Ben benieuwd wat vinden jullie van deze website :
http://www.ikzoekgod.nl/
Ik weet niet goed wat ik er van moet deneken, er staan mischien wel goede stukken in maar klopt het om de site te noemen; "Ik zoek God" ? En wat denken als : Je kunt Jezus aanvaarden door gelovig te bidden, Vaders Liefdesbrief, Ik droomde dat ik een gesprek met God had????
Ik zou graag reacties m.b.t deze vorm van evangelisatie willen lezen. Er wordt wel over zonde geschreven, maar komen we hier de volheid van God heilsplan (ellende verlossings dankzegging) tegen ?
Ben benieuwd !
http://www.ikzoekgod.nl/
Volgens mij is het te zien als een bekeringsoproep... waarin de liefde van God wordt uitgellegd en mensen worden opgeroepen daarvoor te gaan, zich tot Hem te bekeren.
Dat is toch bijbels? Mensen oproepen zich tot God te bekering... omdat Hij de wereld zo liefheeft dat Hij Jezus stuurde, zodat iedereen die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft?
Daarna kan je nog je hele leven lang leren, ook over ellende, verlossing en dankbaarheid. In de Heidelbergse Cathechismus komen die dingen ook pas aan bod nadat gezegd is dat Jezus Christus je enige troost in leven en sterven is.
Je moet beseffen dat de site voor niet-christenen bedoeld is... als christenen vinden we het misschien wat te kort door de bocht, oppervlakkig, simplistisch... omdat we een hoop van de leer en zo afweten... Maar je moet bij de kern beginnen.
Wel ben ik het er mee eens dat het feit dat we zondig zijn en Jezus nodig hebben als Verlosser, meer aandacht had mogen krijgen.
Dat is toch bijbels? Mensen oproepen zich tot God te bekering... omdat Hij de wereld zo liefheeft dat Hij Jezus stuurde, zodat iedereen die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft?
Daarna kan je nog je hele leven lang leren, ook over ellende, verlossing en dankbaarheid. In de Heidelbergse Cathechismus komen die dingen ook pas aan bod nadat gezegd is dat Jezus Christus je enige troost in leven en sterven is.
Je moet beseffen dat de site voor niet-christenen bedoeld is... als christenen vinden we het misschien wat te kort door de bocht, oppervlakkig, simplistisch... omdat we een hoop van de leer en zo afweten... Maar je moet bij de kern beginnen.
Wel ben ik het er mee eens dat het feit dat we zondig zijn en Jezus nodig hebben als Verlosser, meer aandacht had mogen krijgen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Beste Marnix, bedankt voor je reactie. Ik vraag me alleen af, of de volgende bijbel verzen die beschreven zijn in het artikel van "Vaders liefdes brief" toepassing hebben voor een on-bekeerde en te maken hebben evangelisatie ? Zie:Marnix schreef:Volgens mij is het te zien als een bekeringsoproep... waarin de liefde van God wordt uitgellegd en mensen worden opgeroepen daarvoor te gaan, zich tot Hem te bekeren.
Zonder Mij kun je niets doen. (Johannes 15:5)
Ik kende je al voordat Ik je vormde in je moeders buik. (Jeremia 1:4-5)
En om je te laten weten dat Ik je je fouten niet wil aanrekenen. (2 Korintiërs 5:18-19)
En niets kan je ooit meer van mijn liefde scheiden. (Romeinen 8:38-39)
......etc.
Deze verzen zijn toch alleen voor de gene die zich tot Christus bekeerd hebben!
De eerste drie verzen lijken me ook voor een niet-gelovige van toepassing. Zonder God kan je niks doen... Hij kende je al voordat Hij je schiep. Hij wil je je fouten niet aanrekenen. Dat God ook nog genadig is en liefdevol voor de wereld klopt toch? Hij stuurde Jezus naar de aarde omdat Hij de wereld liefheeft... en Jezus stierf voor de zonden van de hele wereld. En God wil niet dat er iemand verloren gaat. Hij roept je op tot bekering en maakt zaligheid voor mensen mogelijk door het offer van zijn Zoon. Ieder die in Hem gelooft gaat niet verloren maar heeft eeuwig leven. Daarom is de Bijbel Gods liefdesbrief aan de wereld... niet alleen aan de gelovigen. Met die boodschap mag je mensen toch oproepen tot bekering?mayflower schreef:Beste Marnix, bedankt voor je reactie. Ik vraag me alleen af, of de volgende bijbel verzen die beschreven zijn in het artikel van "Vaders liefdes brief" toepassing hebben voor een on-bekeerde en te maken hebben evangelisatie ? Zie:Marnix schreef:Volgens mij is het te zien als een bekeringsoproep... waarin de liefde van God wordt uitgellegd en mensen worden opgeroepen daarvoor te gaan, zich tot Hem te bekeren.
Zonder Mij kun je niets doen. (Johannes 15:5)
Ik kende je al voordat Ik je vormde in je moeders buik. (Jeremia 1:4-5)
En om je te laten weten dat Ik je je fouten niet wil aanrekenen. (2 Korintiërs 5:18-19)
En niets kan je ooit meer van mijn liefde scheiden. (Romeinen 8:38-39)
......etc.
Deze verzen zijn toch alleen voor de gene die zich tot Christus bekeerd hebben!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."