Geeske,Geeske_1991 schreef: ↑Gisteren, 07:57Gelukkig is het niet aangenaam.DDD schreef:Nee. De Waarheid is liefde. Als de Zoon je vrijgemaakt heeft, dan ben je ook werkelijk vrij. En dat merk je dan ook in wat je aan andere mensen te melden hebt.Geeske_1991 schreef: ↑07 okt 2025, 19:59De waarheid is hard.Terri schreef:Sorry Geeske maar je schrijfsels bestaan uit citaten, clichés en (ook al gebruik je het woord liefde) liefdeloze praat.
Maar het bewijst weer opnieuw dat de Bijbel in z'n geheel ( niet enkel wat rechtzinnige teksten) geen plek heeft bij menigeen.
Ben me bewust dat ik je de ogen niet kan openen.
Ik schaam me om het te zeggen, want ik ben namelijk ook zo geweest, maar mijn ogen zijn open gegaan voor de grote bereidwilligheid van de Heere Jezus om zalig te maken.
Hij laat geen bidder staan!
En van telkens allerlei ja-maars op te werpen, bedroef en blus je de Heilige Geest uit.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Niet dat alles er dan maar mee door moet kunnen.
Overigens kan de waarheid inderdaad hard zijn. Over Jezus werd ook gezegd dat zijn toespraken moeilijk om aan te horen waren. Maar ik geloof niet dat dat op dezelfde manier ging als hoe jij je hier opstelt. Je hoeft heus geen vier evangeliën te lezen om de verschillen met jouw uitspraken te ontdekken.
De apostel zegt dat je aangenaam en pittig moet spreken. Je spreekt wel pittig, maar niet aangenaam.
Wee dat de mensen goed van u spreken Luk. 6:26
Ik kan je wel vertellen dat Theodorus van de groe is bekeerd onder een van zijn predicaties.
Toen hij ineens bevindelijk ging preken naar aanleiding van wat hij mee had gemaakt konden ineens veel "bekeerden" zich daarin niet meer vinden. En wat gebeurde er? Juist, de kerk liep leeg.
Daarom zitten er zo weinig mensen in behoudende kerken, want niemand wil de dag vandaag nog horen dat hij of zij niks kan bijdragen aan zijn of haar eigen zaligheid
Je moet allemaal maar geloven en Christus aannemen.
Terwijl er nooit plaats voor is gemaakt door het werk van Gods Geest
Men moet verloren gaan voor men behouden wil worden, onder het recht Gods.
De mens op het diepst vernederd en God op het hoogst verhoogd.
Zoals de tollenaar in de tempel zichzelf op de borst sloeg. O God wees mij de zondaar genadig. Voor zulk een onwaardige is het evangelie.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Herken je wat je nu in je laatste regels schrijft ook uit je eigen leven? Heb jij zo ook al je Zaligmaker leren kennen? Of leef je nog voor eigen rekening?