Verkiezingen oktober 2025

DDD

Re: Verkiezingen oktober 2025

Bericht door DDD »

Zita schreef: Vandaag, 13:35
huisman schreef: Vandaag, 13:23 A12 richting Utrecht bijna anderhalve week dicht, uur extra reistijd - https://nos.nl/l/2579481

Weet zo'n grootverdiener (huisarts) die denkt dat iederen een speedpedelec in de schuur heeft staan. :bobo
Ga langs bij de fietsenwinkel en vraag wat er voor anderhalve week te huur is.
t Is voor die welgestelden met hun auto's dat er snelwegen opgelapt moeten worden. Voor mij persoonlijk mochten ze daar meteen mee stoppen en het geld in het OV steken. Ik moet aan het eind van de middag op een locatie op twintig autominuten afstand toe, en daar doe ik met het OV ruim twee uur over. Ik moet vanavond laat terug en heb met al die berichten van afgelopen week even geen zin om door het donker te gaan fietsen.
Zo is dat. Iedere euro aan nieuwe wegen is er een te veel.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef: Vandaag, 14:04 brrr, damesautootje. En ik heb er dan ook nog een chauffeur bij nodig.
Je bent toch een dame? En blijkbaar moet je eerst nog je rijbewijs halen. Voor een docent moet het toch geen financieel probleem zijn om een rijbewijs te bekostigen en een kleine damesauto.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Vandaag, 14:14 Zo is dat. Iedere euro aan nieuwe wegen is er een te veel.
Dat is kortzichtig, gezien het feit dat we als land veel importeren en exporteren.
parsifal

Bericht door parsifal »

Dat kilometerheffing niet werkt is vreemd verhaal. Het is beetje vergelijkbaar met tol voor weg (zoals ze in Noorwegen op verschillende plekken hebben) of steden (zoals in Zweden op bepaalde tijden). Valt wel mee met de verkeersgerelateerde burgeroorlogen daar.

Ik begrijp wel dat je auto wil. Zelfs in Stockholm regio, met veel beter en frequenter openbaarvervoer dan in Randstad en maandkaart voor iets meer dan 100 euro, kan ik me voorstellen dat als je niet in stad zelf woont en je jonge kinderen hebt, je liever een auto hebt. Als je geen kinderen hebt en goed te been bent is het allemaal wel goed te doen.

Dat zelfde in Groningen OV is vrij waardeloos, buiten plaatsen met station. Als je goed ter been bent en geen jongedame (of als je minder bang bent asngelegd) is het vast allemaal te doen, ook buiten stad. Maar je moet niet te veel naar bijvoorbeeld ziekenhuis moeten of kinderen hebben die op zwemles zitten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 14:17
Zita schreef: Vandaag, 14:04 brrr, damesautootje. En ik heb er dan ook nog een chauffeur bij nodig.
Je bent toch een dame? En blijkbaar moet je eerst nog je rijbewijs halen. Voor een docent moet het toch geen financieel probleem zijn om een rijbewijs te bekostigen en een kleine damesauto.
Je vergeet dat er ook nog principes zijn.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 14:17
Rijbewijs heb ik allang. Helaas korte tijd daarna ook de medische complicaties waarmee je geen auto mag besturen.
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 14:18
DDD schreef: Vandaag, 14:14 Zo is dat. Iedere euro aan nieuwe wegen is er een te veel.
Dat is kortzichtig, gezien het feit dat we als land veel importeren en exporteren.
Daar ben ik ook helemaal niet blij mee. Maar ik ben niet tegen ieder transport. Alleen vind ik dat transportbewegingen te land, ter zee en in de lucht alle adequaat beprijsd moeten worden.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef: Vandaag, 14:21 Rijbewijs heb ik allang. Helaas korte tijd daarna ook de medische complicaties waarmee je geen auto mag besturen.
Dat laatste is spijtig om te horen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Vandaag, 14:20 Je vergeet dat er ook nog principes zijn.
Nee, maar ik ben benieuwd welke principes hier van toepassing zijn.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Vandaag, 14:22 Daar ben ik ook helemaal niet blij mee. Maar ik ben niet tegen ieder transport. Alleen vind ik dat transportbewegingen te land, ter zee en in de lucht alle adequaat beprijsd moeten worden.
Ik ben het met je stelling eens, maar ik verwacht dat ik een andere betekenis geef aan 'adequaat'.
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 14:24
DDD schreef: Vandaag, 14:20 Je vergeet dat er ook nog principes zijn.
Nee, maar ik ben benieuwd welke principes hier van toepassing zijn.
Het ging erom wat voor principes er van toepassing zouden kunnen zijn.

Bijvoorbeeld: wel of geen auto rijden, en dan nog een op fossiele brandstof ook.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Vandaag, 14:20 Dat zelfde in Groningen OV is vrij waardeloos, buiten plaatsen met station. Als je goed ter been bent en geen jongedame (of als je minder bang bent asngelegd) is het vast allemaal te doen, ook buiten stad. Maar je moet niet te veel naar bijvoorbeeld ziekenhuis moeten of kinderen hebben die op zwemles zitten.
Precies. In veel gevallen is buiten de Randstad het OV geen alternatief. En in de Randstad trouwens ook niet. Mijn kinderen sporten en regelmatig moet ik daardoor op Goeree-Overflakkee of Voorne-Putten zijn of in de Krimpenerwaard. Daar kom je op zaterdagmorgen echt niet met het OV.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Vandaag, 14:27 Bijvoorbeeld: wel of geen auto rijden, en dan nog een op fossiele brandstof ook.
Je kunt van alles misschien een principe maken, maar wel of geen auto rijden vind ik maar een vreemd principe. In het team van één van mijn kinderen zit ook een moeder die uit principe geen auto heeft. Prima, maar dan rijd je niet met mij mee. Dan ga je maar fietsen of met het OV.
Philip

Bericht door Philip »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 14:29
parsifal schreef: Vandaag, 14:20 Dat zelfde in Groningen OV is vrij waardeloos, buiten plaatsen met station. Als je goed ter been bent en geen jongedame (of als je minder bang bent asngelegd) is het vast allemaal te doen, ook buiten stad. Maar je moet niet te veel naar bijvoorbeeld ziekenhuis moeten of kinderen hebben die op zwemles zitten.
Precies. In veel gevallen is buiten de Randstad het OV geen alternatief. En in de Randstad trouwens ook niet. Mijn kinderen sporten en regelmatig moet ik daardoor op Goeree-Overflakkee of Voorne-Putten zijn of in de Krimpenerwaard. Daar kom je op zaterdagmorgen echt niet met het OV.
Het OV kan wel een alternatief zijn voor een tweede auto in een gezin.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Philip schreef: Vandaag, 14:35 Het OV kan wel een alternatief zijn voor een tweede auto in een gezin.
Vast, maar wij hebben maar één auto. Het OV is ook niet veel goedkoper. Wij gaan elke maand een keer naar mijn schoonouders. Enkel het vervoer via de NS kost bij elkaar ruim € 175,00. Dat is € 0,26 per km. En dan heb het nog niet eens over de tijd, kosten en het discomfort van het voor- en navervoer. Volgens autoweek.nl bedragen de kosten voor onze auto € 0,32 per km. Die 6 cent heb ik graag over voor alle ellende die het OV met zich meebrengt.
Plaats reactie