hartekreet

memento

Bericht door memento »

Adelbach schreef:Alweer een stichting vanuit de SRA.
Hoe komt het dat de familie die achter deze stichting zit te goed is om zondags een kerk te bezoeken?
Volgens mij heeft dhr. Baan netjes een opleiding theologie gevolgd, en heeft hij, in zijn functie als evangelist, gewoon bevoegdheid om op zondag voor te gaan.

Kortom, ik snap het probleem ff niet. Of zijn in jouw ogen alle predikanten ook mensen die 'te goed' zijn om zondags een kerk te bezoeken?

PS> Dat neemt niet weg dat ik kritisch sta tegenover dit soort bewegingen. Een opwekking is zeker nodig, ja, zelfs de kerken wakker schudden is in zeker opzicht nodig, echter of dit de juiste manier is....?
Kislev

Bericht door Kislev »

Hoe komt het dat de familie die achter deze stichting zit te goed is om zondags een kerk te bezoeken?

Laat ons onze onderlinge bijeenkomst niet nalaten gelijk sommige de gewoonte hebben. Hebr. 10 : 25
Adelbach,

Dit was van toepassing op de jongerenavonden Barneveld. Maar dat staat los van de SRA. Zijn geen thuislezers maar gewoon kerkgangers voor zover ik weet.

Arjan Baan preekt nu als kandidaat. Dat is gewoon via de kerkelijke/ordelijke weg gegaan.

Verder sluit ik me aan bij Memento.
plebe

Bericht door plebe »

Beste voorzitter Arjan,
Wat zou het een zegen zijn als je ook eens ging bidden om een persoonlijke opwekking. Als dit zou gebeuren zou je anders preken.
Wat in de preken gemist wordt is de liefde en de bewogenheid van Christus!
We zitten niet te wachten op een dogmatisch verhaal en een harde en koele preek.
Alweer een stichting!
U bent de oorzaak dat de jongerenavonden die in het verleden zo druk werden bezocht terug lopen door allerlei sprekers uit te nodigen die niet in onze reformatorische kerken passen.
De Gereformeerde Gemeenten etc. hebben toch gelijk gekregen door hun artikel in de Saambinder.
Wat is het jammer dat hier onstandvastige mensen aan het roer zitten.
[hr]
Ene Hans plaatste dit bericht in het gastenboek van Heartcry.
Triest om op een dergelijke wijze iemands preiking ter discussie te stellen!!!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Kislev

Bericht door Kislev »

plebe schreef:Beste voorzitter Arjan,
Wat zou het een zegen zijn als je ook eens ging bidden om een persoonlijke opwekking. Als dit zou gebeuren zou je anders preken.
Wat in de preken gemist wordt is de liefde en de bewogenheid van Christus!
We zitten niet te wachten op een dogmatisch verhaal en een harde en koele preek.
Alweer een stichting!
U bent de oorzaak dat de jongerenavonden die in het verleden zo druk werden bezocht terug lopen door allerlei sprekers uit te nodigen die niet in onze reformatorische kerken passen.
De Gereformeerde Gemeenten etc. hebben toch gelijk gekregen door hun artikel in de Saambinder.
Wat is het jammer dat hier onstandvastige mensen aan het roer zitten.
[hr]
Ene Hans plaatste dit bericht in het gastenboek van Heartcry.
Triest om op een dergelijke wijze iemands preiking ter discussie te stellen!!!
Dit mag niet gezegd worden mijns inziens. Ikzelf kan ook niet echt achter de preken van A.C. Baan staan (heb ik via pb al eens met familie van hem over gecommuniceerd) maar wat diegene zegt vind ik niet terecht.

Arjan is mijns inziens juist zeer bewogen met het zielenheil van voornamelijk jongeren. Ik vind Arjan dan ook bewogen en hij probeert in liefde aan te wijzen dat Christus meer biedt dan de wereld ooit kan bieden. Hard, koel en dogmatisch vind ik nou woorden die ik niet van toepassing zijn als je het mij vraagt.

Snap zo'n posting in het gastenboek dan ook niet. Volgens mij heb je dan niet zoveel onderscheidend vermogen.
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 jun 2006, 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Adelbach

Bericht door Adelbach »

IK bedoel de stichting vermeld op de link van deze site
http://www.revivalsite.nl

Deze mensen plaatsen wel prachtige artikelen en staan ook een opwekking voor, maar zitten 's zondags wel thuis een preek te
lezen.
Ik denk dat we eerst dan eens voor een opwekking in ons gezin moeten bidden alvorens we ons zo druk maken voor de kerken etc.
Inderdaad is een opwekking zeer noodzakelijk in onze kerken. Hier sta ik helemaal achter.

Toch ben ik bang van al deze nieuwe stichtingen.
De praktijk heeft geleerd dat vele van deze mensen zich al hebben laten overdopen.
Arjan Baan, waar ben je toch mee bezig!
Vincent

Bericht door Vincent »

Eerlijk gezegd schrik ik een beetje van alle kritiek hier en elders op Arjan Baan.

Een aparte opwekkingsstichting zie ik ook niet zo zitten, echter de avonden zoals die georganiseerd worden door de SRA zijn toch een heel goed initiatief??? Ik kom er niet zo vaak, maar ik vind het altijd best gezellig en leerzaam als ik er ben. Ik zie sowieso niet in wat er op tegen zou kunnen zijn?
Kislev

Bericht door Kislev »

Wie heet er hier Hans? :mrgreen:

Vanochtend stonden er maar 2 berichtjes in het Gastenboek. Waarschijnlijk nav deze topic zijn meer mensen de site gaan bekijken.
Adelbach

Bericht door Adelbach »

De SRA avond zijn schitterend! Ik bezoek ze ook regelmatig en
zijn inderdaad erg leerzaam en met een rijke boodschap.

Het is jammer dat ze hier niet genoeg aan hebben. Waarom nu deze stichtingen weer??
Ook voor de reformatorische kerken wordt alles weer zo verdacht.
Unionist

Bericht door Unionist »

Kislev schreef:

Laat ons onze onderlinge bijeenkomst niet nalaten gelijk sommige de gewoonte hebben. Hebr. 10 : 25
Adelbach,

Dit was van toepassing op de jongerenavonden Barneveld. Maar dat staat los van de SRA. Zijn geen thuislezers maar gewoon kerkgangers voor zover ik weet.
Ook dat is niet helemaal waar. De organisator van JA Barneveld kwam weliswaar uit een thuislezersmilieu (waar je dus niks aan kan doen als je erin geboren wordt) maar kerkt(e) (ik heb hem al een tijd niet meer gesproken) afwisselend in de GG van Lelystad en de gemeente De Wegwijzer te Almere.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Adelbach

Bericht door Adelbach »

Weet ik, maar ik bedoel niet de avonden zowel in Barneveld of Hardinxveld, maar de stichting SRA en wat daaruit voort komt.
jacob

Bericht door jacob »

Adelbach schreef:IK bedoel de stichting vermeld op de link van deze site
http://www.revivalsite.nl

Deze mensen plaatsen wel prachtige artikelen en staan ook een opwekking voor, maar zitten 's zondags wel thuis een preek te
lezen.
Ik denk dat we eerst dan eens voor een opwekking in ons gezin moeten bidden alvorens we ons zo druk maken voor de kerken etc.
Inderdaad is een opwekking zeer noodzakelijk in onze kerken. Hier sta ik helemaal achter.

Toch ben ik bang van al deze nieuwe stichtingen.
De praktijk heeft geleerd dat vele van deze mensen zich al hebben laten overdopen.
Arjan Baan, waar ben je toch mee bezig!
weer allemaal schandelijke leugens :|
Nou ja, ik kan mijn bron niet checken dus ik heb het weg gehaald. Maar nu komt er weer iemand anders die ongeveer hetzelfde beweerd.

Hoe zit het nou???
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Adelbach schreef:Weet ik, maar ik bedoel niet de avonden zowel in Barneveld of Hardinxveld, maar de stichting SRA en wat daaruit voort komt.
De jongerenavonden Hardinxveld komen uit die stichting voort, dus je spreekt zezelf tegen.
Grace

Bericht door Grace »

Ik geloof dat er even wat brandjes geblust moeten worden...En dan blijkt maar weer dat er een aantal bezoekers van osw, zélf onstandvastig zijn, en bij alles snel in paniek zijn. Wat we in ieder geval uit de geschiedenis van opwekking kunnen leren is het feit dat 'vervolging' en 'lastering' onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. De erskines noemden het werk van o.a. whitfield ook 'duivelswerk'. Dit hebben ze later trouwens teruggenomen!

Revivalsite is niet vanuit de SRA georganiseerd. Ze steunen wel elkaars doelstellingen. Zo komt ds. Joel Beeke uit volgend jaar naar Nederland voor de Revivalsite, maar komt hij dan tevens spreken voor de SRA.

Heartcry organiseert morgen mede aan een predikanten en ambtsdragersconferentie waar meer dan 100 predikanten, evangelisten, ambstdragers en andere belansgtellenden hopen. Die komen uit de volle breedte van de reformatorische gezindte.

Zijn alle gemoederen nu al wat rustiger?

Wat zitten we nederlandse christenen toch apart in elkaar.

Ik kom er langer hoe meer achter dat onze gezindte langer hoe meer ten gronde, ja zelfs kapot gaat aan de ziekelijke kritiek en verschrikkelijke veroordeling.....

Er worden direct leeuwen en beren gezien van mensen die er helemaal niets mee te maken hebben.

Wens ze de zegen van de Heere toe in het werk wat gedaan mag worden voor de jeugd. En gaat niet ziekelijk kritsich lopen doen, terwijl we zelf weinig actief zijn.

Arjan Baan is een vader van 4 kinderen die in afhankelijkheid van de Heere zijn weg mag gaan. Hij heeft geen vast salaris, maar heeft door zijn studie bevoegdheid om te preken en zodoende krijgt hij wat binnen. Hij is lid van een reformatorische kerk en opereert ook juist in de reformatorische traditie.

Als de mensen die wat tegen hem hebben nu gewoon eens een email naar hem sturen (a.baan@filternet.nl) i.p.v buiten hem om allerlei dingen beweren en zeggen, dan kun je alle (vage) vragen stellen die je wilt. Ook kun je dan je kritiek en gal spuwen en je bezwaren uiten,etc.

Ik hoop dat we zo eerlijk zijn.

gr, Grace

ps. vergeet zelf niet te branden voor God en Zijn Evangelie, want ik ben bang dat heel veel christenen zelf op hun lauweren rusten en niets anders doen, dan degenen die wel de strijd aangaan bekritiseren.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Adelbach schreef:Deze mensen plaatsen wel prachtige artikelen en staan ook een opwekking voor, maar zitten 's zondags wel thuis een preek te lezen. Ik denk dat we eerst dan eens voor een opwekking in ons gezin moeten bidden alvorens we ons zo druk maken voor de kerken etc.
Dan heb je dit artikel van de revivalsite zeker overgeslagen?
Persoonlijke Herleving

We hopen ook veel aandacht te geven aan persoonlijke herleving (en ook de dagelijkse wandel met God, stille tijd enz.). Immers, hoe donker het ook met kerk en wereld gesteld mag zijn, wat is het, dat u en mij verhindert tot de Heere Jezus te gaan om door Hem aangeraakt te worden?
Herleving in mijn eigen leven betekent dat Gods vinger naar mij wijst. Ik moet met mijzelf beginnen. Eerst de balk uit mijn oog weg, dan kan ik de splinter zien bij mijn naaste. De Heere wil eerst in mijn eigen hart en leven een opwekking schenken.
memento

Bericht door memento »

Revivalsite is niet vanuit de SRA georganiseerd. Ze steunen wel elkaars doelstellingen. Zo komt ds. Joel Beeke uit volgend jaar naar Nederland voor de Revivalsite, maar komt hij dan tevens spreken voor de SRA.
Wanneer, wanneer? Memento gaat alvast wat gaatjes maken in zn agenda....
Gesloten