beroepingswerk, deel 1

seri

Re: Beroepingswerk

Bericht door seri »

Johannes 3:16 schreef:
seri schreef:
Fred schreef:Beroepen:
te Scherpenisse (herv.), M. van Kooten, die verbonden is aan de Nederlandse hervormde gemeente (in h.v.) te Montfoort.

12-04-2006
zie teletekst, http://teletekst.nos.nl/?343-01 daar noteren ze het wel goed! Zoals in de rechterlijke uitspraak is vermeld, is ds. van Kooten gewoon hervormd.
Gewoon hervormd? Wat bedoel je daarmee? De hersteld hervormden zijn nog steeds hervormd en ook in de PKN is er een gedeelte dat zich hervormd noemt. Wat is dan gewoon hervormd?
Je bent hervormd of hersteld hervormd. (herstelden zijn dus niet nog steeds hervormd, maar hersteld hervormd) Met het woordje gewoon bedoelde ik dus niets bijzonders!
seri

Bericht door seri »

Pim schreef:
seri schreef:
te Scherpenisse (herv.), M. van Kooten, die verbonden is aan de Nederlandse hervormde gemeente (in h.v.) te Montfoort.

12-04-2006
zie teletekst, http://teletekst.nos.nl/?343-01 daar noteren ze het wel goed! Zoals in de rechterlijke uitspraak is vermeld, is ds. van Kooten gewoon hervormd.
Op Teletekst staat niets over het kerkgenootschap van ds Van Kooten, er staat alleen iets over de gemeente Scherpenisse.
okay, maar dat staat er normaal gesproken ook in het RD. Dus zoals nu de vermelding is, is niet normaal (en m.i. ook niet nodig)
Fred

Bericht door Fred »

Beste Mensen,

Het was van mijn zijde alleen maar een kennisgeving en het was mijn bedoeling NIET om er een discussie over te gaan voeren.

Dus wilt u er AUB niet over gaan discusseren?

Groet,

Fred

[quote="seri"][quote="Pim"][quote="seri"][quote="Fred"]Beroepen:

12-04-2006[/quote]

zie teletekst, http://teletekst.nos.nl/?343-01 daar noteren ze het wel goed! Zoals in de rechterlijke uitspraak is vermeld, is ds. van Kooten gewoon hervormd.[/quote]

Op Teletekst staat niets over het kerkgenootschap van ds Van Kooten, er staat alleen iets over de gemeente Scherpenisse.[/quote]
okay, maar dat staat er normaal gesproken ook in het RD. Dus zoals nu de vermelding is, is niet normaal (en m.i. ook niet nodig)[/quote]
freek

Bericht door freek »

seri schreef:
seri schreef:

12-04-2006
Gewoon hervormd? Wat bedoel je daarmee? De hersteld hervormden zijn nog steeds hervormd en ook in de PKN is er een gedeelte dat zich hervormd noemt. Wat is dan gewoon hervormd?
Je bent hervormd of hersteld hervormd. (herstelden zijn dus niet nog steeds hervormd, maar hersteld hervormd) Met het woordje gewoon bedoelde ik dus niets bijzonders!

Over naiviteit gesproken! Na 1 mei 2004 ben je óf PKN-hervormd óf hersteld hervormd. Zowel PKN-ers als hersteld hervormden leven wat dat betreft nog wel eens in een soort waanwereld van 'die-goeie-ouwe-tijd'.
Unionist

Bericht door Unionist »

Och, waren wij allen één....
seri

Bericht door seri »

freek schreef:
seri schreef:
seri schreef: zie teletekst, http://teletekst.nos.nl/?343-01 daar noteren ze het wel goed! Zoals in de rechterlijke uitspraak is vermeld, is ds. van Kooten gewoon hervormd.

Over naiviteit gesproken! Na 1 mei 2004 ben je óf PKN-hervormd óf hersteld hervormd. Zowel PKN-ers als hersteld hervormden leven wat dat betreft nog wel eens in een soort waanwereld van 'die-goeie-ouwe-tijd'.
Nog steeds niets geleerd van alle rechterlijke uitspraken?!?! Voor mij voldoende!!! Je bent hervormd of hersteld hervormd....
Unionist

Bericht door Unionist »

Gelijk krijgen of gelijk hebben?

Waarom willen de PKN'ers eigenlijk zo graag hervormd blijven heten?

Toen wij als GPV en RPF fuseerden tot de ChristenUnie, waren wij vanaf dat moment CU'ers. Geen mens die nog roept: Ja maar ik ben GPV'er! Want had hij dat willen blijven, dan was hij niet meegefuseerd.
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Unionist schreef: Waarom willen de PKN'ers eigenlijk zo graag hervormd blijven heten?
Omdat ze de overtuiging hebben niet weg te kunnen bij een kerk waar ze helemaal niet bij willen horen. Ze willen alles bij het oude laten, zich hervormd blijven noemen. Maar ach, als je beter weet, weet je dat dit slechts een waanidee is...
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Even weer quoten, zodat iedereen het weer kan lezen:
Fred schreef:Beste Mensen,

Het was van mijn zijde alleen maar een kennisgeving en het was mijn bedoeling NIET om er een discussie over te gaan voeren.

Dus wilt u er AUB niet over gaan discusseren?
Ik voeg hier nog aan toe:
Ga nou niet elkaar weer zitten etteren en provoceren, hoe zeer je er ook van overtuigd ben dat je gelijk hebt. Ik kan ook wel weer een reaktie posten op bijvoorbeeld de vorige posting, maar mensen denkt nu toch eens gezond na. Waar zijn we eigenlijk mee bezig om elkaar als medechristenen (?) zo te kwetsen en op onze strepen te gaan staan?
seri

Bericht door seri »

Unionist schreef: Waarom willen de PKN'ers eigenlijk zo graag hervormd blijven heten?
Omdat ze de overtuiging hebben niet weg te kunnen bij een kerk waar ze helemaal niet bij willen horen. Ze willen alles bij het oude laten, zich hervormd blijven noemen. Maar ach, als je beter weet, weet je dat dit slechts een waanidee is...
Ben het met Dathenum eens dat we dit niet uit moeten vechten, dus dit is mijn laatste reactie! Ik weet dat ik in de slechtste kerk van Nederland zit, maar daar kan ik dus ook niet uit! Het is mij te makkelijk om uit de kerk te stappen waar wij met z'n allen zo'n zooitje van hebben gemaakt. Plaatselijk ben en blijf ik hervormd. (onze gemeente zal zeker niet fuseren) Vandaar dat ik hervormd ben en blijf!!! (zoals ook eerder gezegd: Dit is door de rechter van diverse kanten bevestigd!)
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Even een toevoeging op mijn vorige posting:
Joh 13,35
Hieraan zullen zij allen bekennen, dat gij Mijn discipelen zijt, zo gij liefde hebt onder elkander.

Een ieder beproeve zichzelve.
Laatst gewijzigd door Dathenum op 13 apr 2006, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Unionist

Bericht door Unionist »

Het gaat er mij helemaal niet om wie er "goed" is en wie "fout". Wat ik bizar vind is dat nensen die besluiiten met anderen te fuseren tot een nieuwe kerk (wat op zich heel BIjbels is) toch zo krampachtig de oude naam vast willen houden. Je fuseert of je fuseert niet.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

zucht
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

Laten we het bij beroepingswerk houden. :wink:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Oud Geref. Gem. in Ned.
Beroepen: te Achterberg, Bergambacht, Bunschoten, Dordrecht, Ede, Elst (U), Grafhorst, Kampen, Kinderdijk, Langbroek, Lienden, Rhenen, Rijssen en Wekerom, proponent Th. L. Zwartbol te Alblasserdam.
Gesloten