Sinds kort hebben we Filternet, maar lijkt ons internet een stuk trager te zijn geworden. We hebben de goedkoopste abonnementsvorm, waarbij we onze eigen aansluiting (100 Mbit 8)) konden behouden.
Iemand ervaring hiermee?
Proxy Filternet vertraagd internetverkeer?
Re: Proxy Filternet vertraagd internetverkeer?
Filters zullen altijd de snelheid van het browsen trager maken. Elke pagina die je opvraagt moet eerst geanalyseerd worden, of deze wordt doorgelaten of niet.rekcor schreef:Sinds kort hebben we Filternet, maar lijkt ons internet een stuk trager te zijn geworden. We hebben de goedkoopste abonnementsvorm, waarbij we onze eigen aansluiting (100 Mbit 8)) konden behouden.
Iemand ervaring hiermee?
Re: Proxy Filternet vertraagd internetverkeer?
In theorie zal het browsen trager gaan, maar hier merk je nauwelijks wat van. Op de downloadsnelheid heeft het helemaal geen invloed.rekcor schreef:Sinds kort hebben we Filternet, maar lijkt ons internet een stuk trager te zijn geworden. We hebben de goedkoopste abonnementsvorm, waarbij we onze eigen aansluiting (100 Mbit 8)) konden behouden.
Iemand ervaring hiermee?
Overigens, 100 Mbit internet? Lijkt me een beetje sterk?!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
't Is niet eerlijk. Ik betaal me straks scheel voor een zielig 20Mbit abbonnementje, en jij hebt zomaar een 100MBit. 't Is niet eerlijkrekcor schreef:Tsja, en toch is het zo: 8 megabyte / s downloadsnelheid is geen uitzondering hier 8) 8) 8)Marnix schreef:Overigens, 100 Mbit internet? Lijkt me een beetje sterk?!
(we zitten op het universiteitsnetwerk hier)
Hm ja. Het gebeurt niet vaak dat een proxyserver de bottleneck is, meestal is dat toch echt de internetverbinding... maar Op een universiteitsnetwerk waar je dat soort snelheden haalt kan ik het me wel voorstellen. Toch kan ik me dan nog niet voorstellen dat het het browsen enorm vertraagt... het zal wel meevallen denk ik? En anders moet je maar van Filternet afstappen. Welk universiteitsnetwerk is dat trouwens? Utrecht? Enschede?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."