Verkiezingen oktober 2025
Verkiezingen oktober 2025
In 's-Gravenhage worden de messen geslepen. Er staat veel op het spel eind oktober. Ik houd hoe dan ook m'n hart vast, ook over allerlei soortig rechts, maar de opmars van GL-PvdA baart me pas echt zorgen. GroenLinks in het Catshuis, het valt bijna niet te onderschatten wat dat voor een rampenpakket gaat opleveren, zeker ook voor ons als christenen. Ook VVD en CDA lijken nog steeds wel met hen te willen.
Wel een nieuw topic waard.
-
Re: Verkiezingen oktober 2025
Het CDA is vaak niet zo moeilijk en wil regeren. De VVD heeft weinig keus nu nog een keer blijkt dat met de PVV niet werkt. Stel de VVD verliest fors en Timmermans wil MP worden, dan kiest de VVD denk ik voor oppositie. Of de andere moeten dan heel veel water bij de wijn doen.Job schreef: ↑20 aug 2025, 07:14 In 's-Gravenhage worden de messen geslepen. Er staat veel op het spel eind oktober. Ik houd hoe dan ook m'n hart vast, ook over allerlei soortig rechts, maar de opmars van GL-PvdA baart me pas echt zorgen. GroenLinks in het Catshuis, het valt bijna niet te onderschatten wat dat voor een rampenpakket gaat opleveren, zeker ook voor ons als christenen. Ook VVD en CDA lijken nog steeds wel met hen te willen.
Als de plannen echt gefinancierd worden met de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek dan zou ik dat een grote pre vinden. Helaas zal de VVD dit niet bespreekbaar vinden.
Den Haag, zeg ik altijd.
GL-PvdA is vooralsnog wel de enige grotere partij die een bij kiezers impopulair standpunt durft in te nemen in het algemeen belang. Ik heb het dan over het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.Job schreef: ↑20 aug 2025, 07:14 In 's-Gravenhage worden de messen geslepen. Er staat veel op het spel eind oktober. Ik houd hoe dan ook m'n hart vast, ook over allerlei soortig rechts, maar de opmars van GL-PvdA baart me pas echt zorgen. GroenLinks in het Catshuis, het valt bijna niet te onderschatten wat dat voor een rampenpakket gaat opleveren, zeker ook voor ons als christenen. Ook VVD en CDA lijken nog steeds wel met hen te willen.
We hebben de PVV in het Catshuis gehad, GL-PvdA zal denk ik een veel beter resultaat neerzetten dan de kneuzerij van Faber, Agema en co. Ik vind dus dat je een beetje dramatisch doet over de positieve ontwikkeling dat de middenpartijen het weer wat beter lijken te gaan doen in de peilingen.
-
Gl-PvdA vind ik geen middenpartij. Impopulaire standpunten innemen is logisch als je grote cadeaus wil uitdelen en je programma laat doorrekenen.Profesto schreef: ↑20 aug 2025, 13:49GL-PvdA is vooralsnog wel de enige grotere partij die een bij kiezers impopulair standpunt durft in te nemen in het algemeen belang. Ik heb het dan over het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.Job schreef: ↑20 aug 2025, 07:14 In 's-Gravenhage worden de messen geslepen. Er staat veel op het spel eind oktober. Ik houd hoe dan ook m'n hart vast, ook over allerlei soortig rechts, maar de opmars van GL-PvdA baart me pas echt zorgen. GroenLinks in het Catshuis, het valt bijna niet te onderschatten wat dat voor een rampenpakket gaat opleveren, zeker ook voor ons als christenen. Ook VVD en CDA lijken nog steeds wel met hen te willen.
We hebben de PVV in het Catshuis gehad, GL-PvdA zal denk ik een veel beter resultaat neerzetten dan de kneuzerij van Faber, Agema en co. Ik vind dus dat je een beetje dramatisch doet over de positieve ontwikkeling dat de middenpartijen het weer wat beter lijken te gaan doen in de peilingen.
Nee, dat zegt iedereen tegenwoordig. Ik denk dat GL-PvdA zich nu met een linkser profiel laat zien dan de afgelopen tijd en ook dan de PvdA voorheen, maar het overgrote deel van de standpunten is echt niet ver van het midden. Het is vooral ver weg van de standpunten van de populistische partijen ter rechterzijde van het spectrum. Wat m.i. heel goed is.MGG schreef: ↑20 aug 2025, 14:22Gl-PvdA vind ik geen middenpartij. Impopulaire standpunten innemen is logisch als je grote cadeaus wil uitdelen en je programma laat doorrekenen.Profesto schreef: ↑20 aug 2025, 13:49GL-PvdA is vooralsnog wel de enige grotere partij die een bij kiezers impopulair standpunt durft in te nemen in het algemeen belang. Ik heb het dan over het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.Job schreef: ↑20 aug 2025, 07:14 In 's-Gravenhage worden de messen geslepen. Er staat veel op het spel eind oktober. Ik houd hoe dan ook m'n hart vast, ook over allerlei soortig rechts, maar de opmars van GL-PvdA baart me pas echt zorgen. GroenLinks in het Catshuis, het valt bijna niet te onderschatten wat dat voor een rampenpakket gaat opleveren, zeker ook voor ons als christenen. Ook VVD en CDA lijken nog steeds wel met hen te willen.
-
Ook dit is kwestie van wat noem je midden. VVD tot GL-PvdA?Profesto schreef: ↑20 aug 2025, 14:25Nee, dat zegt iedereen tegenwoordig. Ik denk dat GL-PvdA zich nu met een linkser profiel laat zien dan de afgelopen tijd en ook dan de PvdA voorheen, maar het overgrote deel van de standpunten is echt niet ver van het midden. Het is vooral ver weg van de standpunten van de populistische partijen ter rechterzijde van het spectrum. Wat m.i. heel goed is.MGG schreef: ↑20 aug 2025, 14:22Gl-PvdA vind ik geen middenpartij. Impopulaire standpunten innemen is logisch als je grote cadeaus wil uitdelen en je programma laat doorrekenen.Profesto schreef: ↑20 aug 2025, 13:49GL-PvdA is vooralsnog wel de enige grotere partij die een bij kiezers impopulair standpunt durft in te nemen in het algemeen belang. Ik heb het dan over het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.Job schreef: ↑20 aug 2025, 07:14 In 's-Gravenhage worden de messen geslepen. Er staat veel op het spel eind oktober. Ik houd hoe dan ook m'n hart vast, ook over allerlei soortig rechts, maar de opmars van GL-PvdA baart me pas echt zorgen. GroenLinks in het Catshuis, het valt bijna niet te onderschatten wat dat voor een rampenpakket gaat opleveren, zeker ook voor ons als christenen. Ook VVD en CDA lijken nog steeds wel met hen te willen.
GL-PvdA is een populistische partij geworden. Je zag het met de symbool motie Piri. Een serieuze partij komt niet met een onzin motie. Nu is de GL-PvdA combinatie alles behalve stabiel dus ik verwacht nog wel wat vuurwerk. Deze linkse combinatie in het kabinet is natuurlijk een gruwel. De plannen zijn onbetaalbaar, de staatsschuld gaat enorm oplopen. De rijken gaan het betalen zegt Timmermans. Hij zegt er niet bij dat in zijn ogen iedereen met een inkomen boven midaal al een rijke is.Profesto schreef: ↑20 aug 2025, 14:25Nee, dat zegt iedereen tegenwoordig. Ik denk dat GL-PvdA zich nu met een linkser profiel laat zien dan de afgelopen tijd en ook dan de PvdA voorheen, maar het overgrote deel van de standpunten is echt niet ver van het midden. Het is vooral ver weg van de standpunten van de populistische partijen ter rechterzijde van het spectrum. Wat m.i. heel goed is.MGG schreef: ↑20 aug 2025, 14:22Gl-PvdA vind ik geen middenpartij. Impopulaire standpunten innemen is logisch als je grote cadeaus wil uitdelen en je programma laat doorrekenen.Profesto schreef: ↑20 aug 2025, 13:49GL-PvdA is vooralsnog wel de enige grotere partij die een bij kiezers impopulair standpunt durft in te nemen in het algemeen belang. Ik heb het dan over het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.Job schreef: ↑20 aug 2025, 07:14 In 's-Gravenhage worden de messen geslepen. Er staat veel op het spel eind oktober. Ik houd hoe dan ook m'n hart vast, ook over allerlei soortig rechts, maar de opmars van GL-PvdA baart me pas echt zorgen. GroenLinks in het Catshuis, het valt bijna niet te onderschatten wat dat voor een rampenpakket gaat opleveren, zeker ook voor ons als christenen. Ook VVD en CDA lijken nog steeds wel met hen te willen.
Als de peilingen de uitslag worden gaat een kabinet vormen niet eens lukken of heel lang duren en heel snel vallen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik zou alles tussen VVD en GL/PvdA midden noemen, waarbij genoemde partijen er zelf niet bij horen. Al is het wel wat beperkt om alleen links/rechts schaal te gebruiken.
Ik denk trouwens dat mijn stem weer zelfde is als laatste keer. Zoveel is er niet veranderd.
Ik denk trouwens dat mijn stem weer zelfde is als laatste keer. Zoveel is er niet veranderd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
De VVD propaganda werkt in ieder geval uitstekend!huisman schreef: ↑20 aug 2025, 14:40 GL-PvdA is een populistische partij geworden. Je zag het met de symbool motie Piri. Een serieuze partij komt niet met een onzin motie. Nu is de GL-PvdA combinatie alles behalve stabiel dus ik verwacht nog wel wat vuurwerk. Deze linkse combinatie in het kabinet is natuurlijk een gruwel. De plannen zijn onbetaalbaar, de staatsschuld gaat enorm oplopen. De rijken gaan het betalen zegt Timmermans. Hij zegt er niet bij dat in zijn ogen iedereen met een inkomen boven midaal al een rijke is.
Als de peilingen de uitslag worden gaat een kabinet vormen niet eens lukken of heel lang duren en heel snel vallen.

Ik ben zelf ook links omdat ik inderdaad vind dat de rijken wat meer mogen betalen en de zwaarste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Ik ga absoluut geen Timmermans stemmen, maar ik vind wel wat van de demonisering (niet door jou, maar in echt rechtse kringen) wel problematisch.
De echt rijken ontspringen overigens de dans, dat wordt ook steeds meer een probleem.
-
De echt rijken belasten is niet te doen. De droomwereld van Timmermans is leuk, maar staat los van de realiteit. Het is wel een mooie fictieve dekking voor dure plannen. De wat rijkere, en dat ben je al snel, betalen al meer dan 50% belasting over elke euro die zij extra verdienen.ZWP schreef: ↑20 aug 2025, 14:47De VVD propaganda werkt in ieder geval uitstekend!huisman schreef: ↑20 aug 2025, 14:40 GL-PvdA is een populistische partij geworden. Je zag het met de symbool motie Piri. Een serieuze partij komt niet met een onzin motie. Nu is de GL-PvdA combinatie alles behalve stabiel dus ik verwacht nog wel wat vuurwerk. Deze linkse combinatie in het kabinet is natuurlijk een gruwel. De plannen zijn onbetaalbaar, de staatsschuld gaat enorm oplopen. De rijken gaan het betalen zegt Timmermans. Hij zegt er niet bij dat in zijn ogen iedereen met een inkomen boven midaal al een rijke is.
Ik ben zelf ook links omdat ik inderdaad vind dat de rijken wat meer mogen betalen en de zwaarste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Ik ga absoluut geen Timmermans stemmen, maar ik vind wel wat van de demonisering (niet door jou, maar in echt rechtse kringen) wel problematisch.
De echt rijken ontspringen overigens de dans, dat wordt ook steeds meer een probleem.
Hier ben ik het helemaal mee eens.ZWP schreef: ↑20 aug 2025, 14:47De VVD propaganda werkt in ieder geval uitstekend!huisman schreef: ↑20 aug 2025, 14:40 GL-PvdA is een populistische partij geworden. Je zag het met de symbool motie Piri. Een serieuze partij komt niet met een onzin motie. Nu is de GL-PvdA combinatie alles behalve stabiel dus ik verwacht nog wel wat vuurwerk. Deze linkse combinatie in het kabinet is natuurlijk een gruwel. De plannen zijn onbetaalbaar, de staatsschuld gaat enorm oplopen. De rijken gaan het betalen zegt Timmermans. Hij zegt er niet bij dat in zijn ogen iedereen met een inkomen boven midaal al een rijke is.
Precies, daarom ben ik ook voorstander van een goede erfbelasting en vermogensbelasting. Wat mij betreft zou de belasting op werk dan wat kunnen dalen.MGG schreef: ↑20 aug 2025, 14:55De echt rijken belasten is niet te doen. De droomwereld van Timmermans is leuk, maar staat los van de realiteit. Het is wel een mooie fictieve dekking voor dure plannen. De wat rijkere, en dat ben je al snel, betalen al meer dan 50% belasting over elke euro die zij extra verdienen.ZWP schreef: ↑20 aug 2025, 14:47De VVD propaganda werkt in ieder geval uitstekend!huisman schreef: ↑20 aug 2025, 14:40 GL-PvdA is een populistische partij geworden. Je zag het met de symbool motie Piri. Een serieuze partij komt niet met een onzin motie. Nu is de GL-PvdA combinatie alles behalve stabiel dus ik verwacht nog wel wat vuurwerk. Deze linkse combinatie in het kabinet is natuurlijk een gruwel. De plannen zijn onbetaalbaar, de staatsschuld gaat enorm oplopen. De rijken gaan het betalen zegt Timmermans. Hij zegt er niet bij dat in zijn ogen iedereen met een inkomen boven midaal al een rijke is.