een vraag over opslaan van mail

Plaats reactie
parsifal

een vraag over opslaan van mail

Bericht door parsifal »

Ik kreeg gisteren het bericht dat ilsemail gaat stoppen. Aangezien ik daar mijn mailaccount heb, moet ik mijn mail kopieren. Weet iemand een snelle manier om in een keer de hele mailbox op te slaan? (Is dit technisch mogelijk?) De methode die ik kan gebruiken is bericht voor bericht alles op te slaan, daar heb ik weinig trek in eigenlijk, dus als het anders kan...

Vaya con Dios,

Parsifal
rekcor

Bericht door rekcor »

Waarschijnlijk kun je je mails ook met Outlook (of een ander mailadres) binnenhalen, via POP3.

Als je je mailprogramma zo instelt dat hij alle - voor hem - nieuwe mails binnenhaalt, zal hij je volledige inbox downloaden
refo

Bericht door refo »

Misschien kun je alle opegslagen mails terugzetten naar de 'inbox'? Dan komen ze via een pop3 op je outlook zeker binnen.
parsifal

Bericht door parsifal »

refo schreef:Misschien kun je alle opegslagen mails terugzetten naar de 'inbox'? Dan komen ze via een pop3 op je outlook zeker binnen.
Ze staan allemaal al in mijn inbox. De rest van je bericht is te moeilijk voor me. :( Ik weet echt niets van dat soort dingen.
refo

Bericht door refo »

Heeft Ilse geen handleiding voor het overzetten? Staat er iets over pop3 op die mailsite van ilse?
rekcor

Bericht door rekcor »

Bij Ilse moet je op een website inloggen om je mail te bekijken.

Sommige mensen vinden het echter prettiger om met een echt mailprogramma te werken, op hun eigen computer (bijv. Outlook). Hiervoor is POP3 gemaakt.

Door middel van POP3 communiceert je mailprogramma met de website van Ilse. In plaats van dat jij je mails opent, doet je mailprogramma dat.
Gian

Bericht door Gian »

Het lijkt me sowieso handig om eens uit te vinden hoe je met outlook mail van de providerserver plukt.
Als je wil weten hoe dat moet, moet je me ff bellen
Ik stuur je wel een pb-tje
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
lokje

Bericht door lokje »

Als iemand nog een vervanging zoekt voor een ilse email adres: Ik kan nog 93 mensen een uitnodiging voor gmail sturen. Dit is een mail dienst van google, met een mailbox van 2 gigabytes en waarbij je mail ter grootte van 20 megabyte kan ontvangen.
Gmail kan ook via een pop-server gebruikt worden: Je mail staat dan ook lokaal op je pc, als je dat wilt.
Stuur maar een pb'tje met je emailadres, dan kan ik daarheen een uitnodig sturen.

Groeten,
Petrus

Bericht door Petrus »

lokje schreef:Als iemand nog een vervanging zoekt voor een ilse email adres: Ik kan nog 93 mensen een uitnodiging voor gmail sturen. Dit is een mail dienst van google, met een mailbox van 2 gigabytes en waarbij je mail ter grootte van 20 megabyte kan ontvangen.
Gmail kan ook via een pop-server gebruikt worden: Je mail staat dan ook lokaal op je pc, als je dat wilt.
Stuur maar een pb'tje met je emailadres, dan kan ik daarheen een uitnodig sturen.

Groeten,
Hé Lokje, die gebruiken wij voor onze stichtingen..............werkt perfect die enorme opslagruimte!! Zeker als je, zoals wij, zo'n 200 mails per dag binnenkrijgen!!! We hebben als extra opslagruimte gewoon nog 4 extra mailadressen aangemaakt, dus totaal 10Gb aan opslagruimte!!
Marnix

Bericht door Marnix »

Gian schreef:Het lijkt me sowieso handig om eens uit te vinden hoe je met outlook mail van de providerserver plukt.
Als je wil weten hoe dat moet, moet je me ff bellen
Ik stuur je wel een pb-tje
Kwestie van de account in Outlook Express instelen en klaar is kees... toch? Ik neem toch aan dat alle mail van je Ilse mailbox gewoon op de server staat, en wordt gedownload op het moment dat je met Outlook Express de email binnenhaalt.... maar heeft Ilse wel een inkomende pop3-server?

Hehe. Wel dus. Ik kwam dit tegen:

http://help.ilse.nl/help?item=51

Daar staat beschreven hoe je Ilse mailaccount in Outlook Express kan worden ingesteld. (als je dat doet wordt de mail ook op je pc opgeslagen.

Succes,

Marnix
Plaats reactie