Erasmus; onderlinge strijd

Petrus

Bericht door Petrus »

@ Afgewezen..........

Quote:
"als nu eens álle christenen álle daken van álle kerken afhaalden, en men kijkt gelijktijdig omhoog, dan zien we met z'n allen één en dezelfde God"

Ik denk het niet. Het is nogal een verschil of wíj God gevonden hebben of dat God óns gevonden heeft.

Je blijft maar doorharken hé........

Het is pas goed als iemand voor de volle 100% in jouw straatje (kerkleer) past............

Je kent toch wel het gezegde dat élke kerk zegt dat die de wáre leer verkondigt???

Nou, troost je: er is maar Eén Waarheid, Eén Weg en Eén leven, en van Hém en Dien gekruisigd getuigend is de wáre leer.

En je kunt je nu wel in duizend bochten wringen om jóúw waarheid aan ánderen op te dringen, althans de waarheid zoals die bij jou is ingehamerd, elkeen kent weer andere waarheden.................

Laten we nu eerst maar eens uitgaan van het gegeven dat er maar één Kerk is: de Kerk van Christus.

En als je qout qe qout jouw waarheid anderen "door de strot" wil duwen zit je knap aan de verkeerde kant van de streep.........
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies... soort van zelfverheerlijking... ieder die niet precies hetzelfde gelooft als ik is een ketter :) Fijn :)

Tja, verder kan ik je alleen toewensen dat je de Bijbel iets beter leert begrijpen op dit punt, en dat je gaat inzien dat er meer mensen dan alleen die de leer van jou kerk volledig naspreken, zalig worden door Christus. Je kan al die mensen fijn verketteren en ze uit de weg gaan... maar ooit kom je ze toch weer tegen. Ik zal voortaan maar in het achterhoofd houden hoe je me ziet, dan snap ik ook wat beter hoe je me behandeld...

Meer ga ik er niet over zeggen. Bedankt voor je reaktie,

Je broeder in Christus.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie