jawel, ik heb er mee te maken... "u heeft niet genoeg fysiek geheugen"...! Je begrijpt, het gaat niet over mijn geheugen maar over het geheugen van mijn computer..
Mijn vraag is: hoe vermeerder ik het fysiek geheugen?
Dit is dus wat anders dan het visueel geheugen.
Ik weet wel hoe ik dat moet vermeerderen.
fysiek geheugen
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar 'fysiek' wil volgens mij zeggen dat die chipjes in je machine te klein zijn. Misschien kun je een 2e geheugendingetje bijplaatsen en anders een grotere kopen en verwisselen.
Op http://www.helpmij.nl is een grote vraagbaak aanwezig. (klik op 'forum')
Op http://www.helpmij.nl is een grote vraagbaak aanwezig. (klik op 'forum')
Fysiek geheugen is inderdaad de (printjes met) chips in je computer. Je zal er dan wat bij moeten steken.
Hoewel het een rare melding is: want Windows gebruikt virtueel geheugen. Simpel gepoogd te zeggen: dit is een combinatie van fysiek geheugen en een deel van de harddisk. Als er niet voldoende fysiek geheugen is, wordt een deel van het fysieke geheugen naar de harddisk gekopieerd en het fysieke geheugen vrijgemaakt voor het programma dat geheugen nodig heeft.
Andere mogelijkheden:
- Gebruik je geen Windows? Onder Mac OS wil het ook nog wel eens voorkomen.
- Heb je heel weinig geheugen in je computer? In Windows XP kan je dat zien onder de 1e tab ("Algemeen" o.i.d.) van de computer eigenschappen.
Wat visueel geheugen is, is mij niet bekend (althans: niet in de computertechniek).
Hoewel het een rare melding is: want Windows gebruikt virtueel geheugen. Simpel gepoogd te zeggen: dit is een combinatie van fysiek geheugen en een deel van de harddisk. Als er niet voldoende fysiek geheugen is, wordt een deel van het fysieke geheugen naar de harddisk gekopieerd en het fysieke geheugen vrijgemaakt voor het programma dat geheugen nodig heeft.
Andere mogelijkheden:
- Gebruik je geen Windows? Onder Mac OS wil het ook nog wel eens voorkomen.
- Heb je heel weinig geheugen in je computer? In Windows XP kan je dat zien onder de 1e tab ("Algemeen" o.i.d.) van de computer eigenschappen.
Wat visueel geheugen is, is mij niet bekend (althans: niet in de computertechniek).
Je kan ff moederbordspecificaties opzoeken... Je hebt waarschijnlijk DDR SDram nodig maar welk type hangt af van wat je moederbord aankan en wat je er al in hebt zitten. Je kan ook gewoon even een geheugenbankje uit je pc halen en meenemen... 2 klepjes openzetten en je kan hem er zo uittrekken....
Waarschijnlijk is bijv. 400 MHZ DDR (PC3200) prima... Maar toch even controleren, ik weet niet hoe nieuw je pc is, als er momenteel al sneller geheugen inzit zou ik er ook wel gelijkwaardig geheugen bijhalen
Gelukkig is geheugen momenteel spotgoedgoop. Zo'n 25 euro voor 256 MB, rond de 45 euro voor 512 MB.
Waarschijnlijk is bijv. 400 MHZ DDR (PC3200) prima... Maar toch even controleren, ik weet niet hoe nieuw je pc is, als er momenteel al sneller geheugen inzit zou ik er ook wel gelijkwaardig geheugen bijhalen

Gelukkig is geheugen momenteel spotgoedgoop. Zo'n 25 euro voor 256 MB, rond de 45 euro voor 512 MB.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."