Verwachting

Plaats reactie

De wederkomst van Jezus Christus

houdt mij eigenlijk nier zo bezig
13
68%
daar kijk ik elke dag met verlangen naar uit
6
32%

Totaal aantal stemmen: 19

JolandaOudshoorn

Verwachting

Bericht door JolandaOudshoorn »

Pas las ik een kop van een krant dat de secularisatie de geref. gezindte niet voorbij ging. Men baseerde dit op het feit dat er zo weinig geleefd werd bij de wederkomst van Christus. Nu was ik benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken. Ik maak er een poll van.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Mag er nog een optie bij? Ik kijk er best wel regelmatig naar uit, maar er zijn ook veel momenten dat ik het vergeet en er te weinig bij stilsta. Ik hoop dat Hij snel terugkomt maar vergeet ik in de drukte van het moment er naar uit te zien... Dus ik zoek eigenlijk een optie soms wel, soms niet... zoiets.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Marnix schreef:Mag er nog een optie bij? Ik kijk er best wel regelmatig naar uit, maar er zijn ook veel momenten dat ik het vergeet en er te weinig bij stilsta. Ik hoop dat Hij snel terugkomt maar vergeet ik in de drukte van het moment er naar uit te zien... Dus ik zoek eigenlijk een optie soms wel, soms niet... zoiets.
klopt , dat herken ik wel., ik denk dat Jolanda meer bedoelt, of je er naar uitkijkt en dat dat het verlangen van je hart is, ipv dat je er niet aan wilt denken en het de gedachte eraan wegdrukt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Tussenstand van de poll:

7 dwazen en 5 wijzen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Petrus

Bericht door Petrus »

Marnix schreef:Tussenstand van de poll:

7 dwazen en 5 wijzen?
of andersom?
Marnix

Bericht door Marnix »

Petrus schreef:
Marnix schreef:Tussenstand van de poll:

7 dwazen en 5 wijzen?
of andersom?
Hoezo? Jezus waarschuwt ons toch om klaar te zijn voor de wederkomst, Hem te verwachten, we worden toch gewaarschuwd dat Hij onverwacht komt en we ons niet moeten laten verrassen?
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Eigenlijk zou er nog een tussenstap moeten zijn:
"Ik denk daar regelmatig aan", ofzo. Daar zou ik me meer in kunnen vinden.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gabrielle schreef:
Marnix schreef:Mag er nog een optie bij? Ik kijk er best wel regelmatig naar uit, maar er zijn ook veel momenten dat ik het vergeet en er te weinig bij stilsta. Ik hoop dat Hij snel terugkomt maar vergeet ik in de drukte van het moment er naar uit te zien... Dus ik zoek eigenlijk een optie soms wel, soms niet... zoiets.
klopt , dat herken ik wel., ik denk dat Jolanda meer bedoelt, of je er naar uitkijkt en dat dat het verlangen van je hart is, ipv dat je er niet aan wilt denken en het de gedachte eraan wegdrukt.
Inderdaad, ik ben benieuwd oh het verlangen in het hart is en als die er is, dan moet je er toch regelmatig naar uitzien.
En ik denk dat het een bepaalde levenshouding uitstraalt. Iets van, wij verwachten een huis, niet met handen gemaakt, maar het eeuwige huis in de hemelen, waar Jezus is.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef:
Gabrielle schreef:
Inderdaad, ik ben benieuwd oh het verlangen in het hart is en als die er is, dan moet je er toch regelmatig naar uitzien.
En ik denk dat het een bepaalde levenshouding uitstraalt. Iets van, wij verwachten een huis, niet met handen gemaakt, maar het eeuwige huis in de hemelen, waar Jezus is.
Precies, de rust die het geeft, de troost... het uitzien naar iets mooiers dan deze wereld. Hebreeen 11 is dan zo mooi.

32 Wat valt hier nog aan toe te voegen? De tijd ontbreekt me om te vertellen over Gideon en Barak, Simson en Jefta, David en Samuël, en over de profeten, 33 die door hun geloof koninkrijken overwonnen, gerechtigheid lieten gelden, en kregen wat hun beloofd was; die leeuwen de muil toeklemden, 34 aan vuur de laaiende kracht ontnamen en ontkwamen aan de houw van het zwaard; die hun zwakheid krachtig overwonnen, in de oorlog machtige helden werden en vijandelijke legers op de vlucht joegen. 35 Vrouwen kregen hun doden terug doordat die uit de dood opstonden. Anderen werden gemarteld tot de dood erop volgde en wilden van geen vrijlating weten, omdat ze uitzagen naar een betere opstanding. 36 Weer anderen kregen te maken met bespotting en geseling, zelfs met arrestatie en gevangenschap. 37 Ze werden gestenigd of doormidden gezaagd, of stierven door een moordend zwaard. Ze zwierven rond in schapenvachten of geitenvellen, berooid, vernederd en mishandeld. 38 Ze doolden door verlaten oorden en berggebieden en verscholen zich in grotten en holen onder de grond. Ze waren voor de wereld te goed. 39 Al deze mensen, die van oudsher om hun geloof geprezen worden, hebben de belofte niet in vervulling zien gaan 40 omdat God voor ons iets beters had voorzien, en hij hen niet zonder ons de volmaaktheid wilde laten bereiken.
Plaats reactie