Hirsi Ali weg uit de politiek.

Hirsi Ali weg uit de politiek

Peiling eindigde op 26 mei 2006, 01:35

Ja, terecht. Ze heeft geen Nederlandse nationaliteit dus mag ze niet in de 2e kamer!
17
49%
Ja, terecht. Ze stond me politiek niet aan.
3
9%
Jammer, het was een duidelijk politica.
3
9%
Jammer, ik vond het een leuke meid.
2
6%
Yes. Artikel 23 gered
0
Geen stemmen
Voor verstokte SGP'ers, Terecht het is een vrouw.
1
3%
geen mening, ik ben vrouw
1
3%
geen mening, als liegen niet meer mag zou heel de kamer moeten aftreden behalve uiteraard van der Vlies
0
Geen stemmen
anders .......
8
23%

Totaal aantal stemmen: 35

Marnix

Bericht door Marnix »

Vraag aan degene die heeft gestemd op: Terecht het is een vrouw.

Als Beatrix zou aankondigen te stoppen als koningin, zou je dan ook blij zijn en dit terecht vinden omdat ze een vrouw is?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
David J

Bericht door David J »

Ik voel me een beetje ongemakkelijk bij het idee dat Ayaan haar Nederlanderschap zou verliezen. Ik heb namelijk het gevoel dat dat meer zou voortvloeien uit mevrouw Verdonks wens om zich tijdens haar campagne te profileren, dan uit iets anders.

Hirsi Ali heeft haar sporen verdiend in de Nederlandse maatschappij, hoe je het ook wendt of keert. Haar nu het Nederlanderschap ontnemen gaat wel erg op Prinzipenreiterei lijken. En bovendien zit er dat hypocriete bijsmaakje aan, alsof alle Nederlanders niet-liegende mensen zijn Tenslotte is Hirsi Ali zelf altijd open geweest over haar leugens, zie ook het stuk van Leon de Winter in Elsevier. Waarom moet ze dan nu opeens gestraft worden?
memento

Bericht door memento »

David J schreef:Ik voel me een beetje ongemakkelijk bij het idee dat Ayaan haar Nederlanderschap zou verliezen. Ik heb namelijk het gevoel dat dat meer zou voortvloeien uit mevrouw Verdonks wens om zich tijdens haar campagne te profileren, dan uit iets anders.

Hirsi Ali heeft haar sporen verdiend in de Nederlandse maatschappij, hoe je het ook wendt of keert. Haar nu het Nederlanderschap ontnemen gaat wel erg op Prinzipenreiterei lijken. En bovendien zit er dat hypocriete bijsmaakje aan, alsof alle Nederlanders niet-liegende mensen zijn Tenslotte is Hirsi Ali zelf altijd open geweest over haar leugens, zie ook het stuk van Leon de Winter in Elsevier. Waarom moet ze dan nu opeens gestraft worden?
Volgens mij moeten die gegevens (bij gebrek aan identificatie-papieren) onder ede worden getekend. We hebben het dan niet over liegen, maar over mein-eed.

Daarbij, wat ze bereikt heeft, heeft ze bereikt met liegen en zielig doen over haar zogenaamde afkomst. Dus dat wou ik niet echt 'sporen verdiend' noemen...
parsifal

Bericht door parsifal »

memento schreef: Volgens mij moeten die gegevens (bij gebrek aan identificatie-papieren) onder ede worden getekend. We hebben het dan niet over liegen, maar over mein-eed.

Daarbij, wat ze bereikt heeft, heeft ze bereikt met liegen en zielig doen over haar zogenaamde afkomst. Dus dat wou ik niet echt 'sporen verdiend' noemen...
kun je dit wat harder maken. Ik heb de beschuldiging van meineed nog niet eerder gehoord. Die kun je ook beter pas uiten als je de feiten op een rijtje hebt.
jacob

Bericht door jacob »

memento schreef:
David J schreef:Ik voel me een beetje ongemakkelijk bij het idee dat Ayaan haar Nederlanderschap zou verliezen. Ik heb namelijk het gevoel dat dat meer zou voortvloeien uit mevrouw Verdonks wens om zich tijdens haar campagne te profileren, dan uit iets anders.

Volgens mij moeten die gegevens (bij gebrek aan identificatie-papieren) onder ede worden getekend. We hebben het dan niet over liegen, maar over mein-eed.

Deze reactie vind ik een beetje zielig.

Je kan onmogelijk vinden dat ze haar sporen NIET heeft verdiend. Dat het niet de door jou en mij gewenste sporen zijn geweest doet daar natuurlijk niets aan af.

Deze vrouw heeft het in de westerse cultuur volstrekt helemaal gemaakt. Een bliksem carriere waar je 3x u tegen zegt. Binnen 15 jaar behoren tot de 100 meest invloedrijke personen in de wereld. Wat heb je nog meer nodig in westerse begrippen.
memento

Bericht door memento »

Jacob, Hirshi Ali heeft missschien wel veel berijkt, maar dat zegt niets. Er zijn ook drugsmagnaten die veel berijken...

Nee, als ze het Nederlands burgerschap wil behouden, zal ze of opnieuw de aanvraagprocedure moeten starten (met net zoveel kans als anderen uit haar land van herkomst), of zal ze iets aan moeten dragen wat ze voor Nederland heeft gedaan, wat zó belangrijk is voor Nederland, om voor haar een uitzondering te maken. Het feit dat ze carriere heeft gemaakt acht ik niet als een verdienste (de enige die daarvan heeft geprofiteerd is ze zelf).
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Heel gemakkelijk om uit je eigen comfortabele situatie hierover te oordelen. Ik snap best dat ze de waarheid verzwijgen moest.
Een vergelijking met Taida Pasic gaat totaal niet op.Daarmee ontken je alles wat vrouwen in bepaalde delen van Afrika wordt aangedaan en wat je te wachten staat als je hieraan niet wilt voldoen. O ik heb in Afrika gewoond en durf niet eens te zeggen dat ik het kan meevoelen.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Unionist

Bericht door Unionist »

Margriet schreef:Heel gemakkelijk om uit je eigen comfortabele situatie hierover te oordelen. Ik snap best dat ze de waarheid verzwijgen moest.
Een vergelijking met Taida Pasic gaat totaal niet op.Daarmee ontken je alles wat vrouwen in bepaalde delen van Afrika wordt aangedaan en wat je te wachten staat als je hieraan niet wilt voldoen. O ik heb in Afrika gewoond en durf niet eens te zeggen dat ik het kan meevoelen.
Beste Margriet,

Toen mevrouw hier kwam, kwam ze uit Kenia. Daar had ze de vluchtelingenstatus en was ze veilig.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
MBE

Bericht door MBE »

Misschien iets voor een andere topic, maar hoelang zal mevr. Verdonk nog blijven zitten?
Ze heeft zichzelf den de VVD in een onmogelijke situatie gebracht.
Ze kon, gezien haar beleid niets anders doen dan dit, maar of dat nu het juiste beleid is.......
jacob

Bericht door jacob »

memento schreef:Jacob, Hirshi Ali heeft missschien wel veel berijkt, maar dat zegt niets. Er zijn ook drugsmagnaten die veel berijken...

Nee, als ze het Nederlands burgerschap wil behouden, zal ze of opnieuw de aanvraagprocedure moeten starten (met net zoveel kans als anderen uit haar land van herkomst), of zal ze iets aan moeten dragen wat ze voor Nederland heeft gedaan, wat zó belangrijk is voor Nederland, om voor haar een uitzondering te maken. Het feit dat ze carriere heeft gemaakt acht ik niet als een verdienste (de enige die daarvan heeft geprofiteerd is ze zelf).
We hadden het over "sporen verdient"

dat heeft ze. Uitgemaakte zaak lijkt me.
Marnix

Bericht door Marnix »

Als iemand ergens komt waar hij niet zou moeten komen.... maar vervolgens hele zinnige en goede dingen doet... maakt dat dan die dingen slecht en onzinnig ten opzichte van iemand die wel legaal in die positie was gekomen? Of ze er ook iets mee verdient is een andere vraag... wat ze in die tijd heeft betekend voor de Nederlandse politiek kan je niet teurgdraaien en dat moet je ook niet willen. Het is en blijft goed... en daar mogen ze haar wat mij betreft best voor belonen.... Ze had de Nederlandse nationaliteit misschien in eerste instantie niet moeten krijgen... die heeft ze wel gekregen en ik vind het terecht dat die haar niet ontnomen wordt....

Verder is het natuurlijk schandalig wat er van de kant van Verdonk gebeurt... al die jaren weet ze het en is het geen probleem... nu ze de VVD besluit te verlaten komt Verdonk opeens in actie.... Waarom?

Terecht dat men haar om opheldering vraagt... ze zal opnieuw een flinke knieval moeten maken... wil ze het vertrouwen van Kamer niet kwijtraken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
parsifal

Bericht door parsifal »

Marnix schreef:Als iemand ergens komt waar hij niet zou moeten komen.... maar vervolgens hele zinnige en goede dingen doet... maakt dat dan die dingen slecht en onzinnig ten opzichte van iemand die wel legaal in die positie was gekomen? Of ze er ook iets mee verdient is een andere vraag... wat ze in die tijd heeft betekend voor de Nederlandse politiek kan je niet teurgdraaien en dat moet je ook niet willen. Het is en blijft goed... en daar mogen ze haar wat mij betreft best voor belonen.... Ze had de Nederlandse nationaliteit misschien in eerste instantie niet moeten krijgen... die heeft ze wel gekregen en ik vind het terecht dat die haar niet ontnomen wordt....
Hmm goed is anders. Ik ben het met haar standpunten totaal niet eens. Ze heeft invloed, ze heeft veel betekent (m.i. vooral negatief) maar genoeg om haar het paspoort te laten houden.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik kan het absoluut niet eens zijn met haar gedachtengoed, dat op zich heeft geen grond om haar dit aan te doen.

wel, voor mijzelf althans, dat ze (en dat pleit de VVD in het geheel niet vrij) haar ware identiteit verborgen gehouden heeft (en daar alleen de VVD later van op de hoogte was.)

Ondanks dát is het optreden van deze minister zeer onbehoorlijk, daar er zeer velen járen moeten wachten op uitsluitsel over hun al dan niet mogen blijven in Nederland, en NU ineens kan een beslissing in 48 uur vallen.....................hoe krom kan een minister handelen
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Of Hirschi Ali nou een goede politica is of niet,
vreemd vind ik dat dit feit al jaren bekend was,en nooit is er moeilijk over gedaan. Waarom dan nu ineens wél ?

Het laat de ware aard van onze Rita weer eens zien.
Befehl ist Befehl, regel is regel.

Ze heeft het niet makkelijk nu, tijdens het debat. Het is goed dat ze eens goed aan de tand gevoeld wordt.
memento

Bericht door memento »

Nalv wat ik er vandaag over gehoord heb op radio 1 tijdens mijn ritten van/naar t werk:
1. Was er nieuwe informatie (info die ook binnen de VVD niet bekend was) die heeft geleidt tot een nieuw onderzoek door de IND.
2. Min. Verdonk de kamer via een brief heeft ingelicht over de resultaten van dat onderzoek, met (zoals de kamervoorzitter in de persconferentie zij) een duidelijk terughoudend karakter, nl. ze spreekt over 'voorlopige resultaten van het onderzoek'. Er werden duidelijk dus geen uitspraken gedaan over het kwijtraken van het Nederlands burgerschap van mevr. Hirshi Ali, alleen dat het onderzoek als voorlopig resultaat had dat zij volgens de geleerden die het onderzoek hadden uitgevoerd geen Nederlands staatsburger was, omdat haar gegevens op haar paspoort onjuist waren, en dus het Nederlands burgersschap is toegekend aan een objectief gezien niet-bestaand persoon.
3. Hirshi Ali heeft hier zelf op gereageerd door per direct op te stappen. Ze is hier niet toe gedwongen, noch is geimpliceerd dat ze op moest stappen. De zaak was nog in onderzoek.
4. Het opstappen mogelijk alleen maar in het voordeel is van mevrouw Hirshi Ali, die naar men vermoed niet zo blij zou zijn met een verder onderzoek in haar prive leven. Dit omdat het mogelijk gevolgen kan hebben voor haar nieuwe job.

Kortom, ik vind het flauw dat mevr. Verdonk de schuld krijgt, terwijl haar formulering in de brief aan de kamer uiterst voorzichtig en ondefinitief was (iets wat voor haar best moeilijk is, als uitgesproken politicus). Ze heeft haar taak (nl. onderzoek uit laten voeren) gedaan, zoals ze in elk ander geval ook gedaan zou hebben (of iig zou hebben moeten doen). Ze presenteerd alleen de voorlopige resultaten van het onderzoek...

Nee, ik denk dat we ons meer de vraag moeten stellen waarom mevr. Ali opeens nu zichzelf terugtrekt, terwijl er van de kant van min. Verdonk nog geen definitieve uitspraak gedaan is, alleen maar onderzoek. Was ze toch bang voor verder onderzoek, of wilde ze gewoon wat media-aandacht, of...?
Plaats reactie