Bezet gebied?

helma

Re: Bezet gebied?

Bericht door helma »

https://thinc-israel.org/articles/fact- ... llegation/

Feit of Framing: De genocide beschuldiging ontleed.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Profesto schreef: 03 okt 2025, 07:46 (...)
Maar kun je mij uitleggen hoe het komt dat uit ooggetuigenverslagen van artsen (vaak artsen die internationaal werken in conflictgebieden) blijkt dat kinderen gericht zijn beschoten met Israëlische wapens in hun hoofd, hartstreek en schaamstreek? En kun je me uitleggen waarom diverse internationale instanties al heel lang in officiële verklaringen aangeven dat hier etnische zuivering en genocidaal geweld plaatsvindt?
Als de misdaden van Israël incidenteel zouden zijn, zouden die instanties dat echt niet doen.

(...)
Ik heb het Volkskrantartikel wat jij plaatste gelezen. Heb jij daar geen enkele kritische vraag bij?
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Wim Anker schreef: 03 okt 2025, 08:33
Profesto schreef: 03 okt 2025, 07:49
Bertiel schreef: 03 okt 2025, 07:42 waar heb je dan een rechtstreeks antwoord op de vraag van Wim gegeven?
Hoop je dat het Trumpplan het haalt?
O, ik dacht dat je het nu over je eigen vraag had.
Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest waarom ik niet inga op de vraag van Wim.
Vandaag zulleen er weer velen sterven omdat Hamas zwijgt.
Omdat Hamas zich gesteund weet door vele @Profestos in de wereld die eigenlijk vinden dat Israel vernietgd moet worden.
Die zijn mede verantwoordelijk voor de doden in Gaza. Niet Israel.
Dit soort domme taal maakt dat ik hier nu weg ga. Zal Wimmetje alleen maar fijn vinden, weer een anti-semiet minder (althans, volgens het Wimmetje frame)

::bye
Profesto

Bericht door Profesto »

Edelweiss schreef: 03 okt 2025, 15:30
Maar kun je mij uitleggen hoe het komt dat uit ooggetuigenverslagen van artsen (vaak artsen die internationaal werken in conflictgebieden) blijkt dat kinderen gericht zijn beschoten met Israëlische wapens in hun hoofd, hartstreek en schaamstreek? En kun je me uitleggen waarom diverse internationale instanties al heel lang in officiële verklaringen aangeven dat hier etnische zuivering en genocidaal geweld plaatsvindt?
Als de misdaden van Israël incidenteel zouden zijn, zouden die instanties dat echt niet doen.

(...)
Ik heb het Volkskrantartikel wat jij plaatste gelezen. Heb jij daar geen enkele kritische vraag bij?
Ja die had ik, en die zijn heel netjes beantwoord in het artikel zelf of in de journalistieke verantwoording die erbij gepubliceerd is.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Profesto schreef: 03 okt 2025, 15:55
Edelweiss schreef: 03 okt 2025, 15:30

(...)
Ja die had ik, en die zijn heel netjes beantwoord in het artikel zelf of in de journalistieke verantwoording die erbij gepubliceerd is.
Oke, dank voor je reactie.

Ik wil hier uitdrukkelijk niet tekort doen aan de buitenlandse artsen ter plaatse. Zulk werk, wat ik zelf ook gedaan heb, gaat de voorstelling te boven.
Toch worden mijn vragen, die niet in de laatste plaats rezen door mijn werk destijds met Gazanen, noch benoemd noch beantwoord in het artikel en daarom hou ik persoonlijk alsnog een slag om de arm over de betrouwbaarheid en met name de totstandkoming ervan. Misschien krijgen we ooit antwoord, misschien nooit.
Wij bidden dat Hamas, in navolging van zo ongeveer het hele Midden-Oosten, akkoord gaat met het voorstel.
helma

Bericht door helma »

Hamas reageert op Gaza-plan Trump: 'Bereid om meteen te onderhandelen'
Hamas heeft gereageerd op het Gazaplan van president Trump. De terroristische beweging zegt in een verklaring bereid te zijn om alle Israëlische gijzelaars vrij te laten, zoals in het plan staat. Verder zegt Hamas direct te willen onderhandelen "over de details van deze overeenkomst".

De militante beweging spreekt zich niet uit over een aantal cruciale punten uit het plan, zoals het neerleggen van de wapens. Verder zegt Hamas dat het "op verantwoorde wijze zal deelnemen en bijdragen" aan de onderhandelingen.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Hamas wil onderhandelen en vertragen. Hun gebruikelijke tactiek.
helma

Bericht door helma »

Jeremiah schreef:Hamas wil onderhandelen en vertragen. Hun gebruikelijke tactiek.
Ja, dat is wat ik dacht...
helma

Bericht door helma »

En ik ben bang dat als Israël niet ingaat op een halve deal van Hamas; Israël toch weer de zwarte pietkaart krijgt.
pierre27

Bericht door pierre27 »

helma schreef: Gisteren, 07:23 En ik ben bang dat als Israël niet ingaat op een halve deal van Hamas; Israël toch weer de zwarte pietkaart krijgt.
Die zullen ze links of rechtsom toch wel krijgen. Hamas en de Palestijnen willen geen vrede, daar zijn ze niet op uit!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
helma

Bericht door helma »

Trump:

"Ik waardeer het dat Israël de bombardementen tijdelijk heeft stopgezet, zodat de vrijlating van de gijzelaars en het sluiten van een vredesakkoord een kans krijgen", schrijft hij in een bericht op zijn platform.

"Hamas moet snel handelen, anders is alles kansloos.
Ik tolereer geen vertraging, waarvan velen denken dat die zal optreden, of welke uitkomst dan ook waarbij Gaza opnieuw een bedreiging vormt", vervolgt hij. "Laten we dit SNEL doen.
Iedereen wordt eerlijk behandeld!"
Arja

Bericht door Arja »

J.C. Philpot schreef: 03 okt 2025, 08:59
DDD schreef: 03 okt 2025, 08:50 Waarom zou Amnesty International niet neutraal zijn?
Amnesty International staat (net als de UN overigens) al lange tijd bekend als een broeinest van haat tegen Israel.
  • Selectieve focus op Israël - Amnesty besteed disproportioneel veel aandacht besteedt aan Israël in vergelijking met andere landen waar ernstige mensenrechtenschendingen plaatsvinden.
  • Gebruik van termen als “apartheid” - Amnesty heeft Israël in een rapport aangeduid als een “apartheidsstaat”. Dit is een politiek beladen term die de situatie simplificeert en Israël onterecht stigmatiseert. Men gebruikt politieke taal gebruikt die niet past bij een neutrale mensenrechtenorganisatie. Dan hebben we het nog geeneens over de term genocide.
  • Gebrek aan context over terreur tegen Israël - Amnesty besteed onvoldoende aandacht besteedt aan raketaanvallen, terreur en veiligheidsuitdagingen waarmee Israël te maken heeft, en dat dit leidt tot een eenzijdig beeld.
  • Samenwerking met lokale NGO’s die zeer anti-Israël zijn - Amnesty werkt samen met Palestijnse mensenrechtenorganisaties die politiek gemotiveerd zijn, en rabiaat anti-Israel.
Mijns inziens is het volkomen duidelijk dat Amnesty International absoluut niet neutraal in deze kwestie staat, en eerder een onderdeel van het probleem is, als een onderdeel van de oplossing.
Ze neemt ook duidelijke ideologische standpunten in — bijvoorbeeld over abortus. Voor veel mensen en religieuze groepen is dat geen neutrale positie, maar een moreel en politiek geladen keuze. Niet zo neutraal meer.
Plaats reactie