Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Vroeger hadden we op omsionswil een topic waarin iedereen kon posten welk boek hij op dat moment aan het lezen was. Bij deze open ik weer zo'n topic.
Ik zal zelf de aftrap geven. Ik ben momenteel bezig in de volgende 4 boeken (ik ben altijd in meerdere boeken tegelijkertijd aan het lezen, om de beurt wel te verstaan):
Ds J.T. Doornebal - Hanepoten
Ds Martyn Loyd Jones - Prediking en predikers
Bart Rijs - Het hemels vaderland, Hollanders in Siberië
Dolf de Vries - Zuid Afrika in een Rugzak
Ik zal zelf de aftrap geven. Ik ben momenteel bezig in de volgende 4 boeken (ik ben altijd in meerdere boeken tegelijkertijd aan het lezen, om de beurt wel te verstaan):
Ds J.T. Doornebal - Hanepoten
Ds Martyn Loyd Jones - Prediking en predikers
Bart Rijs - Het hemels vaderland, Hollanders in Siberië
Dolf de Vries - Zuid Afrika in een Rugzak
Laatst gewijzigd door Dathenum op 17 jun 2006, 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
1. A. de Reuver, Kruis en Gratie
2. P.J. Vergunst e.a., Uw Naam geef eer
3. H. Veldkamp, Zondagskinderen (over de H.C.)
4. Tj. Boersma, Middenin de eindstrijd (over Openbaring)
5. W. à Brakel, Roeping en Wedergeboorte (Red. Gd.)
Zojuist 'Het oprecht geloof' (over Zondag 7 H.C.) van Comrie uit gelezen. Een hele klus!
2. P.J. Vergunst e.a., Uw Naam geef eer
3. H. Veldkamp, Zondagskinderen (over de H.C.)
4. Tj. Boersma, Middenin de eindstrijd (over Openbaring)
5. W. à Brakel, Roeping en Wedergeboorte (Red. Gd.)
Zojuist 'Het oprecht geloof' (over Zondag 7 H.C.) van Comrie uit gelezen. Een hele klus!
Spurgeon als Pastor, door C.A. van der Sluys
Door het oog van de rabbijnen, joodse exegese van het Oude Testament, door P.A. Siebesma
Jezus uitstralen, door Jos Douma
Institutie van Calvijn, ingekort en vereenvoudigd door Sipke van der Land
Door het oog van de rabbijnen, joodse exegese van het Oude Testament, door P.A. Siebesma
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Leuk dat je "Door het oog van de rabbijnen" leest, heb het zelf niet gelezen, maar lijkt mij erg interessant. En is niet geschreven door een theoloog maar door een hebraicus, is toch beterUnionist schreef:Spurgeon als Pastor, door C.A. van der Sluys

Door drukte ivm studie kan ik weinig meer lezen, behalve dan een bijbelcommentaar bij bijbelstudie. Erg interessant is bijv.:
-J. van Bruggen; Romeinen.
Een bijbelgetrouw commentaar, maar wel wetenschappelijk.
De hoofdpersoon is op de vlucht voor de politie en Jona Porter, die haar meesleepte in de drugswereld. Jona is inderdaad een zwaar beschadigde persoonlijkheid. Ik vond het een heel boeiend boek.love schreef:Komt daar die vent in voor die z'n hersenen kwijt is?Lelie schreef: -Geen musje zal vallen van Linda Nichols.: