De waar gelovige

Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Kaw
Misschien een handig handvat voor de "samenterugbeweging" aangaande de toegang tot de genade.
Samen terug in een heel brede zin. Leg dit voor aan een evangelische christen en hij zal hier van harte mee instemmen.
geweldig toch, dát is ware oecumene
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Kaw
Misschien een handig handvat voor de "samenterugbeweging" aangaande de toegang tot de genade.
Samen terug in een heel brede zin. Leg dit voor aan een evangelische christen en hij zal hier van harte mee instemmen.
geweldig toch, dát is ware oecumene
En dan te bedenken dat er een moment zal komen dat er een grote oecumene zal zijn!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik vind het ook herkenbare beschrijving.
Hoe breng je dit in overeenstemming met de beschrijving van Perkins, die je elders gepost hebt?

[Aangepast op 9/9/05 door Afgewezen]
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Oorspronkelijk gepost door plebe
Waar geloof, zwak geloof.........wie heeft dat allemaal uitgevonden???

Er is geen neutrale grond tussen liefde en vijandschap aangaande Christus en Zijn volbrachte werk. Wel kan het geloof op diverse wijzen beleefd worden.....
Wat is ook al weer een waar geloof? Een waar geloof is niet alleen een stellig weten of kennis, waardoor ik alles voor waarachtig houd, dat ons Goud in zijn Woord geopenbaard heeft, maar ook een vast vertrouwen, hetwelk de Heilige Geest dppr het Evangelie in mijn hart werkt, dat niet alleen anderen, maar ook mij vergeving der zonden, eeuwige gerechtigheid en zaligheid van God geschonken is, uit louter genade, alleen om der verdienste van Christus wil.

En wat is een ware gelovige?
En aangaande degenen, die van de Kerk zijn, die kan men kennen uit de merktekenen der Christenen; te weten uit het geloof, en wanneer zij, aangenomen hebbende den enigen Zaligmaker Jezus Christus, de zonde vlieden en de gerechtigheid najagen, den waren God en hun naaste liefhebben, niet afwijken, noch ter rechter-, noch ter linkerhand, en hun vlees kruisigen met zijn werken.
Atze
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik vind het ook herkenbare beschrijving.
Hoe breng je dit in overeenstemming met de beschrijving van Perkins, die je elders gepost hebt?

[Aangepast op 9/9/05 door Afgewezen]
Ik vond de beschrijving van Perkins ook zeer discutabel en fragmentarisch. Perkins zoomt sterk in op de voorbereidende werkingen.
Deze beschrijving vind ik veel completer en essentieler.
Plaats reactie