Wanneer worden de doden geoordeeld?

Plaats reactie
Marnix

Wanneer worden de doden geoordeeld?

Bericht door Marnix »

Bij deze het topic nav het stuk van Weststrate.

Hij schrijft:

Beste jongens en meisjes, vergeet een ding niet: als u vandaag sterft komt voor jou het oordeel vandaag! Dan kom je voor een rechtvaardig Rechter te staan Die buiten Christus een verterend vuur is.

Toch leert de Apostolische Geloofsbelijdenis dat Jezus terug zal komen om de levenden en de doden te oordelen. Hoe moet ik dit dan lezen? Als "dan heb je geen tijd meer"? Dat lijkt me niet, want waarom schrijft hij dat dan niet gewoon... Hij zegt hier: Als je sterft komt het oordeel vandaag. Of moet ik het lezen als "je ziel gaat naar de hemel" en is niet meer aan tijd gebonden? Ook daar kunnen vraagtekens bij gezet worden. Wie kan hier uitleg over geven?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Unionist

Bericht door Unionist »

Volgens mij was er al een topic over dit onderwerp.

Hier komt het ook aan de orde:
http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t ... chterstoel
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Marnix

Bericht door Marnix »

Oh bedankt, was het al helemaal vergeten :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

In het andere topic ook al genoemd:

De ziel wordt van stonde aan (zegt de HC in vraag 57) opgenomen in Christus.
Terwijl het lichaam tot aan de jongste dag in het graf ligt. Dan zullen de doden opgewekt en geoordeeld worden.

@Unionist: het andere topic heb ik niet helemaal doorgenomen.
Plaats reactie