Bezet gebied?

helma

Re: Bezet gebied?

Bericht door helma »

Honderden Pro Palestina demonstranten hielden protestactie bij het Witte Huis gister..

Ik ben ook heel benieuwd naar de reactie van Hamas.

En ook wat het betekent voor de regering in Israël. Niet iedereen staat achter deze beslissing van Netanyahu.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Ik vrees dat Hamas ook dit plan zal afwijzen om de simpele reden dat zij hun wapens niet neerleggen als er geen concrete toezeggingen zijn over een Palestijnse staat.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik vermoed dat zij de wapens nooit zullen neerleggen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Bourdon16 schreef: 30 sep 2025, 08:57 Ik vermoed dat zij de wapens nooit zullen neerleggen.
Mee eens. Deel van de ideologie van Hamas is de vernietiging van de staat Israel. En zolang dat zo is, is het zinloos om te verwachten dat Hamas haar geweren en bommen om gaat smeden tot ploegijzers.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

En dan? Krijgt Israël de vrije hand om een gruwelijke beslissende slag te slaan met goedkeuring van Amerika?
J.C. Philpot

Ad Anker schreef: 30 sep 2025, 09:43En dan? Krijgt Israël de vrije hand om een gruwelijke beslissende slag te slaan met goedkeuring van Amerika?
Wie zal het zeggen. Ik kan in ieder geval niet in de gedachten van Donald Trump kijken, wat zijn volgende stap is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
helma

Bericht door helma »

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/31 ... -conflict/

Een evenwichtig antwoord op herkenbare vragen.
huisman

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef: 30 sep 2025, 09:43 En dan? Krijgt Israël de vrije hand om een gruwelijke beslissende slag te slaan met goedkeuring van Amerika?
Als Hamas dit niet aanvaard gaan ze door met vechten. Daar kiezen ze dan zelf voor. Gaat het Hamas voor rechtvaardigheid voor de Palestijnse bevolking of gaat het ze om hun eigen ideologie en machtspositie. De afgelopen jaren hebben laten zien dat het laatste waar is. Ze geven geen snars om hun eigen bevolking. Dus vernietigen lijkt mij de enige juiste optie als dit plan door Hamas wordt afgewezen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

huisman schreef:
Ad Anker schreef: 30 sep 2025, 09:43 En dan? Krijgt Israël de vrije hand om een gruwelijke beslissende slag te slaan met goedkeuring van Amerika?
Als Hamas dit niet aanvaard gaan ze door met vechten. Daar kiezen ze dan zelf voor. Gaat het Hamas voor rechtvaardigheid voor de Palestijnse bevolking of gaat het ze om hun eigen ideologie en machtspositie. De afgelopen jaren hebben laten zien dat het laatste waar is. Ze geven geen snars om hun eigen bevolking. Dus vernietigen lijkt mij de enige juiste optie als dit plan door Hamas wordt afgewezen.
Klinkt volkomen logisch maar hoe meet/weet je of Hamas is vernietigd?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik zie net weer een filmpje van die pallie gekkies die in Amsterdam weer aan het protesteren waren.
Die hopen iig niet op vrede. Dan moeten ze weer een andere reden vinden om Joden te haten.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jeremiah schreef: 30 sep 2025, 10:30
huisman schreef:
Klinkt volkomen logisch maar hoe meet/weet je of Hamas is vernietigd?
Dat zul je nooit weten.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

J.C. Philpot schreef: 26 sep 2025, 11:19
Wim Anker schreef: 26 sep 2025, 10:39 Volgens mij is er bonje op de Gaza hulpvloot. De moslims trappen de queer figuren eraf :haha
Kun je een link naar dit bericht delen?
https://www.skynews.com.au/world-news/g ... 3655c75998
J.C. Philpot

Israël bevestigt onderschepping meerdere schepen Gazavloot
https://www.rd.nl/artikel/1122326-ook-n ... nderschept

Laat Israel dat flotilla-tuig maar goed aanpakken.

George Whitefield
Profesto

Bericht door Profesto »

J.C. Philpot schreef: Vandaag, 07:10 Israël bevestigt onderschepping meerdere schepen Gazavloot

Dus ze moeten gevangen worden genomen en dan? Gemarteld? Gedood? Wat is dit voor vreemde oproep?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: Vandaag, 07:30
J.C. Philpot schreef: Vandaag, 07:10 Israël bevestigt onderschepping meerdere schepen Gazavloot

Dus ze moeten gevangen worden genomen en dan? Gemarteld? Gedood? Wat is dit voor vreemde oproep?
Ik ben wel benieuwd naar jouw mening over het plan Trump! Hoop jij dat Hamas ja zegt?
Plaats reactie