Veel films en series ademen een geest van deze tijd, waarin de moraal anders is dan de Bijbelse moraal. Ik denk dat de gewenning daarvan het grooste gevaar is.merel schreef:In welke opzicht heeft Netflix een verwoestende invloed op de jeugd? Ik zal ook wel verwoest zijn, want ik herken dat totaal niet.
Het valt gewoon niet meer op als er praktijken voorkomen die haaks staan op wat de Bijbel ons leert. Ik zie dat zelfs onder ons eigen dak waar verschillende kinderen een Netflix-account hebben. Iets wat trouwens ook ontstaat door Instagram etc. Wat is soms uit de telefoon hoor komen tijdens het scrollen door de Instagram-feed is regelmatig ook schokkend.
Dus…is schat jou niet meer verwoest dan een ander of mijzelf, maar zie wel het gevaar van ‘het gelijk worden aan de wereld’.
Wereldgelijkvormigheid zie ik niet zo zeer beperkt tot kleding, sierraden, luxe, en wat nog meer, maar vooral het leven en denken net als de wereld en tijdgeest om ons heen. Ik denk dat films (in het algemeen gesproken) daar aan bijdragen.