale stem, waarbij je denkt: de eerstvolgende keer dat die of die de tekst moet lezen rén ik de kerk uit......brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrefo schreef:Een dominee beluister je niet. Een preek wel.
Er jammer is dat soms. In mijn eigen kerverband zie ik dat bij bijv Ds. van Voorden. Persoonlijk vindt ik z'n preken kwa inhoud en diepgang een van de meest aansprekende predikanten. Z'n voordracht is echter zo monotoon dat er heel veel deze predikant mijden en zijn boodschap aan hun voorbij gaat.
Erg jammer!
Met PABO opleiding...