verschillende roeping tot het ambt

Plaats reactie
Mart01

verschillende roeping tot het ambt

Bericht door Mart01 »

Er zijn al verschillende discussies gevoerd over curatoria en dergelijk. Ik ben bang dat er ook nog wel vele zullen volgen. Ik wil het in deze discussie eigenlijk over aan andere boeg gooien en me even richten op wijze van de roeping tot het ambt.

Het is voor iedereen duidelijk dat predikanten binnen de GG(iN) op een andere manier opde preekstoel komen dan binnen bijv. de PKN of de HNHK. Mogen wij echter de ene methode boven de andere zetten? God past Zich al op zoveel gebieden aan, aan ons zondige mensjes. Zou Hij dat dan in dit geval niet doen? Wie durft daar een antwoord op te geven? Ik in ieder geval niet. ALs wij belijden dat Gods bestuur over alle dingen gaat, wat zeuren wij dan over een curatorium of over het gemak waarmee predikanten op de kansel komen. Ik wil de verantwoordelijkheid die God ons geeft niet bagatelliseren, maar in deze discussie ook eens benadrukken dat God wel weet dat wij stof zijn, dat wij zondige mensen zijn.

Zullen we stoppen met deze discussie en in gesprek gaan over wat onze/jouw roeping is? Zou dat niet vruchtbaarder zijn voor het koninkrijk van God?
Lelie

Bericht door Lelie »

De vrouwen moeten zeker zwijgen in dit topic, hun ervaring is bijvoorbaat verdacht :lol:
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

"onderzoekende dagelijks de Schriften, of deze dingen alzo waren"

En dat geldt o.a. voor het curatorium, dus daar over spreken lijkt me niet per definitie verkeerd.
Plaats reactie