Jehova's Getuigen

lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door janneke
ikke vind de werkwijze van de jehova getuigen niet goed... althans hier niet... ze zijn veel te opdringerig vind ik.. en ze nemen altijd kinderen mee naar de deur... waarom?? geen idee??
Volgens mij (of beter gezegd volgens Josy Doyon, dat schrijft ze in haar boek namelijk) omdat JG geen sleutelkindjes willen, geen crèche dus. Als de moeder langs de deuren gaat en de vader werkt dan moet je iets, nietwaar?
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Ze waren vandaag voor de tweede keer aan de deur. De mevrouw van de eerste keer had inderdaad iemand meegenomen. (een soort ouderling met een tas vol verschillende folders). En maar betogen over de drieëenheid. Hij kende de geloofsbelijdenis van Athanasius niet, maar had wel een boekje waarover van hem geschereven werd, waarvan de laatste twee woorden cursief stonden: "een dwaalleer"

Jezus was wel de Zoon van God, maar niet van eeuwigheid. "Hij was namelijk de eerstgeborene."
Verder ging het niet zo over het geloof in Jezus Christus tot verzoening van onze zonden, maar alleen over Zijn aardse Koninkrijk. en daar kwam je in als je ook Jehova's getuige werd.
het hemelse Koninkrijk is er voor slechts 144.000 en dat getal is al vol, dus blijft er 'slechts' een plaatsje over op de nieuwe aarde.
Wij- van de protestantse kerken, aanbaden God niet zoals Hij is (-Hij is geen drieeenheid) en daarom kregen we ook de Heilige Geest niet.
Nogal hoogmoedig....

Het fascineert me wel hoe mensen zo overtuigd kunnen zijn van eigen gelijk dat ze alle kerken als verloren dwalenden beschouwen, terwijl de grondlegger Russell een psychopaat was.
Alles wat je zegt -wat niet in de wachttoren staat, komt van de duivel, lijkt wel.
Hebben jullie kortgeleden nog ervaringen met de Jehova's getuigen?
Plaats reactie