Maar jij weet heel goed dat jouw gemeente niet de gemiddelde is. En ik hoor jouw dominee ook niet klagen dat het allemaal niks is.Kislev schreef:Kan me helemaal vinden in de reactie van
memento.
Bovendien, het is blijkbaar nogal doods en dor in de kerken. Zou kunnen, zelf zie ik in mijn gemeente een bloeiend gemeenteleven en zegen op de prediking.
hartekreet
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Da's waar.Unionist schreef:Maar jij weet heel goed dat jouw gemeente niet de gemiddelde is. En ik hoor jouw dominee ook niet klagen dat het allemaal niks is.Kislev schreef:Kan me helemaal vinden in de reactie van
memento.
Bovendien, het is blijkbaar nogal doods en dor in de kerken. Zou kunnen, zelf zie ik in mijn gemeente een bloeiend gemeenteleven en zegen op de prediking.
- Miscanthus
Misschien kun je eerst vragen wat er zo bijzonder was voordat je ten strijde trekt.... (zo lijk je wel een Jehova-getuigememento schreef: Ik heb het niet zo met dat bijzondere. De geschiedenis leert ons dat bij ware opwekkingen het eerste zichtbare resultaat was: En als zij dit hoorden, werden zij verslagen in het hart, en zeiden tot de predikant: Wat moeten we doen?.
- Miscanthus
Vincent schreef: Zijn die buitenlanders beter? Moet je echt verwachten dat er in een weekend andere dingen gebeuren dan s zondags als je ernstig ter kerke gaat?
Het was juist bijzonder om mee te maken de coinonia, de gemeenschap der heiligen en dat er 1 algemene christelijke kerk is. Dat iemand uit Paramaribo bid tot de God van Abraham, Izak en Jacob en dat iemand uit Z-Afrika en Nederland dezelfde Jezus Christus belijden als hun Heer.
En als er veel voor gebeden is, mag je inderdaad veel verwachten. "Nooit kan't geloof te veel verwachten, des Heilands woorden zijn gewis". Of dat hetzelfde als "ernstig"is, laat ik maar even buiten de discussie.
Hij die gezegd heeft; waar twee of drie in Mijn Naam bij elkaar zijn wil ik in het midden zijn.
beetje late reactie, maar goed, ik kom hier ook bijna nooit meer
een reactie op memento, en dan vooral wat betreft het bijzondere: dat bijzondere bestaat niet uit spectaculaire gebeurtenissen ( wonderen, vallen in de geest of weet ik wat je allemaal kunt verzinnen), maar hieruit dat verschillende mensen die ik ken hun zonden hebben leren inzien, die aan God hebben beleden, en mogen geloven in Jezus Christus als hun zaligmaker, en dat mensen waarbij het gelovig leven verslapt of verflauwd was, weer nieuw geloof hebben gekregen voor de strijd.
ik ben persoonlijk vrij sceptisch ingesteld, maar dit weekend heeft op mij bijzonder grote indruk gemaakt.
verder, waarom werkt stichting Heartcry niet samen met "gevestigde kerken"? ik kan me zo voorstellen dat als ze zich bijvoorbeeld verbinden aan de GB in de PKN, dat ze bij de GG direct in het verdachte bankje geplaatst worden

een reactie op memento, en dan vooral wat betreft het bijzondere: dat bijzondere bestaat niet uit spectaculaire gebeurtenissen ( wonderen, vallen in de geest of weet ik wat je allemaal kunt verzinnen), maar hieruit dat verschillende mensen die ik ken hun zonden hebben leren inzien, die aan God hebben beleden, en mogen geloven in Jezus Christus als hun zaligmaker, en dat mensen waarbij het gelovig leven verslapt of verflauwd was, weer nieuw geloof hebben gekregen voor de strijd.
ik ben persoonlijk vrij sceptisch ingesteld, maar dit weekend heeft op mij bijzonder grote indruk gemaakt.
verder, waarom werkt stichting Heartcry niet samen met "gevestigde kerken"? ik kan me zo voorstellen dat als ze zich bijvoorbeeld verbinden aan de GB in de PKN, dat ze bij de GG direct in het verdachte bankje geplaatst worden

- Miscanthus
- Miscanthus
- Miscanthus
buitenlanders beter?
Misschien zegent de Heere bijeenkomsten waar kerkmuren wegvallen?Vincent schreef:Gian schreef:Wie is er geweest? Ik heb gehoord dat er een opwekking is geweest.
Daar ook al!![]()
Im het hele land hebben afgelopen zondag gereformeerde predikers weer een boodschap van opwekking gebracht, van zonde, berouw, uitverkiezing, van genade voor degenen die het willen. Zijn die buitenlanders beter? Moet je echt verwachten dat er in een weekend andere dingen gebeuren dan s zondags als je ernstig ter kerke gaat? (waarmee ik niet zeg dat zo'n bijeenkomst goed of fout is).
Re: buitenlanders beter?
Idd! Ik ben blij met je opmerking. Eindelijk is iemand die verder durft te denken.burger schreef:Misschien zegent de Heere bijeenkomsten waar kerkmuren wegvallen?Vincent schreef:Gian schreef:Wie is er geweest? Ik heb gehoord dat er een opwekking is geweest.
Daar ook al!![]()
Im het hele land hebben afgelopen zondag gereformeerde predikers weer een boodschap van opwekking gebracht, van zonde, berouw, uitverkiezing, van genade voor degenen die het willen. Zijn die buitenlanders beter? Moet je echt verwachten dat er in een weekend andere dingen gebeuren dan s zondags als je ernstig ter kerke gaat? (waarmee ik niet zeg dat zo'n bijeenkomst goed of fout is).
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Re: buitenlanders beter?
Nou ja, wegvallende kerkmuren.... Ik kreeg gisteren een mail van Heartcry, met data van allerlei avonden met, naast vier buitenlandse sprekers, voornamelijk PKNmensen (AC Baan, PvdVoorde, GHerwig, MKlaassen, ASimons). Dan heeft men het over interkerkelijk. Daarnaast kan ik goed begrijpen dat GerGem-mensen een beetje kromme tenen krijgen bij dit hele spul. Vanuit de PKN wordt het nodig geacht een opwekking af te smeken in de Ger Gem en aanverwante kerkgenootschappen (want hier is men vanuit Heartcry (en SRA) voornamelijk op gericht). Met alle respect voor diegenen die in de PKN een plaats menen in te moeten nemen, maar al die PKN-schoenmakers mogen bij hun eigen leest blijven!! Ik vind dit echt heel jammer.burger schreef:Misschien zegent de Heere bijeenkomsten waar kerkmuren wegvallen?Vincent schreef:Gian schreef:Wie is er geweest? Ik heb gehoord dat er een opwekking is geweest.
Daar ook al!![]()
Groet
ps