'Biddagakkoord' in Goes

SGP/CU in Goes moet zich schamen voor het 'biddagakkoord'

Eens
15
36%
Oneens
27
64%

Totaal aantal stemmen: 42

Leonius

Bericht door Leonius »

MBE schreef:nog een leuke van het forum van die krant
Hallo Karin, wakker worden! De meerderheid kiest niet voor de PvdA, anders had de rest inderdaad niet om ze heen gekund. Omdat CDA,VVD en SGP wél een meerderheid hebben, die democratisch gekozen is, kunnen zij het college gaan vormen, zo gaat dit nu eenmaal in ons landje. Zoals al eerder gemeld een meerderheid start bij 50%. Tot die tijd geld voor de Pvd Alsikmaarmeemagdoenandersgaikhuilen: VERKEER VAN RECHTS HEEFT VOORRANG !
't Kan een leuke zijn, maar volstrekt misplaatst! Het komt me allemaal erg amateuristisch over.....
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Ik ben blij dat er een christelijke meerderheid is daar, en dat de SGP in het college komt, maar de manier waarop is af te keuren, en doet het imago van het reformatorische volksdeel geen goed.
Guppy

Re: 'Biddagakkoord' in Goes

Bericht door Guppy »

David J schreef:SGP/CU heeft op biddag een coalitie gesloten met CDA en VVD, waardoor grote winnaar PvdA buiten spel gezet werd. Dit is niet netjes naar de kiezer toe. Bovendien werd het akkoord gesloten op biddag, terwijl de verkiezingen vervroegd waren om SGP'ers en CU'ers de kans te geven naar de kerk te gaan. Dat is beschamend.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Nadenken over de preek is in ieder geval niet meer mogelijk geweest.
En Gods eer is gelasterd.
En de CU/SGP is daar (on)bewust de veroorzaker van.
Niet goed nagedacht vooraf. Men geeft ook aan dat als het overnieuw kon dit niet zou gebeuren.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

hoezo? :roll:
Guppy

Bericht door Guppy »

FlyingEagle schreef:
Omdat de cu/sgp nu teboek gezet wordt als hypocriet.
Het gaat dus over christenen in de hele breedte.
Het gaat over biddag, en de biddag is voor mij een dag voor God.

Enerzijds willen we dat de verkiezingen niet op deze dag plaats vinden. Maar we gebruiken hem wel voor dergelijke politiek.

Uit beginsel had men hier niet aan moeten beginnen.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

We moeten niet al te vroom worden, net of er op biddag niet gewerkt kan worden. Er is niets mis mee om op deze dag ook in de politiek werkzaam te zijn.
Ik woon niet in Goes, ken de situatie niet, maar dit is nu politiek.
Het gaat toch gewoon om de macht, als je dit vreemd vindt moet je dominee worden maar geen politicus.
MBE

Bericht door MBE »

FlyingEagle schreef:
Zo af en toe komt er wel eens iemand aan het woord op de radio en wat er daar allemaal gezegd wordt is niet betamelijk. Als iemand dit op dit forum zou zetten zou hij direct verbannen worden denk ik.
MBE

Bericht door MBE »

Wat ik mij wel afvraag is: Hoe zouden de reacties geweest zijn als het precies andersom geweest zou zijn. Zeg maar het CDA de grootste en vervolgens door links buitenspel gezet worden.
Dan zou rechts ook niet blij zijn, maar ik denk toch niet dat de reacties zo heftig zouden zijn.
Ik zie tenminste nog geen GGers (bijvoorbeeld) eieren tegen de ruiten van de raadzaal gooien. (volwassenen bedoel ik dan)
Eppie

Bericht door Eppie »

Ik zie tenminste nog geen GGers (bijvoorbeeld) eieren tegen de ruiten van de raadzaal gooien. (volwassenen bedoel ik dan)
weet je wat dat kost?
Petrus

Bericht door Petrus »

Pim schreef:Unionist,

In algemene zin is het wel chiquer om de winnaars/grote partijen het initiatief te laten nemen, maar volgens mij is het geen onchique gedachte als je zegt dat de bestaande coalitie het uitgangspunt is als deze coalitie haar meerderheid behouden heeft. Dan heeft de bevolking toch gezegd: 'we willen door'?!

Dat is bij ons in HI Ambacht ook gebeurd. PvdA was grote winnaar en is in zetels samen met de SGP de grootste (beide 5 zetels). Toch gaat de huidige coalitie (die per saldo 1 zetel verloren heeft) door en is de PvdA buiten spel gezet.
SGP/ChristenUnie, CDA en VVD in Hendrik-Ido-Ambacht zetten hun coalitie voort. Dat is de uitkomst van een informatieronde eerder deze week.

De wethouders Stoop van de SGP/ChristenUnie en Doodkorte van de VVD hebben zich opnieuw kandidaat gesteld voor de komende periode. Wethouder Van der Giessen vertrekt. Voor hem heeft zich inmiddels een nieuwe kandidaat gemeld, dhr. Van der Vlies.
Hoewel er heel wat méér hondjes zijn die Fikkie heten, is bij mij de vraag opgekomen: dé heer van der Vlies, ons aller wel bekend????
Leonius

Bericht door Leonius »

Toeschouwer schreef:We moeten niet al te vroom worden, net of er op biddag niet gewerkt kan worden. Er is niets mis mee om op deze dag ook in de politiek werkzaam te zijn.
Ik woon niet in Goes, ken de situatie niet, maar dit is nu politiek.
Het gaat toch gewoon om de macht, als je dit vreemd vindt moet je dominee worden maar geen politicus.
Prima, maar dan zeg ik: schaf aub heel die biddag af. Vind het sowieso belachelijk dat het geen landelijk gebeuren is (maar ja, mensen vinden poppetjes o zo belangrijk he). Verder moet je straks ook niet zeuren als de verkiezingen ooit naar de zondag schuift. Ten slotte: zo'n posting getuigt van een tunnelvisie. Alleen jouw perspectief geldt kennelijk, terwijl je (juist ook als politicus) moet kijken naar de effecten van jouw gedrag op de ander, in dit geval de onchristelijke medemens die ervan uitgaat dat een biddag een soort zondag is.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik snap niet dta zoveel mensen "Oneens" gestemd hebben.

Dat het officieel is toegestaan, dat klopt... maar het is wel ondemocratisch en nogal gluiperig om op zo'n manier de partij waar de meeste mensen van gemeente Goes op hebben gesteld, ff met achterkamertjespolitiek buiten spel te zetten?
MBE

Bericht door MBE »

Marnix schreef:Ik snap niet dta zoveel mensen "Oneens" gestemd hebben.

Dat het officieel is toegestaan, dat klopt... maar het is wel ondemocratisch en nogal gluiperig om op zo'n manier de partij waar de meeste mensen van gemeente Goes op hebben gesteld, ff met achterkamertjespolitiek buiten spel te zetten?
Je moet niet vergeten dat het initatief van het CDA is uitgegaan. Dus of je CU/SGP zoveel kunt verwijten is maar de vraag. En wat versta je dan onder ondemocratich, CDA/VVD/CU/SGP hebben een meerderheid op deze manier dus....
En in de oppositie sta je hier in onze samenleving toch niet buiten spel? Je mag gewoon mee knikkeren en ja, je zult wel heel wat potjes verliezen maar dat hoort bij het spel.
Leonius

Bericht door Leonius »

MBE schreef:
Marnix schreef:Ik snap niet dta zoveel mensen "Oneens" gestemd hebben.

Je moet niet vergeten dat het initatief van het CDA is uitgegaan. Dus of je CU/SGP zoveel kunt verwijten is maar de vraag.
Wat een onzin! Een gesprek kan alleen plaatsvinden met toestemming van de ander hoor.... Nee, het initiatief kan weliswaar bij het CDA hebben gelegen, door er mee in te stemmen ben je er net zo schuldig aan.
Unionist

Bericht door Unionist »

MBE schreef:
FlyingEagle schreef:
Zo af en toe komt er wel eens iemand aan het woord op de radio en wat er daar allemaal gezegd wordt is niet betamelijk. Als iemand dit op dit forum zou zetten zou hij direct verbannen worden denk ik.
Dit zegt m.i. meer over die mensen dan over SGP/CU Goes.

SGP/CU heeft zoals ik het kan bekijken slechts een bijrol gespeeld. Het was natuurlijk geweldig geweest als de PZC gekopt had: "SGP/CU mist kans op wethouder door afwijzing achterkamertjespolitiek." Wellicht had daar het "gij geheel anders" naar voren kunnen komen. Een goede les denk ik voor de toekomst.

Verder vind ik de verwijzing naar de biddag eigenlijk helemaal niet relevant. In hoeveel gemeenten waar dat aan de orde was heeft SGP of ChristenUnie overleg op de biddagochtend, -middag of -avond afgewezen?
Plaats reactie