De vraag van Johannes de doper
- Miscanthus
- Miscanthus
Ik heb geen idee. Ik heb nog nooit gehoord dat er ergens wel preken van hem worden gelezen.MBE schreef:Miscanthus schreef:om diezelfde reden wellicht ook niet in rechtse Gergems?Kislev schreef:Krsten jr. wordt ook in linkse gergems niet altijd gewaardeerd.... Geen wonder. Hij snijdt alles af buiten Christus.Ik dacht precies hetzelfde. Wordt hij in het midden wel gelezen?
- Miscanthus
Geloofszekerheid en geloofsverzekerdheid zijn 2 dingen. Dat Johannes soms twijfelde of hij nog wel geloofde of moedeloos was, kan ik begrijpen. Maar dat hij twijfelde aan de persoon van Christus kan ik me niet voorstellen.Marnix schreef:Johannes 3:16 schreef:Mattheüs 11:3
En zeide tot hem:5 Zijt Gij Degene, Die komen zou,6 of verwachten wij een anderen?
..... Alsof dat getuigenis van Johannes, jaren geleden, iedere vorm van twijfel in de rest van zijn (korte) leven zou uitsluiten. Zelfde geldt idd bijvoorbeeld voor Elia als hij bij de berg Horeb is, voor Jesaja die op een gegeven moment enorm in de put zit en ga zo maar door...
Waarom vinden mensen dit zo moeilijk om te geloven?
Heb je ooit getwijfeld of jouw vader wel je echte vader was?
Ons geloof stelt weinig voor maar Hij in wie je gelooft stelt alles voor (Dick van Keulen).
Sorry, beetje slechte interpunctierefo schreef:Wat bedoel je nou met: 'Geen wonder. Hij snijdt alles af buiten Christus'? Die combinatie dus?

Rechts wordt Kersten jr. niet altijd gewaardeerd omdat hij alles afsnijdt buiten Christus (bevindingen etc. is geen grond).
Maar links wordt Kersten jr. ook niet altijd gewaardeerd. Tijdje terug werd bij ons een preek van hem gelezen. Sommige mensen vinden het toch te zwaar en te scherp.
Bij ons wel hoor. En in Beekbergen (toch een behoorlijk rechtse gemeente) lezen ze zijn Catechismusverklaring.Miscanthus schreef:Ik heb geen idee. Ik heb nog nooit gehoord dat er ergens wel preken van hem worden gelezen.MBE schreef:Miscanthus schreef:om diezelfde reden wellicht ook niet in rechtse Gergems?Kislev schreef:Krsten jr. wordt ook in linkse gergems niet altijd gewaardeerd.... Geen wonder. Hij snijdt alles af buiten Christus.Ik dacht precies hetzelfde. Wordt hij in het midden wel gelezen?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)