Dat verschilt per gemeente. Rotterdam Zuidwijk heeft bijvoorbeeld uitzendingen op YouTube en ook een app waarin van alles wordt gedeeld met gemeenteleden.De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 18:28Ja, dat is wel jammer. Ik vind een goed kerkgebouw ook belangrijk en een degelijk orgel is niks mis mee. Maar jammer dat het dan niet wordt toegepast op een goede vertaling. En jammer dat ze bijvoorbeeld ook geen app hebben of elke gergem een videoverbinding. Zou wel mooi zijn als kerk een app heeft waarmee je van alles en nog wat kunt doen.. Op sommige dingen doen we dus heel goed, maar andere dingen ineens nietJanRap schreef: ↑Gisteren, 18:06@Konijntje, Ik denk dat ik de enorme terughoudendheid een beetje begrijp. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat men in de GG meer en meer in de pas wil lopen met de GG in Ned. Die nog weer terughoudender zijn voor wat betreft aanpassingen. Als of men wil bewijzen in de GG: 'Wij houden het ook bij het oude'. Typisch trouwens dat de GG op het gebied van een bijbelvertaling zo star conservatief is. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het kerkgebouw waar de synode gehouden is zie je een modern gebouw, een prachtig orgel van topklasse. Ik meen zelfs te weten dat er in die kerk concerten worden gegeven. Best heel vooruitstrevend voor een kerkgenootschap dat oorspronkelijk bestond uit eenvoudige mensen die zelfs wat huiverig waren voor alle vormen van cultuur. Het lijkt me dat de jongere generatie hier toch vragen over gaat stellen. En ik heb het vermoeden dat de predikanten die over de snelweg zoeven om een spreekbeurt voor de GBS te houden ook niet rijden in een model auto dat al decennia niet is aangepast aan de eisen des tijds. Dat laatste mag u vergeten want dat is maar een plagerijtje.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 14:20 www.rd.nl/artikel/1120403-gereformeerde ... ijk-belang
Ik word er soms moedeloos van. Alsof de wil ontbreekt bij de leiding van de Gereformeerde Gemeenten om een verstaanbare Bijbelvertaling voor de jongeren (en inmiddels ook ouderen) beschikbaar te stellen. Waar zit hem dat in? Wellicht gehecht aan de taal van de SV?
Het vreemde is dat predikanten catechisatie geven. Geven jongeren dan niet aan dat ze het niet begrijpen? Stelt een predikant geen vragen om te controleren of de boodschap is overgekomen?
Het artikel sluit af met: Daarnaast werd benadrukt dat „het werk van de Heilige Geest noodzakelijk is, opdat we Gods Woord werkelijk verstaan”. Tsja, op die manier kun je ook een Bijbel met de grondtekst aanbieden. Wat een non-argument.
Hoewel ik deze uitkomst had verwacht, is er toch teleurstelling.
Maar helaas is de Bethelkerk meer uitzondering dan regel hierin. Hopelijk volgen er meer. Als er 1 schaap over de dam is...