En ondanks dat, het er toch niet kunnen vinden ???Petrus schreef:@Tiberius.......
Kijk maar eens naar de optische topictitel: mét een uitroepteken............dat zó'n predikant zich verwaardigd naar Néderland te komen...nounounou dat ís me wat........dát spreekt er een beetje uit.
Niet dat het mogelijk zo bedoeld is, maar die indruk krijg ik er van.
Als ik luister naar Ds. van Boven (GG deValk/Wekerom) dan hoor ik een zéér bevlogen man die mij héél diep kan raken met het Woord Gods en dan récht gesneden zoals God het hem geeft te spreken.
ds. A.T. Vergunst komt naar Nederland!
@ Geledu,
óndanks dát ja, want als je vrijwel alléén maar hel en verdoemis over je uitgestort krijgt, zondag aan zondag, dan heb je het op een gegeven moment wel gehád.
Ik vroeg me op een bepaald moment in alle gemoede af hoe die 1500 gemeenteleden dat volhielden élke zondag 2 maal.......week in week uit jaar in jaar uit...................................
óndanks dát ja, want als je vrijwel alléén maar hel en verdoemis over je uitgestort krijgt, zondag aan zondag, dan heb je het op een gegeven moment wel gehád.
Ik vroeg me op een bepaald moment in alle gemoede af hoe die 1500 gemeenteleden dat volhielden élke zondag 2 maal.......week in week uit jaar in jaar uit...................................
"Als het récht gesneden is, zoals God het hem geeft te spreken", moet dat geen probleem zijn.Petrus schreef:óndanks dát ja, want als je vrijwel alléén maar hel en verdoemis over je uitgestort krijgt, zondag aan zondag, dan heb je het op een gegeven moment wel gehád.
Jeremia en Ezechiel hadden ook niet zulke goed in het gehoor liggende boodschappen. En wat dacht je van Jona? Dat was pas een eenzijdige boodschap.
De ene gemeente heeft soms een ander accent nodig als een andere gemeente.
Mee eens, als een predikant boodschappen gaat brengen die HIJ graag wil brengen, of die de hoorders graag willen horen...Tiberius schreef:"Als het récht gesneden is, zoals God het hem geeft te spreken", moet dat geen probleem zijn.Petrus schreef:óndanks dát ja, want als je vrijwel alléén maar hel en verdoemis over je uitgestort krijgt, zondag aan zondag, dan heb je het op een gegeven moment wel gehád.
Jeremia en Ezechiel hadden ook niet zulke goed in het gehoor liggende boodschappen. En wat dacht je van Jona? Dat was pas een eenzijdige boodschap.
De ene gemeente heeft soms een ander accent nodig als een andere gemeente.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Dat was zeker een eenzijdige boodschap(per). Toen de mensen zich begonnen te bekeren was de lol eraf bij Jona. Hopenlijk geld dat niet voor de betreffende predikant. Ik ken de man overigens niet, dus ik kan daar geen antwoord op geven.Tiberius schreef:En wat dacht je van Jona? Dat was pas een eenzijdige boodschap.
:mrgreen:Dathenum schreef:Dat was zeker een eenzijdige boodschap(per). Toen de mensen zich begonnen te bekeren was de lol eraf bij Jona. Hopenlijk geld dat niet voor de betreffende predikant. Ik ken de man overigens niet, dus ik kan daar geen antwoord op geven.Tiberius schreef:En wat dacht je van Jona? Dat was pas een eenzijdige boodschap.
Ik heb betreffende ds. enkele keren gehoord en ik moet zeggen dat hij absoluut niet als Jona preekt. Een evenwichtige prediking heeft hij, wet en evangelie.
Gelukkig, goed om te horen :!:Tiberius schreef::mrgreen:Dathenum schreef:Dat was zeker een eenzijdige boodschap(per). Toen de mensen zich begonnen te bekeren was de lol eraf bij Jona. Hopenlijk geld dat niet voor de betreffende predikant. Ik ken de man overigens niet, dus ik kan daar geen antwoord op geven.Tiberius schreef:En wat dacht je van Jona? Dat was pas een eenzijdige boodschap.
Ik heb betreffende ds. enkele keren gehoord en ik moet zeggen dat hij absoluut niet als Jona preekt. Een evenwichtige prediking heeft hij, wet en evangelie.
da's net als vlakbij het spoor wonen, op den duur hoor je de trein niet meerPetrus schreef:@ Geledu,
even bij stilstaan en de woorden proeven hoor.................olfie schreef: als een predikant boodschappen gaat brengen die HIJ graag wil brengen, of die de hoorders graag willen horen...
als een predikant boodschappen gaat brengen die HIJ graag wil brengen....................
ehhhhhhhh, luisterd zo'n man dan wel stil in zijn binnenkamer naar wat Gód hem te zeggen heeft en te zeggen geeft???? of gaat hij dan alleen maar uit van wat HIJ vindt dat de gemeente moet horen???
In dat laatste geval gaat hij aan Gode voorbij.
Maar als we niet luisteren naar zo'n evenwichtige boodschap, zal het Sodom en Gomorra verdragelijker zijn, zij luisterden naar die eenzijdige Jona! Dan maakt een predikant niet meer uit. Ik probeer zelf zo min mogelijk van tevoren het lijstje met predikanten te bekijken, om van tevoren geen verwachtingen te hebben. Dat heb ik veel te snel.Tiberius schreef::mrgreen:Dathenum schreef:Dat was zeker een eenzijdige boodschap(per). Toen de mensen zich begonnen te bekeren was de lol eraf bij Jona. Hopenlijk geld dat niet voor de betreffende predikant. Ik ken de man overigens niet, dus ik kan daar geen antwoord op geven.Tiberius schreef:En wat dacht je van Jona? Dat was pas een eenzijdige boodschap.
Correct geproefd..........Petrus schreef:even bij stilstaan en de woorden proeven hoor.................olfie schreef: als een predikant boodschappen gaat brengen die HIJ graag wil brengen, of die de hoorders graag willen horen...
als een predikant boodschappen gaat brengen die HIJ graag wil brengen....................
ehhhhhhhh, luisterd zo'n man dan wel stil in zijn binnenkamer naar wat Gód hem te zeggen heeft en te zeggen geeft???? of gaat hij dan alleen maar uit van wat HIJ vindt dat de gemeente moet horen???
In dat laatste geval gaat hij aan Gode voorbij.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
"de leer" is een directe afgeleide van de Bijbelse Boodschap zoals die in de Schrift van kaft tot kaft staat opgetekend, in samenhang met de 3FvE en de HC.Adelbach schreef:Een predikant kan ook 'de leer' brengen i.p.v. een heldere Bijbelse boodschap.
Waarmee dus "de leer" brengen neerkomt op de Bijbelse boodschap brengen.
Maar vooreerst geldt dat Gód de predikant in het hart geeft het Woord te brengen zoals Hij hem het te brengen geeft en niet naar eigen verkiezing, want dan stelt de predikant zich bóven God.