olfie schreef:Oude-Waarheid schreef:olfie schreef:Eindeloze kringetjes draaien we hier.
Ik dacht zo, laten we het nu eens vanuit een andere tekst belichten, "wordt deze wereld niet gelijkvormig".
En laten we als eerste eens boven water halen wat wereldgelijkvormigheid dan is, als dat niet het meegaan met de werelds kledinggewoonten en gedragingen is.
@Jacob, waarom het een stomme vraag is, het is al zo gewoontjes geworden. Iets is opvallend als het net nieuw is. Tis net als met de huidige problemen met materialisme.
Waarom zo'n dikke auto, en dure merkkleding... het zit lekkerder, die auto rijdt lekkerder.. Tuurlijk niets mis mee. De diepere grond beseffen we zelf alllang niet meer. "Arglistig is het hart"
Tja en wat in het hart leeft komt ook meestal naar buiten openbaar.
Elk vat giet uit wat er in zit.
Tja ik ben heel nieuwsgierig wat wereldgelijkvormigheid is, als dat niet in de leefstijl en kleding en dergelijke zaken zit.
Ik hoop dat je dit niet meen. Je gelooft toch niet in een traditie?
Wat is het wel?
Romeinen 13:13 Laat ons, als in den dag, eerlijk wandelen; niet in brasserijen en dronkenschappen, niet in slaapkameren en ontuchtigheden, niet in twist en nijdigheid;
Efeze 4:18 Verduisterd in het verstand, vervreemd zijnde van het leven Gods, door de onwetendheid, die in hen is, door de verharding huns harten;
Efeze 4:19 Welke, ongevoelig geworden zijnde, zichzelven hebben overgegeven tot ontuchtigheid, om alle onreinigheid gieriglijk te bedrijven.
1 Petrus 4:3 Want het is ons genoeg, dat wij den voorgaande tijd des levens der heidenen wil volbracht hebben, en gewandeld hebben in ontuchtigheden, begeerlijkheden, wijnzuiperijen, brasserijen, drinkerijen en gruwelijke afgoderijen;
1 Johannes 2:16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.