Bezet gebied?

Herman
Moderator

Re: Bezet gebied?

Bericht door Herman »

Profesto schreef: 10 okt 2025, 14:14 Wat zeg je nu eigenlijk? Dat zulke mensen zonder pardon afgeslacht mogen worden?
Yep, Dresden 1945.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: Gisteren, 11:33 In de Volkskrant - en ook wel in andere media - wordt, mbt de vrede in Gaza gezegd "Zolang de grondoorzaken niet worden aangepakt....." is vrede nog ver weg of zoiets.

Grappig, dat tussenzinnetje. Want dat is van Poetin (en zijn secondanten) overgenomen. Die in elke uiting over de Oekraïne oorlog het over " grondoorzaken " heeft.
Opvallend, inderdaad, en ook pijnlijk.

Er wordt in Gaza intussen maar weer eens duidelijk wie hier nu de werkelijke vijand van de Palestijnen is. Er gaan afschuwelijke, grafische video's rond van martelingen en executies van Gazanen door Hamas.
Bron: Ihab Hassan, een in Gaza geboren Palestijn.
Waar blijven Greta, Asha, Ouwehand, Denk, Guterres nu? O, wacht.
parsifal

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: Gisteren, 15:31
Wim Anker schreef: Gisteren, 11:33 In de Volkskrant - en ook wel in andere media - wordt, mbt de vrede in Gaza gezegd "Zolang de grondoorzaken niet worden aangepakt....." is vrede nog ver weg of zoiets.

Grappig, dat tussenzinnetje. Want dat is van Poetin (en zijn secondanten) overgenomen. Die in elke uiting over de Oekraïne oorlog het over " grondoorzaken " heeft.
Opvallend, inderdaad, en ook pijnlijk.

Er wordt in Gaza intussen maar weer eens duidelijk wie hier nu de werkelijke vijand van de Palestijnen is. Er gaan afschuwelijke, grafische video's rond van martelingen en executies van Gazanen door Hamas.
Bron: Ihab Hassan, een in Gaza geboren Palestijn.
Waar blijven Greta, Asha, Ouwehand, Denk, Guterres nu? O, wacht.
Geef ze even tijd (hadden ze ook moeten nemen bij andere situaties). Niet dat ik veel verwacht, maar kwalijk nemen kan later nog. Ik hoop verder dat het doden snel ophoudt en dat deze oorlog niet te veel speelt bij de verkiezingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Profesto

Bericht door Profesto »

Inderdaad gruwelijke berichten uit Gaza.
Ik las op de NOS ook dat burgers doden op 7 oktober een doel van Hamas op zich was. Dat verrast mij opzich niet van Hamas, maar blijkbaar is het nu ook onafhankelijk vastgesteld door journalisten van de NYT.
Plaats reactie