School weert televisiekijkende leerling

memento

Bericht door memento »

En daar gaan we weer. Het is niet het gedrag van het Hoornbeeck college wat me hier tegenstaat (alhoewel ik hun standpunt niet deel), maar dat van al die leerlingen die wél tv hebben, maar dat lekker niet hebben ingevuld bij het aanmelden. Want dát komt natuurlijk uit de rechtspraak, en de kranten zullen daar wel fijn op in springen. Kunnen ze mooi laten zien hoe hypocriet veel van die refo's wel niet zijn.

Dat nog even náást het feit dat ik iedereen aan zou raden om broepsonderwijs te volgen op een niet-christelijke instelling; dat bereidt je veel beter op het staan als christen in de maatschappij, dan een school waar de argumenten gedicteerd worden..

De reacties op fok.nl zeggen weer genoeg...
Vincent

Bericht door Vincent »

memento schreef:En daar gaan we weer. Het is niet het gedrag van het Hoornbeeck college wat me hier tegenstaat (alhoewel ik hun standpunt niet deel), maar dat van al die leerlingen die wél tv hebben, maar dat lekker niet hebben ingevuld bij het aanmelden. Want dát komt natuurlijk uit de rechtspraak, en de kranten zullen daar wel fijn op in springen. Kunnen ze mooi laten zien hoe hypocriet veel van die refo's wel niet zijn.

Dat nog even náást het feit dat ik iedereen aan zou raden om broepsonderwijs te volgen op een niet-christelijke instelling; dat bereidt je veel beter op het staan als christen in de maatschappij, dan een school waar de argumenten gedicteerd worden..

De reacties op fok.nl zeggen weer genoeg...
er zal ook nog wel meer in de hand zijn lijkt mij. Maar hoe dan ook, al zou de school verborgen motieven hebben (die mogelijk meer hout snijden), dan nog is het belachelijk om tv- en internetbezit te misbruiken als middel om deze leerling niet toe te hoeven laten. Dit behoort helemaal geen issue te zijn :x
olfie

Bericht door olfie »

memento schreef: De reacties op fok.nl zeggen weer genoeg...
Die wil je allemaal niet lezen... :cry:
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Duuk

Bericht door Duuk »

memento schreef:En daar gaan we weer. Het is niet het gedrag van het Hoornbeeck college wat me hier tegenstaat (alhoewel ik hun standpunt niet deel), maar dat van al die leerlingen die wél tv hebben, maar dat lekker niet hebben ingevuld bij het aanmelden.
In feite is liegen minder erg dan het hebben van een medium als een TV.
Het is te triest voor woorden dat het Hoornbeeck een dergelijke eis stelt. De grootste zonde, het ongeloof, hebben ze niet als afwijzend criterium. Terwijl het hebben van een TV niets met zonde te maken heeft.
Laatst gewijzigd door Duuk op 21 jul 2006, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
rekcor

Bericht door rekcor »

olfie schreef:
Nou ja, het is natuurlijk wel interessant hoe men op forums als Fok! over dit soort dingen spreekt. Geeft toch een beetje een idee van hoe 'men' in de samenleving denkt...
Leonius

Bericht door Leonius »

Zo eenzijdig is het bericht anders niet. Inderdaad is het zo dat je een lijst moet invullen m.b.t. tv-bezit, terwijl het alom bekend is dat een groot gedeelte van de leerlingen (ouders), maar óók van de docenten, tv in bezit hebben. Je kunt dan twee dingen doen: eerlijk zijn óf hypocriet. Deze jongen koos voor het eerste, met alle gevolgen van dien. Dat van dat open internet is helemaal vreemd. Ga de emailadressen van de docenten maar eens langs, of anders van de predikanten binnen onze gezindte. Heel veel kinderen van deze predikanten zullen dan geen onderwijs mogen volgen bij het Hoornbeeck.....

Overigens los hiervan, vind ik dat scholen nog kerken binnenshuis niets te vertellen hebben. Laat dat a.u.b. over aan het geweten van de mensen zelf. De Tien Geboden gelden zowel buiten als binnen. Niet zozeer de techniek is verkeerd, als wel wat er af en toe te zien is. Of je met gefilterd internet géén verkeerde dingen kan doen...... :roll:
plebe

Bericht door plebe »

Het hele itemm doet erg bekrompen aan.

Een levensstijl afmeten aan het bezit van een TV.......
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Petrus

Bericht door Petrus »

olfie schreef:
Ach, als je allemaal zo eens doorleest aan reacties zou ik wel eens tot de conclusie kunnen komen dat al die reacties niet eens zó absurd zijn ten opzichte van het uiteindelijk gegeven dat er ook binnen de refo-wereld veel dingen gebeuren die tegen Gods geboden ingaan en ook nog eens welbewust en doelgericht!

Niet dat ik op zich achter al die reacties sta, en ook niet altijd qua taalgebruik, maar kan me een aantal reacties wél indenken als je zo iets absurds tegenkomt als er eens een leerling wél eerlijk is om de vragenlijst naar waarheid in te vullen, daar waar anderen dat nog al eens niet doen. Dan krijg je idd een reactie van "zie je wel wat een hypocrieten" en dan hebben ze nog niet eens helemaal ongelijk.

Maar de algehele teneur is niet echt hartverheffend.
memento

Bericht door memento »

Deze reactie zette me het meest aan het denken.
Iemand op fok.nl schreef: Bij petrus in de hemel staat ineens een man,

Petrus: Dag kerel, je hebt goed geleeft dus je bent welkom en ik zal je even rondleiden.

Man: Ja leuk man.

Petrus: Dit is nou de hemel. 1 grote hal met aan weerszijden allemaal kamers.
En zie toch eens beste man, al die kamers bomvol mensen die lol hebben.

Man: Ik zie het, toch is het vreemd dat alle kamers open staan behalve die laatste kamer.

Petrus: Sssst niet te hard praten bij deze deur. Hier zitten alle refo's en die denken dat ze alleen zijn.
PS> Ik ben het niet eens met de vorm van het verhaal (gebruik van hemel en Petrus), maar het gaat me om de strekking...
Petrus

Bericht door Petrus »

@ Memento...

dat verhaaltje is al zo oud als de weg naar Rome joh.........

dat deed bij ons op school al de ronde in de jaren 50/60!!!

je loopt hopeloos achter!!!!!!!
plebe

Bericht door plebe »

Petrus schreef: dat verhaaltje is al zo oud als de weg naar Rome joh.........
Begin je alweer over Rome??? :)
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Petrus

Bericht door Petrus »

plebe schreef:
Petrus schreef: dat verhaaltje is al zo oud als de weg naar Rome joh.........
Begin je alweer over Rome??? :)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
rekcor

Bericht door rekcor »

plebe schreef:Het hele itemm doet erg bekrompen aan.

Een levensstijl afmeten aan het bezit van een TV.......
Volgens mij heeft dit ook te maken met een algemene kwaal binnen de ger. gez. Ik doel op een beweging, een soort race om wie het rechtzinnigst is. In de woorden van Van Ruler:
Van Ruler schreef:Het is vreemd gesteld met het rechtse. Het wil steeds rechtser worden. Het is nooit rechts genoeg. Hoe rechtser hoe mooier. Dat wil zeggen: hoe rechtser men denkt en leeft, des te beter rechts lijkt men te zijn.
Dit is trouwens een beweging die in iedere structuur met idealen waar te nemen valt. Bijv. de milieubeweging. Daar zie je ook radicalen die neerkijken op minder-radicalen.
memento

Bericht door memento »

rekcor schreef:Dit is trouwens een beweging die in iedere structuur met idealen waar te nemen valt. Bijv. de milieubeweging. Daar zie je ook radicalen die neerkijken op minder-radicalen.
Well, leefde het extreem zijn in idealen ook maar in refo-land. Want christelijke idealen als geloven in Christus Jezus, heilig leven, dagelijkse bekering, elkaar de christelijke vrijheid gunnen, God loven, je naaste het evangelie vertellen, barmhartigheid bewijzen, etc etc, dat kan allemaal niet extreem genoeg.
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef:
rekcor schreef:Dit is trouwens een beweging die in iedere structuur met idealen waar te nemen valt. Bijv. de milieubeweging. Daar zie je ook radicalen die neerkijken op minder-radicalen.
Well, leefde het extreem zijn in idealen ook maar in refo-land. Want christelijke idealen als geloven in Christus Jezus, heilig leven, dagelijkse bekering, elkaar de christelijke vrijheid gunnen, God loven, je naaste het evangelie vertellen, barmhartigheid bewijzen, etc etc, dat kan allemaal niet extreem genoeg.
Dat kun je nu allemaal wel vinden Memento, maar er zijn hele volksstammen die er absolúút niet van gedient zijn.

Die wil jij dus JOUW zienswijze opleggen, JOUW leefstijl, JOUW geloofsbeleving etc etc etc.......

Dat riekt tóch een klein beetje naar een soort van dictatuur van het geloof...............

Stel dat IK er niet van gedient zou zijn dat je mij op m'n huid zit met jouw denkbeelden, wat die ook moge zijn, dan kun je verzekerd zijn van scherpe reacties.

Dan zul je moeten incalculeren dat een minderheid niet in de positie verkeert om de meerderheid hun visie op te leggen.

Dan kun je slechts God bidden dat Hij Zijn Geest zendt om andersdenkenden te trekken met koorden van liefde tot Zijn Woord.
Plaats reactie