Is Romeinen 7 de ervaring van de gelovige of van de ongelovige?
Hier had ik een "discussie over met iemand". Ben benieuwd naar antwoorden.
Is Romeinen 7 normatief voor het geloofsleven?
Re: Is Romeinen 7 normatief voor het geloofsleven?
Gelovige. Als je dankt door Jezus Christus kan je niet anddan gelovig zijn.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Van Paulus en niet van Saulus. Lees Kohlbrugge over Romeinen 7 : 14. https://theologienet.nl/bestanden/kohlb ... inen-7.pdf
Ben wel benieuwd hoe iemand Romeinen 7 kan zien als een ervaring van een ongelovige.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dat was de positie van Arminius
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Johann Gottfried Walther
Het gedeelte staat duidelijk in tegenwoordige tijd, en Paulus schrijft het als gelovige.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"