Dat dacht ik wel dat er stomverbaasd in de ogen gewreven gaat worden.ZWP schreef: ↑09 aug 2025, 20:33Ik wrijf mijn ogen uit: ultieme escalatie met een kernmacht en WO3 vind jij echt een juiste of zelfs ideale oplossing voor dit conflict?Wim Anker schreef: ↑09 aug 2025, 20:30Klopt. Soms is de mogelijke dood beter dan een status quo accepteren.ZWP schreef: ↑09 aug 2025, 20:29Als je ook de mogelijke consequenties en gevolgen in kaart brengt en voor je rekening wil nemen, zou dat je bericht wat vollediger maker. Totale escalatie ofwel WO3.Wim Anker schreef: ↑09 aug 2025, 20:25
All in met Europa. Dus de luchtmachten van alle lidstaten in Oekraine en buurlanden stationeren en de luchtverdediging van Oekraïne overnemen. Tegelijk Poetin waarschuwen dat elke aanval (ook op land). beantwoord zal worden op (militaire) doelen in Rusland en dat het hele land getarget zal worden. Inzetten op - als Rusland niet inbindt - op een tweede front vanaf de baltische staten.
Verder alle parate troepen in de EU hiernaar toe dirigeren.
Alle doorgaande zeeroutes blokkeren voor Russische schepen of hun schaduwvloot. Alle russische marine.schepen opbrengen en aan de ketting leggen.
En tot slot Poetin uitnodigen om - nadat hij gestopt is met schieten - om te komen praten met de opmerking dat hij kan luisteren of zal sterven.
Er zit wel wat ruimte tussen een Chamberlain-optie en WO3, lijkt me?
Wat is, volgens jouw, de ruimte dan nog?