Vrouw kan lid worden van SGP

joost85

Bericht door joost85 »

Petrus schreef:Net contact gehad met de PKV-Wekerom.

Wekerom heeft tégen gestemd (66%), en gaat met 2 afgevaardigden naar Gouda.
Tsja, pastor ds. B. J. van Boven (GG Wekerom) was ook tegen..., we volgen de herder!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

joost85 schreef:

Tsja, pastor ds. B. J. van Boven (GG Wekerom) was ook tegen..., we volgen de herder!
Aha, 1 voor allen, allen voor 1 ??
Leonius

Bericht door Leonius »

Mister schreef:
joost85 schreef:

Dat bedoel ik dus.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Leonius schreef:
Mister schreef:
joost85 schreef:

Dat bedoel ik dus.
Tja... :roll:
Petrus

Bericht door Petrus »

Mister,

hoezo "tja"????

weldenkende mensen kunnen best nog wel een zelfstandige beslissing nemen voor of tegen, daar heb je geen voorganger bij nodig.

anders ben je alleen maar kuddevolk.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Petrus schreef:Mister,

hoezo "tja"????

weldenkende mensen kunnen best nog wel een zelfstandige beslissing nemen voor of tegen, daar heb je geen voorganger bij nodig.

Cker, mee eens Petrus! Ik bedoelde het 'tja' ook cynisch...
Petrus

Bericht door Petrus »

Mister schreef:
Petrus schreef:Mister,

hoezo "tja"????

Cker, mee eens Petrus! Ik bedoelde het 'tja' ook cynisch...
:mrgreen: :mrgreen:
limosa

Bericht door limosa »

ik denk zomaar dat we tweede helft deze week in het RD de uitslag van de exit polls krijgen, ik ben benieuwd . . .
limosa

Bericht door limosa »

quote uit het RD
Geplaatst: 23-06-2006

Meerderheid SGP’ers voor vrouw als lid

DEN HAAG - Een ruime meerderheid van alle SGP-kiesverenigingen steunt het voorstel van het hoofdbestuur om vrouwen de mogelijkheid te geven lid te worden van de partij. Het voorstel krijgt zaterdag waarschijnlijk zo’n 70 tot 75 procent van alle uit te brengen stemmen.

Dat blijkt uit een belronde door deze krant langs alle kiesverenigingen. Omdat het om een statutenwijziging gaat, heeft het voorstel van het hoofdbestuur twee derde van alle stemmen nodig. Met de steun van ongeveer driekwart van alle stemmen gaat het voorstel het morgen dus ruimschoots halen, onder voorwaarde dat de afgevaardigden ook daadwerkelijk de vergadering in Gouda bezoeken.

Van de ongeveer 220 kiesverenigingen is het stemgedrag van een tiental niet bekend doordat zij niet wilden meewerken aan het door deze krant gehouden onderzoek. Maar zelfs al worden deze tien opgeteld bij de tegenstanders, dan nog blijft het aantal voorstemmers boven de 70 procent.

Ook het voorstel om plaatselijke kiesverenigingen bij gemeenteraadsverkiezingen meer eigen verantwoordelijkheid te geven bij het aangaan van samenwerking met de ChristenUnie -ook als die partij vrouwen op de lijst zet- kan rekenen op royale steun van de afgevaardigden. Omdat het hier geen statutenwijziging betreft, is 51 procent van de stemmen voldoende om het voorstel aan te nemen. Het onderzoek door deze krant geeft aan dat dit voorstel zo’n 80 procent van de stemmen achter zich krijgt.

Dat vrouwen binnenkort lid kunnen worden van de SGP, betekent dat zij op kiesverenigingen volwaardig mee mogen discussiëren, meestemmen en in plaatselijke besturen gekozen kunnen worden. Ze kunnen echter geen voorzitter worden van een kiesvereniging. Ook mogen vrouwen niet op kieslijsten geplaatst worden zodat zij niet in aanmerking komen voor het raadslidmaatschap, statenlidmaatschap of Kamerlidmaatschap.

Op de buitengewone huishoudelijke vergadering in Gouda worden zaterdag tussen de 400 en 500 afgevaardigden van kiesverenigingen verwacht. Niet elke kiesvereniging legt evenveel gewicht in de schaal. Kleine kiesverenigingen kunnen twee afgevaardigden sturen, grotere meer. De grootste kiesvereniging, Rijssen, mag vijf stemmen uitbrengen.

Een klein aantal kiesverenigingen vergaderde de achterliggende weken niet over de voorstellen van het hoofdbestuur. Sommige leiden een slapend bestaan, andere zijn zo klein dat het bestuur volstond met een belrondje langs de leden. Een enkele lokale afdeling vergadert vanavond nog.

Op veel kiesverenigingen was de opkomst opmerkelijk hoog; niet zelden kwamen op de uitgeschreven ledenvergadering twee keer zo veel leden opdagen als normaal. Maar er was ook een kiesvereniging waar, naast de vier bestuursleden, slechts twee partijgangers zich meldden. Vijf van de zes aanwezigen voelden niets voor het hoofdbestuursvoorstel, zodat de betreffende kiesvereniging morgen met twee man tegen gaat stemmen.
er wordt gesproken over "ruimschoots" maar 70% als je 66,67% nodig hebt lijkt me eerder "met de hakken over de sloot", anyway, het hoofdbestuur zal wel een zucht van verlichting slaken . . .
memento

Bericht door memento »

En nu krijgen ze de subsidie weer terug??
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

memento schreef:En nu krijgen ze de subsidie weer terug??
ja volgend jaar weer.... :roll:
Gefopt

Bericht door Gefopt »

memento schreef:En nu krijgen ze de subsidie weer terug??
Dacht het niet. Volgens mij ging het voorstel nog niet ver genoeg. Dus moet nog maar zien of de Clara's tevreden zullen zijn..
Unionist

Bericht door Unionist »

Maar de Clara's regeren Nederland niet.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gefopt

Bericht door Gefopt »

Unionist schreef:Maar de Clara's regeren Nederland niet.
Nee, hehe. Maar Remkes was dacht ik ook niet overtuigd, dus ws de rechter ook niet.
Unionist

Bericht door Unionist »

We zullen 't wel zien.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Plaats reactie