Volgens mij heb ik al gelezen dat de Clara's dat niet ver genoeg vonden gaan... Maar vraag me niet waar: het is dus een GERUCHT!Gefopt schreef:Dacht het niet. Volgens mij ging het voorstel nog niet ver genoeg. Dus moet nog maar zien of de Clara's tevreden zullen zijn..memento schreef:En nu krijgen ze de subsidie weer terug??
Vrouw kan lid worden van SGP
- ndonselaar
- Contacteer:
En je kunt je afvragen of je hiermee geen reactie oproept voor morgen.limosa schreef:quote uit het RD
er wordt gesproken over "ruimschoots" maar 70% als je 66,67% nodig hebt lijkt me eerder "met de hakken over de sloot", anyway, het hoofdbestuur zal wel een zucht van verlichting slaken . . .Geplaatst: 23-06-2006
Meerderheid SGP’ers voor vrouw als lid
DEN HAAG - Een ruime meerderheid van alle SGP-kiesverenigingen steunt het voorstel van het hoofdbestuur om vrouwen de mogelijkheid te geven lid te worden van de partij. Het voorstel krijgt zaterdag waarschijnlijk zo’n 70 tot 75 procent van alle uit te brengen stemmen.
Dat blijkt uit een belronde door deze krant langs alle kiesverenigingen. Omdat het om een statutenwijziging gaat, heeft het voorstel van het hoofdbestuur twee derde van alle stemmen nodig. Met de steun van ongeveer driekwart van alle stemmen gaat het voorstel het morgen dus ruimschoots halen, onder voorwaarde dat de afgevaardigden ook daadwerkelijk de vergadering in Gouda bezoeken.
Van de ongeveer 220 kiesverenigingen is het stemgedrag van een tiental niet bekend doordat zij niet wilden meewerken aan het door deze krant gehouden onderzoek. Maar zelfs al worden deze tien opgeteld bij de tegenstanders, dan nog blijft het aantal voorstemmers boven de 70 procent.
Ook het voorstel om plaatselijke kiesverenigingen bij gemeenteraadsverkiezingen meer eigen verantwoordelijkheid te geven bij het aangaan van samenwerking met de ChristenUnie -ook als die partij vrouwen op de lijst zet- kan rekenen op royale steun van de afgevaardigden. Omdat het hier geen statutenwijziging betreft, is 51 procent van de stemmen voldoende om het voorstel aan te nemen. Het onderzoek door deze krant geeft aan dat dit voorstel zo’n 80 procent van de stemmen achter zich krijgt.
Dat vrouwen binnenkort lid kunnen worden van de SGP, betekent dat zij op kiesverenigingen volwaardig mee mogen discussiëren, meestemmen en in plaatselijke besturen gekozen kunnen worden. Ze kunnen echter geen voorzitter worden van een kiesvereniging. Ook mogen vrouwen niet op kieslijsten geplaatst worden zodat zij niet in aanmerking komen voor het raadslidmaatschap, statenlidmaatschap of Kamerlidmaatschap.
Op de buitengewone huishoudelijke vergadering in Gouda worden zaterdag tussen de 400 en 500 afgevaardigden van kiesverenigingen verwacht. Niet elke kiesvereniging legt evenveel gewicht in de schaal. Kleine kiesverenigingen kunnen twee afgevaardigden sturen, grotere meer. De grootste kiesvereniging, Rijssen, mag vijf stemmen uitbrengen.
Een klein aantal kiesverenigingen vergaderde de achterliggende weken niet over de voorstellen van het hoofdbestuur. Sommige leiden een slapend bestaan, andere zijn zo klein dat het bestuur volstond met een belrondje langs de leden. Een enkele lokale afdeling vergadert vanavond nog.
Op veel kiesverenigingen was de opkomst opmerkelijk hoog; niet zelden kwamen op de uitgeschreven ledenvergadering twee keer zo veel leden opdagen als normaal. Maar er was ook een kiesvereniging waar, naast de vier bestuursleden, slechts twee partijgangers zich meldden. Vijf van de zes aanwezigen voelden niets voor het hoofdbestuursvoorstel, zodat de betreffende kiesvereniging morgen met twee man tegen gaat stemmen.
Tjonge wát een ze.kers zijn het toch..........krijgen ze voor het grootste deel hun zin (het ging uiteindelijk om het partijldmaatschap an sich!!!!), is het wéér niet goed!!!Gefopt schreef:Nee, hehe. Maar Remkes was dacht ik ook niet overtuigd, dus ws de rechter ook niet.Unionist schreef:Maar de Clara's regeren Nederland niet.
Het schijnt bij die Clara's alleen maar goed genoeg te zijn als alléén vrouwen het land in ál zijn voegen regeren.....bewaar ons voor die feministen...het zijn nét ongeleide projectielen: je weet nooit wanneer het wáár in zal slaan.
Zo behoort het wél te zijn, dat is nu eenmaal inherent aan het systeem van het werken met afgevaardigden naar een landelijke stemmingsvergadering.Unionist schreef: Iedereen krijgt toch een vast mandaat mee?
Maar ja, het is in de SGP nét als bij zovele anderen...het zijn nét mensen (met een eigen willetje............)
En? Ben je het al, of ben je het nog steeds aan het worden...? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Unionist schreef:Kwestie van het afvaardigen van de juiste personen. Dat voelt een kiesvereniging heus wel aan.
Overigens heb ik in mijn SGP-tijd ook weleens tegen mijn eingen keuze in moeten stemmen. Daar word je volwassen van...
jammer, je suggereert een beetje dat SGP-ers die afgevaardigd worden niet de stem van hun PKV uitbrengen maar gewoon hun eigen mening, het lijkt me toch een beetje voorbarige veroordeling Petrus . . .Petrus schreef:Zo behoort het wél te zijn, dat is nu eenmaal inherent aan het systeem van het werken met afgevaardigden naar een landelijke stemmingsvergadering.Unionist schreef: Iedereen krijgt toch een vast mandaat mee?
Maar ja, het is in de SGP nét als bij zovele anderen...het zijn nét mensen (met een eigen willetje............)
Nu.nl is altijd sneller> Het RD heeft nu ook een artikel op de site geplaatst die uiteraard wel veel uitgebreider is dan Nu.nl:
http://www.refdag.nl/artikel/1265533/SG ... vrouw.html
http://www.refdag.nl/artikel/1265533/SG ... vrouw.html
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
de SGP-jongeren:
SGP-jongeren opgelucht
Datum publicatie: 24-06-2006
Bron: Persbericht
De SGP-jongeren zijn opgelucht nu een duidelijke meerderheid (73 %) van de SGP-leden zich achter de voorstellen van de moederpartij heeft geschaard. Aan de vele vrouwelijke leden binnen de SGP-jongeren kan nu de mogelijkheid worden geboden door te stromen naar de partij.
Het was een spannende periode, waarin lang onduidelijk bleef of de voorstellen het zouden halen. Deze positieve uitkomst biedt perspectief op een betere periode, waarin de partij in eensgezindheid een helder staatkundig gereformeerd geluid kan laten klinken.
Met het oog op de verkiezingen in 2007 roepen de SGP-jongeren de hele achterban op zich met hernieuwd elan in te zetten voor de partij. Nu het dossier ‘vrouwenstandpunt’ is afgerond, kan alle energie worden gestoken in de verkiezingscampagne voor een derde zetel in de Tweede Kamer.
Is dat geen doorgaand proces?Erasmiaan schreef:En? Ben je het al, of ben je het nog steeds aan het worden...? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Unionist schreef:Kwestie van het afvaardigen van de juiste personen. Dat voelt een kiesvereniging heus wel aan.
Overigens heb ik in mijn SGP-tijd ook weleens tegen mijn eingen keuze in moeten stemmen. Daar word je volwassen van...
Overigens zit ik nu bij een partij die beter bij me past, al ben ik het daar ook niet in alles eens met wat er gebeurt.
Even inhoudelijk op het RD-artikel: wat een bizar amendement van Kockengen. Alleen zij die 100% achter de standpunten van de SGP staan mogen lid worden. Dan hou je niet veel over. In ieder geval zou na deze stemming 27 procent van alle leden moeten afhaken als lid. Goed dat het geen meerderheid haalde...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Mister schreef:Tja, ontberen doet begeren...Unionist schreef:Net was op het Radio Gelderland nieuws dat de vier Barneveldse dominees afzien van verdere actie. Ds. Hogchem zei wel dat de SGP-ers geïnfecteerd zijn met het gelijkheidsvirus.

Wat ontberen?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)