seksualiteit in gezin en kerk

Vrouwke

Re: seksualiteit in gezin en kerk

Bericht door Vrouwke »

merel schreef: Gisteren, 12:48 Jij schrijft dat het taal geeft om te bespreken. Die taal is er al. Het gewoon benoemen van lichaamsdelen en gevoelens. We kunnen toch ook spreken over honger en dorst? Waarom niet over lust en seks? Het is maar seks.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar ik merk om me heen dat het voor veel mensen niet zo simpel lijkt te zijn. En daarom denk ik dat het goed is als organisaties zoals het RD, scholen, kerken en weet ik wat nog meer, mensen helpen om hier normaal mee om te gaan.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Vrouwke schreef: Gisteren, 15:38 Ik ben het helemaal met je eens. Maar ik merk om me heen dat het voor veel mensen niet zo simpel lijkt te zijn. En daarom denk ik dat het goed is als organisaties zoals het RD, scholen, kerken en weet ik wat nog meer, mensen helpen om hier normaal mee om te gaan.
Ik denk eerder dat kerken hebben bijgedragen aan het probleem.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Zou goed kunnen. Maar dan kan het nog geen kwaad als ze nu meehelpen om het tij te keren..

Toch?
DDD

Bericht door DDD »

Zeker. Maar goed, het kan soms ook onhandigheid zijn. Ik heb wel eens een dominee over incest als 'iets heel teers' horen spreken. Dan gaat er wel iets mis, maar zijn bedoeling was goed, want hij wilde er tegen waarschuwen. Althans, zo begreep ik het. Maar hoe wolliger mensen zich uitdrukken, hoe meer kans dat anderen het niet goed begrijpen, natuurlijk.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Inderdaad..

Blijkbaar is het voor veel mensen nog best ingewikkeld om er gewoon over te spreken.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: Gisteren, 17:47 Zeker. Maar goed, het kan soms ook onhandigheid zijn. Ik heb wel eens een dominee over incest als 'iets heel teers' horen spreken. Dan gaat er wel iets mis, maar zijn bedoeling was goed, want hij wilde er tegen waarschuwen. Althans, zo begreep ik het. Maar hoe wolliger mensen zich uitdrukken, hoe meer kans dat anderen het niet goed begrijpen, natuurlijk.
Seksualiteit wordt in kerkelijke kringen heel vaak 'iets heel teers' genoemd. In de gewone wereld wordt over 'lust' gesproken en dat ligt mijns inziens dichter bij de werkelijkheid.

Incest iets teers noemen is bijna misdadig.
Plaats reactie