Oorlog in Oekraine

Wim Anker

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Wim Anker »

Posthoorn schreef: Vandaag, 16:56 Een dolle hond moet je niet zijn zin geven. Heb je gisteren Bob Deen gehoord?
Nee, niet gehoord. Een dolle hond (tijdelijk) z'n zin geven (lap vlees toewerpen) TOTDAT er het vermogen is om 'em echt te bestrijden is strategisch denken. Maar de EU geeft de "lap vlees" in mensenlevens. En denkt dat lappen vlees blijven toewerpen de oplossing is. Er zijn m.i. andere manieren.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Wim Anker schreef: Vandaag, 17:06
Posthoorn schreef: Vandaag, 16:56 Een dolle hond moet je niet zijn zin geven. Heb je gisteren Bob Deen gehoord?
Nee, niet gehoord. Een dolle hond (tijdelijk) z'n zin geven (lap vlees toewerpen) TOTDAT er het vermogen is om 'em echt te bestrijden is strategisch denken. Maar de EU geeft de "lap vlees" in mensenlevens. En denkt dat lappen vlees blijven toewerpen de oplossing is. Er zijn m.i. andere manieren.
Nee, EU geeft die lap vlees niet, je gebruikt het beeld verkeerd. EU geeft niet steeds een stukje Oekraïne aan Poetin om hem maar 'koest' te houden. Dát wordt met het beeld bedoeld. Dat lijkt wel even te werken, maar uiteindelijk werkt het tegen je. Stukje van Deen maar eens terugluisteren.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Posthoorn schreef: Vandaag, 17:46
Wim Anker schreef: Vandaag, 17:06
Nee, EU geeft die lap vlees niet, je gebruikt het beeld verkeerd. EU geeft niet steeds een stukje Oekraïne aan Poetin om hem maar 'koest' te houden. Dát wordt met het beeld bedoeld. Dat lijkt wel even te werken, maar uiteindelijk werkt het tegen je. Stukje van Deen maar eens terugluisteren.
Waar kan ik dat vinden?
En de interpretatie van het beeld van een stuk vlees is niet voorbehouden aan degenen voor wie levens niet tellen.
Maar afijn, het kleuterschool niveau dat meent dat gelijk hebben hetzelde is als gelijk krijgen zijn de oorlogshitsers in de EU nog niet ontgroeid.

Wat vind je er eigenlijk van dat de EU de finding voor 2026 niet eens rondkrijgt? Dat "grote mond" Macron weinig bijdraagt en zijn 18 miljard aan in Frankrijk gestald russich geld niet als onderpand wil inzetten maar wel Belgie prest om hun 90 miljard wel in te zetten zonder de risico's te verdelen over de EU lidstaten?
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Waarom continu laatdunkende en vervelende opmerkingen maken?
Wat de EU wil met de bevroren Russische gelden, vind ik niet verstandig. Het is sowieso jammer dat EU niet meer één is in deze kwestie. Dat kunnen we ons niet permitteren.
Deen was gisteravond óf in het journaal van 18.00 uur of in 1vandaag van 18.30.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Posthoorn schreef: Vandaag, 18:08 Waarom continu laatdunkende en vervelende opmerkingen maken?
Wat de EU wil met de bevroren Russische gelden, vind ik niet verstandig. Het is sowieso jammer dat EU niet meer één is in deze kwestie. Dat kunnen we ons niet permitteren.
Prima. Maar maak de opmerking dan ook tegen degenen die mij als Poetin lover en landverrader wegzetten of als iemand die het 8e gebod aan z'n laars lapt.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Wim Anker schreef: Vandaag, 18:18
Posthoorn schreef: Vandaag, 18:08 Waarom continu laatdunkende en vervelende opmerkingen maken?
Prima. Maar maak de opmerking dan ook tegen degenen die mij als Poetin lover en landverrader wegzetten of als iemand die het 8e gebod aan z'n laars lapt.
"Hunnie doen het ook."
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: Vandaag, 08:52
elbert schreef: Vandaag, 08:01
refo schreef: Gisteren, 22:33 En geen rekenkamer die de uitgaven beoordeeld. En dat in een corrupt land.
En dit is dus weer compleet onwaar, om maar niet sterkere bewoordingen te gebruiken.
Zowel de VS als de EU hebben instanties die de hulp aan Oekraine beoordelen.
In de EU is dat de Ukraine Facility Audit Board (website hier).
In de VS zijn dat meerdere instanties, die kun je hier, hier en hier vinden.
Al deze instanties hebben nauwelijks verontrustende dingen gevonden.
Mag ik vragen waarom je zo weinig moeite doet om de feiten te achterhalen en zoveel moeite doet om Russische propagandapunten hier te verspreiden?
De EU denklijn:
- we zien niets (want we controleren niet), dus er is niets OF
- we (want we ontroleren wel) vinden corruptie en dat betekent dat corruptie dus aangepakt wordt.

Afdronk: niets aan de hand dus.
Je liegt. Het lijkt er niet op dat je je er veel rekenschap van geeft dat God ons op onze woorden zal oordelen. Niet dat ik dat ook mijzelf niet voortdurend moet voorhouden, want ik zeg soms ook dingen waarvan ik achteraf denk dat ze duidelijk niet uit God zijn.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Posthoorn schreef: Vandaag, 18:21
Wim Anker schreef: Vandaag, 18:18
"Hunnie doen het ook."
Yep.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: Vandaag, 18:24
Wim Anker schreef: Vandaag, 08:52
elbert schreef: Vandaag, 08:01
refo schreef: Gisteren, 22:33 En geen rekenkamer die de uitgaven beoordeeld. En dat in een corrupt land.
En dit is dus weer compleet onwaar, om maar niet sterkere bewoordingen te gebruiken.
Zowel de VS als de EU hebben instanties die de hulp aan Oekraine beoordelen.
In de EU is dat de Ukraine Facility Audit Board (website hier).
In de VS zijn dat meerdere instanties, die kun je hier, hier en hier vinden.
Al deze instanties hebben nauwelijks verontrustende dingen gevonden.
Mag ik vragen waarom je zo weinig moeite doet om de feiten te achterhalen en zoveel moeite doet om Russische propagandapunten hier te verspreiden?
De EU denklijn:
- we zien niets (want we controleren niet), dus er is niets OF
- we (want we ontroleren wel) vinden corruptie en dat betekent dat corruptie dus aangepakt wordt.

Afdronk: niets aan de hand dus.
Je liegt. Het lijkt er niet op dat je je er veel rekenschap van geeft dat God ons op onze woorden zal oordelen. Niet dat ik dat ook mijzelf niet voortdurend moet voorhouden, want ik zeg soms ook dingen waarvan ik achteraf denk dat ze duidelijk niet uit God zijn.
"Al deze instanties hebben nauwelijks verontrustende dingen gevonden". Hoe krijg je het opgeschreven.

Ik heb een NOS artikel gedeeld met bewijs. Zie ook dit: https://x.com/i/status/2001225499637399808
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 17 dec 2025, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

Er staat helemaal niet ter discussie dat corruptie in Oekraine heel erg is. Dat was in Italie ook zo en tot op zekere hoogte nog. Daar moet dan orde op zaken worden gesteld.

De suggestie dat bestuurders van Europa dat wel prima vinden, daar verzet ik mij tegen. Dat klopt gewoon niet. Iets anders is, dan een land in transitie soms moet roeien met de riemen die het heeft.

Dat is geen goedpraten, maar realistische verwachtingen hebben.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: Vandaag, 18:39 Er staat helemaal niet ter discussie dat corruptie in Oekraine heel erg is. Dat was in Italie ook zo en tot op zekere hoogte nog. Daar moet dan orde op zaken worden gesteld.

De suggestie dat bestuurders van Europa dat wel prima vinden, daar verzet ik mij tegen. Dat klopt gewoon niet. Iets anders is, dan een land in transitie soms moet roeien met de riemen die het heeft.

Dat is geen goedpraten, maar realistische verwachtingen hebben.
Dus mijn punt staat volledig.
DDD

Bericht door DDD »

Dan begreep ik het denk ik niet goed.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: Vandaag, 18:44 Dan begreep ik het denk ik niet goed.
Dat kan. Fouten maken kan. ff sry zeggen en weer doorrrrrr.....
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

Wim Anker schreef: 49 minuten geleden https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/221093 ... -door-navo

Nog zo'n landverrader!
Landverrader? Dit moet je mij ff uitleggen..
Plaats reactie