Kinderpraat

Unionist

Bericht door Unionist »

Mijn vrouw werkt op een chr. peuterspeelzaal. Van de week zongen de peuters: In Bethlehem's stal. Daarin komen de volgende regels voor:

Voor Hem was geen plaats meer in herberg of huis
Zijn wieg was een kribbe, Zijn troon was een kruis

Steekt een jongetje zijn vinger op: "Bij ons is wel plaats, juf. Want wij hebben een kruis!"

Na even dneken begreep juf dat het hierom ging...
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Unionist schreef:Mijn vrouw werkt op een chr. peuterspeelzaal. Van de week zongen de peuters: In Bethlehem's stal. Daarin komen de volgende regels voor:

Voor Hem was geen plaats meer in herberg of huis
Zijn wieg was een kribbe, Zijn troon was een kruis

Steekt een jongetje zijn vinger op: "Bij ons is wel plaats, juf. Want wij hebben een kruis!"

Na even dneken begreep juf dat het hierom ging...
hahahahaha die is goed!
Eva

Bericht door Eva »

Onze oudste zoon (3)neemt de Bijbelverhalen wel erg concreet. Als zijn broertje (bijna 2) iets doet wat hem niet bevalt zegt hij bijvoorbeeld: Als je nu niet ophoudt ga je maar in de leeuwenkuil!

Van de week: Als je niet naar mamma wil luisteren ga jij vannacht maar in de beestenstal slapen.... :roll:
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Eva schreef:Onze oudste zoon (3)neemt de Bijbelverhalen wel erg concreet. Als zijn broertje (bijna 2) iets doet wat hem niet bevalt zegt hij bijvoorbeeld: Als je nu niet ophoudt ga je maar in de leeuwenkuil!

Van de week: Als je niet naar mamma wil luisteren ga jij vannacht maar in de beestenstal slapen.... :roll:
Aha!
Maar dit zegt eigenlijk meer over de ouders van het ventje dan over het ventje van 3 zelf...
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Houthakker schreef:
Eva schreef:Onze oudste zoon (3)neemt de Bijbelverhalen wel erg concreet. Als zijn broertje (bijna 2) iets doet wat hem niet bevalt zegt hij bijvoorbeeld: Als je nu niet ophoudt ga je maar in de leeuwenkuil!

Aha!
Maar dit zegt eigenlijk meer over de ouders van het ventje dan over het ventje van 3 zelf...
Hé, geen spijkers op laag water gaan zoeken hè?
Eva

Bericht door Eva »

Houthakker schreef:

Aha!
:mrgreen:
takkie

Bericht door takkie »

Vanmorgen in de klas tijdens de dagopening vertelt een meisje (groep 7) over de twee lammetjes die ze thuis hebben. Ik vraag aan haar of ze de lammetjes ook een naam gegeven heeft.

"ja, Shoarma en Kebab"!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Na een hoop geklungel in de klas en geklets terwijl ik piano speelde, liet ik een van mijn lievelingetjes een opstel schrijven.
Onderwerp: de piano :mrgreen:
Opstel werd ingeleverd. Keurig kantje, compleet met inleiding, kern en afsluiting. Wat wil je als meester nog meer? (Iets leesbaarder handschrift misschien :? )
Zin 1 luidde als volgt: De piano, dr komt geluid uit.
Toen ik heel pedagogisch dat voorlas, stak er een orkaan van plezier op. Stompzinniger begin was ook echt niet mogelijk.
Hoofdzaak is dat de vrede weer getekend is...
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Ja, in het onderwijs hoor je nog eens wat.
Wat te denken van wormenwarmer (bodywarmer) en snottebellepapiertje (zakdoek) ?! :D
Marnix

Bericht door Marnix »

He miscanthus, hoe is het met de cd? Ik heb ook nog wel Opwekking voor Kinderen op mijn pc staan, kan ik dat al een keer sturen? ;) :P
Unionist

Bericht door Unionist »

Soms vraag je je ineens af: gaan we niet te ver in onze opvoeding ?

Onze oudste (7) is na de verkiezingen helemaal wild van de politiek. (Van wie zou ie dat nou hebben?). Hij heeft een doos vol posters, ballonnen, kranten, keycords e.d. Van opa kreeg hij een mooie SGP-poster en toen kwam de vraag: Waarom stemmen wij geen SGP?

Tja, nog heet van de campagne leg je uit: De SGP en ChristenUnie zijn heel erg veel hetzelfde, maar bij de ChristenUnie willen we meer voor andere mensen zorgen en bij de SGP zeggen ze vaker: je moet voor jezelf zorgen.

Kort door de bocht, ik weet het. Bleek ook wel gisteren. Komt hij thuis uit school, zegt hij met een treurig stemmetje: "Ik wil eigehnlijk naar een andere school." "O ja?? Waarom?" "Nou, deze is helemaal niet zo christelijk" "Hoezo dan?" "Nou, alle juffen stemmen SGP en die zorgen helemaal niet goed voor arme mensen..."

Tja...
Miscanthus

Marnix schreef:He miscanthus, hoe is het met de cd? Ik heb ook nog wel Opwekking voor Kinderen op mijn pc staan, kan ik dat al een keer sturen? ;) :P
Heeja! graag. :D
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Miscanthus schreef:
Marnix schreef:He miscanthus, hoe is het met de cd? Ik heb ook nog wel Opwekking voor Kinderen op mijn pc staan, kan ik dat al een keer sturen? ;) :P
Heeja! graag. :D
me too , please :?: :D
Miscanthus

Marnix schreef:He miscanthus, hoe is het met de cd?
de CD klinkt als een klok, zeer regelmatig. Ik heb het gemixt met Hosannah. Dan is het percentage niet zo hoog en dan kun je nog rijden na een cd. :wink:
joepie

Bericht door joepie »

Vandaag stond ik met mijn oppaskindje van 3 in de lift.
Een grote spiegel aan de wand. Staat ze op haar tenen voor de spiegel en spant de huid om haar kin. Kijkt er kritisch naar. En gaat met haar twee handjes aan het knijpen.
Als ik vraag wat ze aan het doen is zegt ze: ohw. puistje!
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
Plaats reactie