Ja, ik snap het ook.Oorspronkelijk gepost door jacobschokkend inderdaad. Eigenlijk zijn het vreselijke opmerkingen als, tja, het moet je gegeven worden, en jaja maar het moet toegepast worden of het is te hopen dat ik er nog eens licht over krijg.Oorspronkelijk gepost door KawDaarom! En daarom staat er in Jac. 4: Naakt tot God en Hij zal tot u naken. En daarom is dit geen loze belofte. Zelfs niet voor een onwedergeboren mens.Oorspronkelijk gepost door LizzyIk zeg toch dat er een weg gebaand is, dus dat is N.T.Oorspronkelijk gepost door Kaw
Maar moet de Messias nog geopenbaard worden? Is de weg nog afgesloten? Het lijkt wel of we in het OT leven ofzo?
En je kunt niet zeggen dat je nog niet bekeerd bent, dus daarom dit niet kan doen, dus dat daarom deze tekst niet voor jou geldt. Het gehele Woord van God geldt voor ieder mens. Tis zaak dat God je gaat overtuigen van zonden, omdat je niet in Hem gelooft hebt.
7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.
8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:
9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;
10 En van gerechtigheid, omdat Ik tot Mijn Vader heenga, en gij zult Mij niet meer zien;
11 En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.
Opvallend he? Overtuiging van zonden. Niet de zonde tegen de 10 geboden, maar de zonde tegen het geloof. Juist deze zonde wordt hier onder het mom van rechtzinnigheid bedreven.
toch snap ik soms deze passieviteit wel. Ik weet niet zeker of dat altijd uit een afkerig hart komt.
Het is gekweekt door een fijnzinnig dieet, opgelegt door mensen waarvan ik mij afvraag of die molensteen ook voor hun nek geldt. Dit is snoeihard wat ik hier zeg, maar er worden duizenden mensen van Jezus af gehouden door valse rechtzinnig gepraat.
[Aangepast op 17/9/05 door Kaw]