Het is inderdaad niet een juiste situatie. Maar dan vraag ik me af de leraren hebben zich onder het beleid van de school gesteld dus als de regels overtreden worden is de vraag of de leraren dan wel handelen zoals het zou moeten.Marnix schreef:Auto, om iemand op basis van de Bijbelvertaling, de af-en-toe broekendragende zus van de jongen en het hebben van een tv mensen af te wijzen, lijkt me nog een slechte reden, alsof een reformatorisch christen geen reformatorisch christen is als hij een andere bijbelvertaling leest en zijn zus een rok draagt.Auto schreef:Wie heeft er nu een kort geding aangespannen? Het Hoornbeeck? De ouders hadden beter moeten weten, toen de jongen van de lagere school afging is er door de Reformatorische basisschool gedegen voorlichting gegeven over het vervolgonderwijs en daarbij worden de regels van het Hoornbeeck en het Lodenstein en het Fruijtier goed en gedetailleerd gepresenteerd. Was dit een kort geding waard, terwijl het zo duidelijk is wat de regels zijn die de school hanteerd?Marnix schreef:...... En het Hoornbeeck-college heeft het weer voor elkaar gekregen dat een hoop mensen een negatiever beeld van het christelijk geloof hebben gekregen. Moet je indenken, een niet-gelovige leest in het nieuws dat iemand niet naar een christelijke school mag omdat hij televisie heeft, een vertaling uit deze eeuw leest en zijn zus wel eens een broek draagt. Ik geef die mensen dan groot gelijk als ze denken: Wat een achterlijke imbecielen zijn die christenen... en weet je wat... ze hebben dan nog gelijk ook.
Daarnaast is er de laatste tijd veel geroepen over het hoornbeeck door mensen die er 0,0% verstand van hebben en dat schijnt tegenwoordig de tedens te zijn in onze maatschappij. De broodjes aap verhalen verschijnen in de zogenaamde 'top' kranten. Ik vraag me werkelijk af als je de reacties leest wie er achterlijk en imbiciel is.
Wat de tv betreft, zelfs sommige leraren hebben een tv... Hoezo met twee maten meten?
Mijn inziens zijn er 2 wegen om dit aan de orde te stellen:
1. Personeel kunnen dit naar voren brengen in overleg met directie en bestuur.
2. de ouders kunnen dit aan de orde stellen.
Indien er niets veranderd dan moet je iemand daar zijn conclusies uittrekken. Als je er niet bij thuis voelt dan moet je wat anders zoeken. Als je het onderwijs daar wilt volgen dien je de aanwezige regels te eerbiedigen. Dat er ouders zijn die het formulier invullen met geen tv, terwijl ze er wel 1 hebben die liegen en dan zegt het meer over de ouders dan over de school.