oecumene van het hart
Ligt er maar aan wat je hiermee bedoelt.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Maar als God in je leven komt, dan is niet direct blijdschap denk.
Ik denkt het wel, Hij is zo vol liefde, zo goed, zou je daar niet blij van worden ?
Wat betreft oecomene, ja, daar zou ieder Christen naar moeten streven.
Straks zijn we allen één, wat zal dat geweldig zijn, ik verheug me er nu al op.
Samen in de naam van Jezus, heffen wij een loflied aan.....
- Miscanthus
Je moet alles wel in het goede verband lezen. De Heere Jezus zegt deze woorden en bedoelt dat na Zijn wederkomst niemand uw blijdschap meer van u nemen zal. Maar nu is er zeker nog droefheid op de aarde.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusJoh 16:22 En gij dan hebt nu wel droefheid; maar Ik zal u wederom zien, en uw hart zal zich verblijden, en niemand zal uw blijdschap van u wegnemen.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
- Miscanthus
Ik snap niet wat het verband afdoet aan de blijvende blijdschap.Oorspronkelijk gepost door MartjoosJe moet alles wel in het goede verband lezen. De Heere Jezus zegt deze woorden en bedoelt dat na Zijn wederkomst niemand uw blijdschap meer van u nemen zal. Maar nu is er zeker nog droefheid op de aarde.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusJoh 16:22 En gij dan hebt nu wel droefheid; maar Ik zal u wederom zien, en uw hart zal zich verblijden, en niemand zal uw blijdschap van u wegnemen.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Lizzy vraagt zich af of, als God in je leven komt, er direkt blijdschap is. U komt dan met de tekst uit Johannes waar de HJ spreekt over de Wederkomst. Dus de tekst is geen antwoord op de vraag of er direkt blijdschap is. Een kind van God zal gedurende zijn leven het pak van de zonde als een enorme last ervaren. Het verband, zoals ik het noemde was misschien niet het juiste woord.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusIk snap niet wat het verband afdoet aan de blijvende blijdschap.Oorspronkelijk gepost door MartjoosJe moet alles wel in het goede verband lezen. De Heere Jezus zegt deze woorden en bedoelt dat na Zijn wederkomst niemand uw blijdschap meer van u nemen zal. Maar nu is er zeker nog droefheid op de aarde.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusJoh 16:22 En gij dan hebt nu wel droefheid; maar Ik zal u wederom zien, en uw hart zal zich verblijden, en niemand zal uw blijdschap van u wegnemen.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
- Miscanthus
Toch geloof ik dat blijdschap een wezenlijk onderdeel is van geloof en bekering: Ga 5:22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
De vraag dringt zich wel op: op welk moment kun je er van spreken dat God in je leven komt? Komt God eerst zonder Christus?
Kan een ontmoeting met Christus zonder blidschap zijn?
verder had ik bij het posten van de tekst uit Johannes de vraga voor ogen hoe we uit de kerk kwamen. Met een somber en ernstig gezicht of blij. Het evangelie blijft een blijde boodschap.
De vraag dringt zich wel op: op welk moment kun je er van spreken dat God in je leven komt? Komt God eerst zonder Christus?
verder had ik bij het posten van de tekst uit Johannes de vraga voor ogen hoe we uit de kerk kwamen. Met een somber en ernstig gezicht of blij. Het evangelie blijft een blijde boodschap.
Wat betreft de laatste zin: mee eens!Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Toch geloof ik dat blijdschap een wezenlijk onderdeel is van geloof en bekering: Ga 5:22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
met de rest niet dan?Oorspronkelijk gepost door MartjoosWat betreft de laatste zin: mee eens!Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Het Evangelie blijft een blijde boodschap, maar dat betreft het Evangelie. Ik denk niet dat iedereen die het Evangelie hoort geheel verblijdt de kerk uitkomt. Velen zegt het niets en weinigen is het op het hart gebonden.Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Als God in je hart en leven komt is er blijdschap en verwondering.
Ik snap niet dat je kan stellen dat het geen zaak van blijdschap is als God in je hart komt.
De mensen die eerst met toorn te maken krijgen zijn vaak de meest wettische mensen die met de wet te maken krijgen.
Dan is God (nog) niet in je leven.
Ik snap niet dat je kan stellen dat het geen zaak van blijdschap is als God in je hart komt.
De mensen die eerst met toorn te maken krijgen zijn vaak de meest wettische mensen die met de wet te maken krijgen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik denk niet dat iedereen die in de kerk zit en het Evangelie hoort, dat God in zijn of haar hart komt. Vaak sluiten we ons daarvoor af.Oorspronkelijk gepost door Gian
Als God in je hart en leven komt is er blijdschap en verwondering.
Natuurlijk als God in je hart komt, ja dan is er ook blijdschap. Maar denk je dat we zo'n blijde gemeente zijn waar God wekelijks bij alle kerkgangers in het hart komt? Hij klopt wel wekelijks, dagelijks aan ons hart, maar zeer velen houden de deur van hun hart gelsoten.